וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי: "איראן פועלת בסוריה סמוך לגבול, בניגוד להבטחות רוסיה"

27.12.2018 / 6:44

הגורם אמר לסוכנות הידיעות AP כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה בסוריה לפני יומיים, לאחר שזוהו מוקדים איראניים במדינה. לדבריו מתבצעת פעילות במרחק של פחות מ-80 ק"מ מהגבול עם ישראל בניגוד להבטחות שניתנו מצד מוסקבה

צילום: טוויטר

ישראל אחראית לתקיפה בסוריה שבוצעה ביום שלישי בערב - כך אישר הלילה (חמישי) גורם ביטחוני ישראלי לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, חיל האוויר פגע בשורה של מטרות שנקשרו בהעברת נשק איראני לחיזבאללה.

לטענת הגורם, התקיפה הישראלית התמקדה בשלושה מרכזים, ששימשו את איראן לגייס נשק עבור חיזבאללה. לדבריו, ישראל הרסה גם סוללת נ"מ סורית שירתה לעבר מטוסים ישראליים.

לקריאה נוספת:
רוסיה: התקיפה של ישראל בסוריה "פרובוקציה" שסיכנה טיסות אזרחיות
טילי אזהרה מדמשק: אסד מאותת לישראל שהאיפוק שלו הולך ואוזל
"בום עם שובל מטורף באוויר": טיל שוגר מסוריה לכיוון ישראל
דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה

תקיפה אווירית בשמי דמשק, 25 בדצמבר 2018. AP
שמי דמשק, לפני יומיים/AP

הגורם אף הסביר כי הכוחות האיראניים פועלים במרחק של פחות מ-80 ק"מ מהגבול בין סוריה לישראל, זאת בניגוד להבטחות רוסיה בנושא. עם זאת, מיד לאחר התקיפה, משרד ההגנה של רוסיה אמר אתמול כי התקיפות שיוחסו לישראל אתמול בסוריה סיכנו שני מטוסים אזרחיים וכינה זאת "פרובוקציה". עוד נטען כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו 14 מ-16 הטילים ששיגרו שישה מטוסי F-16 של חיל האוויר שתקפו מלבנון. דובר משרד ההגנה במוסקבה, איגור קונשנקוב, אמר כי הטיסות, שזהותן לא פורטה, היו אמורות לנחות בביירות ובדמשק.

אתמול דווח בארצות הברית כי כמה בכירים בחיזבאללה נפגעו בתקיפה. לדברי בכיר במשרד ההגנה האמריקני, התקיפה התרחשה דקות ספורות לאחר שהבכירים עלו על מטוס שהיה מתוכנן להמריא לאיראן. מהדיווחים עולה כי מטרות התקיפה היו מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות, ובהם נשק מונחה GPS משנת 2017, שנחשב לאחד מאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר המצוי בידי צבא איראן וחיזבאללה. בסוכנות הידיעות "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, הכחישו את הדיווח.


.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תקיפה אווירית בשמי דמשק, 25 בדצמבר 2018. AP
"זוהתה פעילות בפחות מ-80 ק"מ מהגבול". דמשק, לפני יומיים/AP

צבא סוריה אישר כי מחסן נשק הותקף אמש, וכן שלושה מחייליו נפצעו. "מערכות ההגנה שלנו פעלו נגד טילים עוינים ששוגרו ממטוסי קרב ישראליים מעל שמי לבנון, ויירטה את רובם טרם הגיעו ליעדם", אמר גורם צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully