וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה

המגזין "ניוזוויק" מדווח מפי גורם במשרד ההגנה האמריקני כי במהלך התקיפה אתמול בדמשק נפגעו כמה בכירים מהארגון. על פי הדיווחים, אותם מפקדים היו בדרכם לעלות על טיסה לאיראן, כשהחלה התקיפה. בין המטרות היו מאגרי תחמושת ובהם אמצעי לחימה איראניים

צילום: טוויטר

תקיפה בסוריה - עדכונים אחרונים

- דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה
- דיווח בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק באזור דמשק
- צה"ל: טיל שוגר מכיוון סוריה, מערכות הגנה אווירית הופעלו
- תושבים באזור קיסריה: שובל עשן נראה בשמיים
- צבא סוריה: תקיפה ישראלית, שלושה חיילים נפצעו
- צבא סוריה אישר כי מחסן נשק הותקף

כמה בכירי חיזבאללה נפגעו בתקיפה הישראלית בדמשק אמש (שלישי) - כך אמר בכיר במשרד ההגנה של ארצות הברית למגזין האמריקני "ניוזוויק". על פי הגורם, חיל האוויר הישראלי תקף דקות ספורות לאחר שהבכירים עלו על מטוס שהיה מתוכנן להמריא לאיראן. מהדיווחים עולה כי מטרות התקיפה היו מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות, ובהם נשק מונחה GPS משנת 2017, שנחשב לאחד מאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר המצוי בידי צבא איראן וחיזבאללה. בסוכנות הידיעות "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, הכחישו את הדיווח.

צבא סוריה אישר כי מחסן נשק הותקף אמש, וכן שלושה מחייליו נפצעו. "מערכות ההגנה שלנו פעלו נגד טילים עוינים ששוגרו ממטוסי קרב ישראליים מעל שמי לבנון, ויירטה את רובם טרם הגיעו ליעדם", אמר גורם צבאי.

לקריאה נוספת בנושא
"בום עם שובל מטורף באוויר": טיל שוגר מסוריה לכיוון ישראל
גורמים אמריקניים: הנסיגה מסוריה תכלול הפסקת תקיפות אוויריות
ארה"ב הכריזה על תחילת החזרת כוחותיה מסוריה

עשן באזור דמשק, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, 25 בדצמבר 2018. רויטרס
עשן באזור דמשק, אמש/רויטרס

תיעוד פעילות מערכת ההגנה האווירית בדמשק, אמש

דובר צה"ל אישר אמש כי טיל שוגר מסוריה לכיוון ישראל. עוד נמסר בהודעה כי מערכות הגנה אווירית הופעלו נגד טיל הנ"מ, וכי אין נזק ואין נפגעים. כנראה שהטיל היה אמור לפגוע במטרה בישראל. הודעת צה"ל הגיעה לאחר דיווח בתקשורת הסורית על תקיפת מטוסי חיל האוויר מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות ומטרות חיזבאללה באזור דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי התקיפות בוצעו מהמרחב האווירי של לבנון. אחרי גל התקיפות הראשון דיווחו בטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האוויריות החלו לפעול שוב, בגל שני של תקיפות.

באזור קיסריה דיווחו תושבים על פיצוץ חזק ועל שובל עשן שנראה באוויר. אתי, תושבת חדרה, סיפרה כי "נשמע פיצוץ אדיר שהרעיד את כל האוטו. הבטתי למעלה וראיתי הבזקי אש בשמיים. הייתי בטוחה שנפל פה טיל, זה היה מפחיד מאוד, לא דבר שרואים כל יום". מוריה מקיסריה סיפרה כי "הטיל, או מה שזה לא היה, עבר ממש מעלינו והוסיפה ש"עוד הורים בקיסריה דיווחו על רעש של פיצוץ עז".

שובל עשן מיתמר באיזור קיסריה כנראה בגלל יציאת פטריוט, 25 בדצמבר 2018. צילום מסך
שובל עשן מיתמר מעל שמי קיסריה, אמש/צילום מסך

התקיפות האוויריות החלו שבוע בלבד אחרי הודעת ארצות הברית על הנסיגה האמריקנית מסוריה, על אף כי גורמים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המשמעות היא הפסקת התקיפות האוויריות במדינה. זאת, למרות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תמשיך לפעול נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

נתניהו וחברי הקבינט סיירו אתמול בצפון ושמעו סקירות מהרמטכ"ל ומבכירים בצה"ל אודות התקדמות מבצע "מגן צפוני" והמצב בסוריה. "צה"ל הציג בפנינו את הפעולות שלו ביחס לנטרול המנהרות, המבצע הזה רובו ככולו מאחורינו", אמר ראש הממשלה. "יש כאן עבודה יוצאת מן הכלל ששללה את נשק המנהרות מחיזבאללה. הוא השקיע בזה הרבה ואנחנו הרסנו לו את זה".

תקיפה אווירית בשמי דמשק, 25 בדצמבר 2018. AP
תקיפה בשמי דמשק, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully