וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "נוכחות ארה"ב בסוריה אינה חוקית"; טראמפ: "לא שוטרים של המזה"ת"

אמיר בוחבוט, טל שלו וסוכנויות הידיעות

20.12.2018 / 14:45

טראמפ הסביר כי ארה"ב פועלת נגד דעאש בסוריה במקום רוסיה איראן, זאת לאחר שהודיע שכוחותיו יסגו מהמדינה. מנגד נשיא רוסיה טען שנוכחות ארה"ב בסוריה לא חוקית. במקביל, נתניהו אמר שישראל תמשיך לפעול נגד ההתבססות האיראנית במדינה, בגיבוי מלא של ארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

החלטת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להוציא את כוחותיו מסוריה, בטענה שהם "ניצחו את דעאש", הביאה מנהיגים רבים לגנות את ההחלטה ולתקוף את התנהלות ארצות הברית במזרח התיכון. בתוך כך, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הנוכחות של ארצות הברית בסוריה אינה חוקית, אבל לדבריו אין עוד סימנים לכך שהיא מסיגה את כוחותיה, והוסיף שלא פעם היא אמרה שתפסיק לפעול באפגניסטן, אך היא עדיין לא עשתה זאת.

טראמפ תקף בתגובה למדינות שמתנגדות למהלך ואמר שארצות הברית עושה את העבודה של רוסיה, איראן, סוריה נגד דעאש באזור, ושהיא לא "השוטרת" של המזרח התיכון. עוד הוסיף הנשיא האמריקני שהיציאה מסוריה לא הייתה מפתיעה. "אני אומר את זה כבר שנים. רק לפני חצי שנה אמרתי שאני רוצה להסיג את הכוחות מסוריה אך הסכמתי להישאר. הגיע הזמן לחזור הביתה", סיכם.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
הנסיגה האמריקנית מכרסמת בהרתעה: חלון הפעילות של צה"ל בסוריה מצטמצם
להצהיר שניצחנו ולהסתלק: ארה"ב משאירה את הזירה לרוסיה ולאיראן
דיווח: דאעש הוציא להורג 700 אסירים במזרח סוריה

ולדימיר פוטין בהצהרה לתקשורת במוסקבה, 20/12/18. רויטרס
"נוכחות ארה"ב בסוריה אינה חוקית". נשיא רוסיה, פוטין, היום (צילום: רויטרס/רויטרס

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לנסיגת הכוחות אמריקנים ואמר שישראל תמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. "בשתי הזירות הללו איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו, אנחנו נעצים אותם, ואני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארצות הברית".

מוקדם יותר, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים אמרו כי לנסיגה של ארצות הברית מהמדינה יהיו השלכות מסוכנות על יציבות האזור והעולם. הכוחות מורכבים בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG והם חוששים מפני מתקפה קרובה של טורקיה שתפגע במאמציהם נגד דאעש.

עוד באותו נושא

ארה"ב הכריזה על תחילת החזרת כוחותיה מסוריה

לכתבה המלאה

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני באנקרה. השניים צפויים לדון בהתפתחויות האחרונות בסוריה, כחלק ממאמציהן של שתי המדינות, יחד עם רוסיה, להגיע להסדר פוליטי בסוריה.

בריטניה הגיבה הלילה להודעה על הסגת הכוחות האמריקנית מסוריה וטענה כי ארגון דאעש נותר בגדר איום גם אם הוא כבר לא מחזיק בטריטוריה. "יש עוד דברים רבים לעשות", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ הבריטי, "כפי שהבהירה ארה"ב, ההתפתחויות בסוריה לא מסמלות את סופה של הקואליציה או הקמפיין. אנחנו נמשיך לעבוד יחד עם חברי הקואליציה".

כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה. רויטרס
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה (צילום: רויטרס)/רויטרס

גם ממשלת צרפת גינתה את נסיגת ארצות הברית ואמרה שדעאש בסוריה נחלשו אבל לא "נמחקו מן המפה" וצריך להמשיך להיאבק בהם. "דאעש נחלשו יותר מתמיד", אמר שר ההגנה הצרפתי. "עם זאת, הם לא נמחקו מהמפה ושורשיה עדיין קיימים. יש הכרח שהכיסים האחרונים של ארגון טרור זה יובסו".


(עדכון ראשון, 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully