וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נסיגת ארה"ב: עיראק שוקלת לשלוח כוחות אל סוריה

24.12.2018 / 19:09

ראש הממשלה אמר כי בגדאד "שוקלת את כל האפשרויות" להגן על המדינה מפני האיומים הנשקפים לה. זאת בשל יציאת צבא ארה"ב והמשך הנוכחות של דאעש מעבר לגבול. טורקיה מעבה כוחות לקראת מתקפה קרובה נגד הכורדים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

https://news.walla.co.il/item/3209222

עיראק עשוי לשלוח כוחות צבא אל סוריה השכנה אחרי נסיגת צבא ארצות הברית - כך אמר היום (שני) ראש ממשלת עיראק עאדיל אל-מהדי, שהדגיש כי ממשלתו "שוקלת את כל האפשרויות" כדי להגן על המדינה מפני האיומים הנשקפים לה. דאעש מחזיק עוד בכיס שטח קטן ממזרח לנהר הפרת, לא רחוק מהגבול.

הודעתו של ראש הממשלה החדש מגיעה ימים אחרי הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החזרת 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה. לדבריו, המאבק בדאעש הושלם, אולם החלטתו גרמה לטלטלה בממשלו עם התפטרות שר ההגנה ג'יימס מאטיס ולביקורת בקרב בעלות בריתה של וושינגטון. גם בפנטגון סבורים כי דאעש לא הובס סופית.

לקריאה נוספת על נסיגת ארה"ב
https://news.walla.co.il/item/3209222' target='_blank'>אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה
ארה"ב הכריזה על תחילת החזרת כוחותיה מסוריה

ראש הממשלה ובכירי הצבא בטקס לציון שנה לניצחון על דאעש, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
ראש ממשלת עיראק עאדיל אל-מהדי בטקס לציון שנה לניצחון על דאעש, החודש/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס בבגדאד, אמר ראש ממשלת עיראק כי דאעש עלול להרחיב את נוכחותו באזורי הלחימה. הוא גם הביע חשש מפני גל פליטים סורים שיגיעו לעיראק. לדבריו, וושינגטון לא ביקשה מבגדאד לפרוס את כוחותיה בסוריה במקומה. "עיראק תקבל את החלטותיה תוך התייעצות עם חברותיה ושכנותיה", אמר אל-מהדי.

חלק מהמיליציות השיעיות העיראקיות, שנתמכות על ידי איראן, פועלות בסוריה נגד דאעש מטעם ממשלת עיראק. המיליציות השיעיות, המואגדות תחת כוחות הגיוס העממי, הן באופן רשמי חלק משירותי הביטחון של עיראק, אך נהנות מעצמאות מסוימת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיילים אמריקאים בסוריה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים אמריקנים בסיור באזור העיר מנביג', בחודש שעבר/רויטרס

ללא צבא ארצות הברית, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG, נותרים לבדם במערכה בארגון הסוני הקיצוני. בנוסף לכך, הם עומדים בפני מתקפה קרובה של טורקיה, שרואה בהם חלק מהמחתרת הכורדית הפועלת בשטחה.

טראמפ קיבל את החלטתו לסגת מסוריה בתום שיחה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שלדבריו הבטיח לו שהוא יתמודד עם שרידי דאעש. בינתיים, הוא מרכז כוחות נוספים לאורך הגבול עם סוריה, שבשטחה ניהל שני מבצעים נגד הכורדים ודאעש בשנים האחרונות.

גורמים בשורות הכוחות הכורדיים הדמוקרטיים הזהירו כי אם אכן תפתח טורקיה במבצע חדש, הם ייאלצו להפנות את כוחותיהם מהמאבק בדאעש להגנה מפניה של אנקרה. בנוסף לכך, גם כוחות המשטר של בשאר אסד עשויים לנסות להתקדם אל הטריטוריה הכורדית בצפון-מזרח המדינה, שם הם ביססו מעין אוטונומיה בזמן מלחמת האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully