וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום על העורף מוחשי מתמיד: איראן לא אמרה את המילה האחרונה

21.1.2019 / 15:57

אל מול התקיפה הישראלית בסוריה, האיראנים מבשלים תגובה חריפה יותר והיא תגיע. היא לא חייבת להיות על הגבול או בעורף המדינה, אלא גם באמצעות פעולת טרור. לא מדובר בעוד חלק מהמערכה החשאית, אלא מלחמה גלויה שאיראן מנהלת, בידיעה שישראל תגבה ממנה מחיר כבד

סטילס: אמיר בוחבוט, וידאו: צלמי וואלה!NEWS ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

משטר האייתולות בטהראן קיבל החלטה לפני מספר חודשים להעניק גיבוי מלא למפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, למרות הביקורת מבית להמשיך לפעול להתבססות איראנית בסוריה, חרף הנחישות הישראלית והמחיר שאיראן משלמת. ערב סיום תפקידו, דיבר הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במיל' גדי איזנקוט, על מאות תקיפות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

בשנת 2018 במספר אירועים חריגים, התקיפה החשאית של חיל האוויר הישראלי נחשפה לעיני הציבור בגלל שהאיראנים והסורים החליטו להגיב בשיגור טילים. הנחישות הישראלית גרמה לאיראנים לקיים הערכת המצב.

יש לא מעט בכירים במשטר האיראני ומיליונים ברחובות איראן שמתנגדים לתהליך שמפזר כסף רב ברחבי המזרח התיכון בשם הטרור ומייצא את המהפכה האיראנית לעולם, בזמן שסנקציות כבדות משקל מוטלות על איראן, הכלכלה האיראנית מקרטעת והעתיד נראה אפור שנוטה לצבע השחור.

לקריאה נוספת:
אחרי הירי לישראל: צה"ל תקף מטרות איראניות בשטח סוריה
איראן אחרי התקיפה בסוריה: נערכים למערכה המכרעת להשמדת ישראל
איראן מנסה לייצר משוואה חדשה, אך בלי להיגרר למלחמה כוללת

תיעוד התקיפה הישראלית בסוריה על פי דיווחים ב-21 בינואר 2019. רויטרס
תיעוד התקיפה בסוריה, הלילה/רויטרס

במסגרת האור הירוק שקיבל סולימאני להמשיך ולפעול בסוריה, כולל העברות אמצעי לחימה, ציוד מודיעין, תחמושת מגוונת, ומימון מליציות שיעיות - בפיקוד האיראני התקבלה החלטה לפני מספר חודשים לאשר שטיל קרקע-קרקע מתוצרת איראנית שהוברח לשטח סוריה, ישוגר לעבר עורף מדינת ישראל. אתמול אחרי שחיל האוויר, לפי פרסומים זרים, תקף בסוריה ומטוס אזרחי איראני שחשוד בהברחה עשה סיבוב וחזר לטהראן במקום לנחות בסוריה, התקבלה החלטה איראנית לשגר את הטיל.

מטרת השיגור הייתה לייצר מאזן אימה בין איראן לישראל ולהפעיל מנוף על ממשלת ישראל לבל תתקוף יעדים איראנים בסוריה. התגובה של ישראל הייתה מוחצת. למרות עונת התיירות סביב החרמון ואתרים נוספים בצפון, הוחלט לבצע תקיפה של מספר יעדים איראנים בסוריה גם במחיר של תגובה.

כתוצאה מהתקיפות נהרגו ארבעה חיילים סורים. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הסביר היום שהועבר מסר ישיר ועקיף לסורים לפני התקיפה שלא להגיב לתקיפות הישראליות נגד מטרות איראניות, אך כשהצבא הסורי סופר ארונות חיילים מתים, מן הסתם יכולה להגיע תגובה על תגובה. בישראל מבצעים ניהול סיכונים והאיום על העורף הישראלי הוא מוחשי יותר מתמיד.

עוד באותו נושא

מחסני טילים, אתר מודיעיני ובסיס איראני: יעדי התקיפה בסוריה

לכתבה המלאה

האיראנים נחושים להשלים את ההתבססות בסוריה

לפני מספר חודשים סיכל צה"ל התקפה רחבה של עשרות רקטות על צפון רמת הגולן ואילו אתמול בוצעה ההתקפה האיראנית השנייה במספר באמצעות טיל קרקע-קרקע איראני מהאזור שבו הרוסים התחייבו כי לא יהיו בו איראנים. במילים אחרות, האיראנים מנסים להתקרב אל גבול ישראל כדי לשפר עמדות ולהרחיב את סל המטרות עליו הם יכולים לאיים. אם ישראל תשב בחיבוק ידיים, ותאפשר לאיראן להתבסס בסוריה, האיום על העורף ישראלי יהיה דרמטי הרבה יותר ויכסה שטחים נרחבים יותר מהצפון.

האיראנים לא אמרו את המילה האחרונה וכל עוד הרוסים ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד, יאפשרו את הנוכחות של כוחות קודס בפיקודו של סולימאני בשטח סוריה, נמשיך לעדכן לפי פרסומים זרים על תקיפות של חיל האוויר מבוססות מודיעין איכותי של אגף המודיעין. אך יחד עם זאת, הציבור צריך להבין כי האיראנים גם מבשלים תגובה חריפה יותר והיא תגיע. היא לא חייבת להיות על הגבול או בעורף המדינה, אלא היא יכולה לבוא לידי ביטוי גם באמצעות פעולת טרור.

אתרי כח קודס שצה"ל תקף בסוריה ב-21 בינואר 2018. דובר צה"ל
אתרי כח קודס שצה"ל תקף בסוריה ב-21 בינואר 2018/דובר צה"ל

האיראנים נחושים להשלים את ההתבססות בסוריה ונכון לעכשיו הם לא נמצאים במקום שבו הם היו רוצים להיות. אין להם שדה תעופה או היקף תחמושת שהיו רוצים בעת הזו, גם לא את היקף הטילים, מערכות הגנה, בסיסי מודיעין והיקף מליציות חמושות שהיו רוצים שיהיו ברחבי סוריה ובטח בקרבת הגבול הישראלי. אבל הם בהחלט פועלים 24/7 לעמוד ביעד זה.

מול זה הם מגלים עקשנות יתר של ממשלת ישראל שבשלב זה לא ממצמצת ובאותה נשימה יש לזכור, כי תמיד אתה תוקף את מה שהמודיעין חשף, אתה לעולם לא יודע מה עוד לא נחשף. לכן ניתן להעריך שיש עוד אתרים ומוקדים שאיראן הצליחה להסתיר מעיני זרועות המודיעין הישראלי ברחבי סוריה ועוד יהיו גלי תקיפות נוספים בשנים הקרובות. זו תהיה מלחמה עיקשת שחלקה יהיה גלוי ורובה יהיה סמוי ועשויים להיות לה מחירים כבדים.

(עדכון ראשון: 12:26)

אתר החרמון 21 בינואר 2019. אמיר בוחבוט
החרמון ללא מבקרים, היום/אמיר בוחבוט
אתר החרמון ללא מבקרים אחרי התקיפה הישראלית בסוריה, 21 בינואר 2019. אתר החרמון, אתר רשמי
החרמון, היום/אתר רשמי, אתר החרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully