וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: הנסיגה מסוריה תכלול הפסקת תקיפות אוויריות

רויטרס, טל שלו ועמרי נחמיאס

20.12.2018 / 21:36

אחרי שנתניהו אמר כי ישראל תמשיך לפעול בתקיפות נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה, אמרו גורמים אמריקניים לרויטרס כי נסיגתה של ארה"ב מסוריה משמעותה הפסקת התקיפות במדינה. ראש הממשלה שוחח עם טראמפ בנושא, בפעם השנייה השבוע

צילום: לע"מ, עריכה: ניר חן

גורמים בארצות הברית אמרו היום (חמישי) לרויטרס כי משמעותה של נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה היא הפסקת התקיפות האוויריות במדינה. זאת, למרות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תמשיך לפעול נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

בתוך כך, נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא, והשניים דנו בדרכים להמשיך בשיתוף פעולה בין המדינות נגד התוקפנות האיראנית. מדובר בשיחת הטלפון השנייה בין המנהיגים השבוע, ברקע שינויי המדיניות האמריקאים בסוריה והמאבק בחיזבאללה והגרעין האיראני. נתניהו אמר אתמול כי הוא עודכן מראש על החלטת הנשיא להסיג את הכוחות האמריקניים מסוריה, אך שרים בקבינט המדיני ביטחוני קיבלו את הדיווחים אתמול בנושא בהפתעה ואמרו כי מדובר ב"הפתעה לרעה שפוגעת במצבה של ישראל".

מוקדם יותר היום נתניהו אמר כי ישראל "תמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. בשתי הזירות הללו (סוריה ולבנון, ט"ש), איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו, אנחנו נעצים אותם, ואני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארצות הברית".

עוד בנושא:
כשסולימאני ינהג ברכב עד לדאחיה: טראמפ "חנך" את כביש טהראן-ביירות
בין הפטיש של ארדואן לסדן של דאעש: הכורדים הראשונים להיות מופקרים
הנסיגה האמריקנית מכרסמת בהרתעה: חלון הפעילות של צה"ל בסוריה מצטמצם

כוחות אמריקניים נפרסו בצפון סוריה ליד גבול טורקיה כדי למנוע חיכוכים עם הכורדים. רויטרס
כוחות אמריקניים בסוריה (צילום: רויטרס)/רויטרס

וושינגטון הודיעה אתמול כי החלה החזרת כוחות מסוריה כחל מהמעבר לשלב הבא בקמפיין נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אחרי שאיבד את הרוב המכריע של השטח שכבש בשנים האחרונות. מנהיגים רבים גינו את החלטתה של ארצות הברית ותקפו את התנהלותה במזרח התיכון. בריטניה אמרה כי ארגון דאעש נותר בגדר איום, גם אם הוא כבר לא מחזיק בטריטוריה, ובצרפת אמרו כי הארגון נחלש אך לא "נמחק מן המפה". בנוסף אליהם, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG, הזהירו כי לנסיגתה של ארצות הברית יהיו השלכות מסוכנות על יציבות האזור העולם.

טראמפ תקף בתגובה ואמר כי ארצות הברית עושה את העבודה של רוסיה, איראן וסוריה נגד דאעש באזור ושהיא לא "השוטרת" של המזרח התיכון. החלטתו של טראמפ גררה ביקורת גם מצד חברי מפלגתו, בהם הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם שהזהיר כי נסיגת הכוח תהיה "טעות ענקית בסגנון אובמה". בתגובה, טראמפ צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו כי " קשה להאמין שלינדזי גרהאם מתנגד להצלת חיי חיילינו ומיליוני דולרים. מדוע אנחנו נלחמים עבור האויב שלנו, סוריה, על ידי הישארות והריגת דאעש בשבילם, בשביל רוסיה, איראן ומדינות נוספות באזור? הגיע הזמן להחזיר את הפוקוס למדינה שלנו ולהחזיר את הצעירים שלנו הביתה, לשם הם שייכים!".

עוד באותו נושא

פוטין: "נוכחות ארה"ב בסוריה אינה חוקית"; טראמפ: "לא שוטרים של המזה"ת"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 18 בדצמבר 2018. רויטרס
"מדוע אנחנו נלחמים נגד האויב?". טראמפ (צילום: רויטרס)/רויטרס

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הנוכחות של ארצות הברית בסוריה איננה חוקית, אבל לדבריו אין עוד סימנים לכך שהיא מסיגה את כוחותיה. במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני באנקרה, והשניים צפויים לדון על ההתפתחויות האחרונות בסוריה.

(עדכון ראשון: 16:48)

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully