וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: החמושים שהתקרבו לגבול בגולן - כוח סורי שתעה בדרך

24.12.2018 / 7:58

העצבים המתוחים בגבול נבחנו בתקרית האש שבה פתח כוח צה"ל בירי לעבר חשודים שהתקרבו ל"קו אלפא" בסמוך לגדר המערכת בגבול עם סוריה. לוחמי צה"ל זיהו את החשודים שחצו את הגבול, שתוחם את שטח החיץ בין המדינות

צילום: אלי אשכנזי, וואלה!NEWS, עריכה: טל רזניק

המתיחות בגבול הצפון הורגשה אמש (ראשון) באופן ברור, לאחר שצה"ל פתח באש לעבר חמושים סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. על פי הערכות בצה"ל, מדובר בכוח חמוש סורי שתעה בדרכו והחל לנוע לכיוון שטח ישראל. לוחמי צה"ל זיהו את החשודים שחצו את הגבול ב"קו אלפא", שתוחם את שטח החיץ המשתרע לאורך 80 קילומטרים מהחרמון בצפון ועד משולש הגבולות שבין ישראל, סוריה וירדן בדרום.

הירי התרחש על רקע מתיחות באזור הצפון - מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון ויציאת כוחות הצבא האמריקניים מסוריה. תושבי רמת הגולן לא קיבלו הנחיות מיוחדות לאחר הירי.

משעות הבוקר של אתמול ביצע חיל האוויר פעילות ערה ברמת הגולן על רקע תנועות חשודות בצד הסורי. בדרום רמת הגולן יש ריכוז גבוה של פעילי ג'יהאד עולמי, ולפי הערכות, ברגע שמשטר אסד ושותפיו ללחימה בדאעש ומתנגדי המשטר יפעילו עליהם לחץ כבד, יכולים הפעילים להילחם, להסגיר את עצמם או להימלט לגבול הירדני או הישראלי. מדובר בתקרית קרקעית ראשונה מאז שנשיא סוריה בשאר אסד כבש שוב את האזור מידי המורדים ודאעש בחודש יולי האחרון.

חייל סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. ינואר 2016. רויטרס
חיל האוויר ביצע פעילות ערה ברמת הגולן/רויטרס

קו אלפא נמצא במערב שטח החיץ וממזרח לו נמצא "קו בראבו" שממזרח לו. בצפונו הוא גובל בלבנון ובדרומו גובל בירדן. באזור החיץ פועל מנהל אזרחי סורי. משני צדי השטח נמצאים אזורי דילול ברוחב 25 קילומטרים, שם מבקר המנהל את נוכחות צה"ל וצבא סוריה במקום. נקודת המעבר הפעילה היחידה בין ישראל וסוריה נמצאת במעבר קוניטרה, שנפתח מחדש לפני כחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully