וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בום עם שובל מטורף באוויר": טיל שוגר מסוריה לכיוון ישראל

צה"ל אישר כי מערכת הגנה אווירית הופעלה נגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה. "ראיתי את הטיל, הוא עבר מעלי - זה נראה כמו מטאור שנופל", אמר לוואלה! NEWS תושב ממושב דור. תושבים נוספים מספרים שראו "שובלי אש בשמיים" שהזכירו להם את "הסקאדים בשנות ה-90"

צילום: טוויטר

"שמענו פיצוץ אדיר ומחלון הבית נראה הרחק בשמיים כדור אש. זה היה מפחיד יותר מהטיל שנפל פה ב-2006", כך סיפרה אמש (שלישי) אילנית, תושבת גבעת אולגה שצפתה ביירוט של מערכת ההגנה האוויריות של צה"ל, שהופעלה נגד טיל ששוגר מסוריה לכיוון ישראל. בצה"ל אישרו כי אין נזק ואין נפגעים.

הודעת צה"ל מגיעה לאחר דיווח בתקשורת הסורית כי מטוסי חיל האוויר תקפו מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות באזור דמשק. כך, תושבים באזור חדרה וקיסריה דיווחו על פיצוץ חזק ועל שובל עשן שנראה באוויר.

אתי, תושבת חדרה, סיפרה כי במהלך נסיעה ברכבה, "בכביש החוף, במחלף קיסריה לכיוון צפון, לפתע נשמע פיצוץ אדיר שהרעיד את כל האוטו, הבטתי למעלה וראיתי הבזקי אש בשמיים, הייתי בטוחה שנפל פה טיל, זה היה מפחיד מאוד, לא דבר שרואים כל יום".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי נסיגת ארה"ב: עיראק שוקלת לשלוח כוחות אל סוריה
הערכה בצה"ל: החמושים שהתקרבו לגבול בגולן - כוח סורי שתעה בדרך
דיווח: דאעש הוציא להורג 700 אסירים במזרח סוריה

שובל עשן מיתמר באיזור קיסריה כנראה בגלל יציאת פטריוט, 25 בדצמבר 2018. צילום מסך
"בום עם שובל מטורף באוויר". יירוט הנ"מ הסורי, הלילה/צילום מסך

מוריה, תושבת קיסריה, סיפרה לוואלה! NEWS כי "שמענו משהו חזק מאוד, אני ובעלי היינו בדיוק בחוץ. הטיל או מה שזה לא היה עבר ממש מעלינו". היא הוסיפה, "עוד הורים בקיסריה דיווחו בבת אחת על רעש של פיצוץ עז". אלון, גם הוא תושב קיסריה, סיפר, "הייתי באור עקיבא ופתאום היה בום עם שובל מטורף באוויר".

ניצן, ששהה בחוף הכרמל אמר כי "כנראה זה באמת היה טיל והכיוון הכללי שלו היה מכיוון זכרון יעקב דרומה, לכיוון הים, והוא עבר מעל חוף דור ונשמע פיצוץ. זה הזכיר לי את ירי הסקאדים בשנות ה-90".

המועצה האזורית חוף הכרמל פרסמה הודעה לתושבים בה נמסר כי "נוכח הדי הפיצוץ במרחב המועצה שמקורם ממערכת הנ"מ באזורנו, אנו מעדכנים כי ראש המועצה, אסיף איזק ומטה המועצה נמצאים קשר רציף עם גורמי פיקוד העורף. נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות ההתגוננות באזורנו.‬, נמשיך ונעדכן בהתאם לצורך. עוד הוסיפו במועצה כי על תושביה כי במצב של "אזעקת אמת, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף - ולשהות במרחב מוגן 10 דקות".

עוד באותו נושא

צה"ל: טיל שוגר מסוריה לעבר ישראל; מערכת הגנה אווירית הופעלה

לכתבה המלאה
מערכות ההגנה האווירית יירטו מטרות באזור דמשק. צילום מסך
"כדור אש נראה מחלון הבית". תושבים דיווחו על יירוט הנ"מ מסוריה מעל שמי ישראל, הלילה/צילום מסך

"ראיתי את זה בלייב!" סיפר לוואלה!NEWS אחד נרגש שעמד אותה עת בכניסה למושב דור, "זה אמיתי. זה קרה. ראיתי את הטיל. הוא עבר מעלי. זה נראה היה כמו מטאור שנופל. ראיתי אותו עובר מכיוון ההר של זכרון יעקב, עבר מעלי, את מושב דור, לכיוון הים, נכבה ואחרי כמה שניות שמעתי פיצוץ".

בעקבות הדי הפיצוץ פיזר מועדון רוטרי קיסריה אירוע חגיגי רב משתתפים במוזיאון ראלי. "זה היה נשמע שטיל נפל במבנה ליד. רק אחר כך הגיעו הפרטים", סיפרה לוואלה! NEWS, עדי קליין, נשיאת רוטרי קיסריה.

גם חגיגת בת מצווה שנערכה בלופט באור עקיבא נעצרה לחצי שעה בעקבות הפיצוץ שנשמע. האורחים ששהו באותה עת ברחבה החיצונית ליד הבריכה, שמעו את הדי הפיצוץ ורצו פנימה לתפוס מכסה. ניידת משטרה שהגיעה למקום בעקבות קריאה של ההורים הסבירה לחוגגים כי מדובר בפעילות צבאית ואין איסור לרכז קהל."נערת הבת מצווה פרצה בבכי ולא האמינה שהחגיגה שלה חיכתה זמן רב הופסקה", סיפרו הקרובים.

(עדכון ראשון, 25.12, 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully