וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: התקיפה של ישראל בסוריה "פרובוקציה" שסיכנה טיסות אזרחיות

26.12.2018 / 20:31

מוסקבה אמרה כי מערכות ההגנה של משטר אסד יירטו 14 מ-16 הטילים ששיגר חיל האוויר מלבנון. היחסים בין ישראל לרוסיה נקלעו למשבר אחרי שבספטמבר הופל בשוגג מטוס רוסי בעת תקיפה בלטקיה ועתה שוב זועמים במשרד ההגנה. נתניהו: שומרים על הקווים האדומים שלנו

צילום: טוויטר

משרד ההגנה של רוסיה אמר היום (רביעי) כי התקיפות שיוחסו לישראל אתמול בסוריה סיכנו שני מטוסים אזרחיים וכינה זאת "פרובוקציה". עוד נטען כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד יירטו 14 מ-16 הטילים ששיגרו שישה מטוסי F-16 של חיל האוויר שתקפו מלבנון. דובר משרד ההגנה במוסקבה, איגור קונשנקוב, אמר כי הטיסות, שזהותן לא פורטה, היו אמורות לנחות בביירות ובדמשק.

לדברי קונשנקוב, צבא סוריה לא עשה שימוש בטילי קרקע-אוויר ובלוחמה אלקטרונית כדי "למנוע טרגדיה", ולאפשר לבקרת השליטה האווירית של דמשק להסיט את נוסעי המטוסים לבסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים. עוד הוסיף כי חיל האוויר הישראלי שיגר פצצות מונחות לייזר תוצרת ארצות הברית מסוג GBU-39, שרובן יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית הסורית. שתיים מהן פגעו במתחמים לוגיסטיים במרחק שבעה קילומטרים מדמשק, וגרמו לפציעתם של שלושה אנשי צוות.

היחסים בין ישראל לרוסיה נקלעו למשבר אחרי שבספטמבר הופל בשוגג מטוס רוסי בעת תקיפה בלטקיה. מאז התקרית לפני כשלושה חודשים בלטקיה שלחה רוסיה סוללות מתקדמות מדגם S-300 כדי לעבות את מערכי ההגנה האווירית במדינה. אחרי כחודשיים שבהם לא דווח על תקיפות, אתמול הייתה זו התקיפה השנייה בתוך חודש שמיוחסת לישראל והראשונה מאז ההודעה על נסיגת ארצות הברית מסוריה.

לקריאה נוספת על התקיפה בסוריה
דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה
משטר אסד: ישראל תקפה באזור דמשק; צה"ל: טיל שוגר מסוריה

עשן באזור דמשק, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, 25 בדצמבר 2018. רויטרס
עשן מיתמר בשמי דמשק, אמש/רויטרס

לפי דמשק, התקיפה כוונה נגד מחסן נשק ושלושה חיילים נפצעו בה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי היו אלו שלושה מחסני נשק של חיזבאללה ואיראן שהותקפו בפרברי דמשק. הארגון, שמקום מושבו מבריטניה, מסר כי לא ידוע לו על נפגעים בתקיפה.

במגזין ניוזוויק דווח כי בכירים בחיזבאללה נפגעו בתקיפות, אך ברשת אל-מיאדין המזוהה עם הארגון השיעי הכחישו זאת. גורם במשרד ההגנה האמריקני אמר למגזין כי חיל האוויר תקף דקות ספורות לאחר שהבכירים בחיזבאללה עלו על מטוס שהיה מתוכנן להמריא לאיראן. מהדיווחים עולה כי מטרות התקיפה היו מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות, ובהם נשק מונחה GPS משנת 2017, שנחשב לאחד מאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר המצוי בידי צבא איראן וחיזבאללה.

צה"ל לא אישר כי תקף יעדים באזור דמשק, אך אמר כי שוגר טיל לכיוון ישראל ועל כן הופעלו מערכות הגנה אוויריות. תושבים באזור השרון דיווחו על פיצוצים עזים, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס מסדר כנפיים 26 בדצמבר 2018. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
נתניהו בטקס מסדר כנפיים, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

ברקע הדיווחים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מסדר כנפיים בבסיס חצרים כי "אנו עומדים איתן על הקווים האדומים שלנו". לדבריו, "החלטת הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה לא משנה את מדיניותנו. נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום".

אל הגינויים הצטרפה לבנון, שמשטחה פעלו לפי הדיווחים מטוסי חיל האוויר. משרד החוץ מסר כי "זכותה החוקית של סוריה להגן על אדמתה וריבונותה" מפני התקיפות. "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולמועצת הבטחון לגנות את השימוש שעשו המטוסים הישראליים בשטח האווירי של לבנון לביצוע תקיפות נגד מדינה אחות".

(עדכון ראשון: 13:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully