וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברקע התקיפה בסוריה: "עומדים איתן על הקווים האדומים"

26.12.2018 / 15:12

ראש הממשלה נאם בטקס מסדר כנפיים בבסיס חצרים והתייחס למתיחות בצפון. "החלטת הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה לא משנה את מדיניותנו", אמר. "נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום". הרמטכ"ל: "סיכלנו ההתחמשות האיראנית ובלמנו יכולת תקיפת חיזבאללה"

צילום: שי מכלוף

"אנו עומדים איתן על הקווים האדומים שלנו בסוריה ובכל מקום אחר" - כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מסדר כנפיים בבסיס חיל האוויר בחצרים על רקע התקיפה אמש בסוריה המיוחסת לישראל. "החלטת הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה לא משנה את מדיניותנו", הוסיף.

לדברי נתניהו, "איננו מוכנים להשלים עם ההתבססות האיראנית בסוריה שמכוונת נגדנו. אנחנו פועלים נגדה בתקיפות וברציפות בימים אלו. אמרתי שלא נירתע לעשות ככל שנידרש, ובכן אנחנו נדרשים ואנחנו עושים. ולמי שמודאג, אני שב ואומר - שיתוף הפעולה מודיעיני והמבצעי שלנו עם ארצות הברית חזק יותר מאי פעם". ראש הממשלה נתניהו ציין שסייר בגבול לבנון אתמול והדגיש כי "העיקרון הבסיסי שמנחה אותנו הוא שאנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום. וככה אנחנו עושים".

במהלך הטקס יוענקו כנפי טיס לבוגרי מחזור 177 של קורס הטיס. האירוע יצוין בסימן 70 שנה למבצע חורב לבד מראש הממשלה משתתפים בטקס הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין.

עוד בוואלה! NEWS:
מובארק מעיד נגד מורסי: שוחרר מהכלא על ידי חמושים שהגיעו מעזה
הולכים הביתה: הכנסת מאשרת בהליך מזורז את הצעת החוק לפיזורה
"ביטוי הרוח התל אביבית": החל מתן רישיונות להפעלת מרכולים בשבת

טקס מסדר כנפיים, 28 ביוני 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
מסדר כנפיים, יוני 2018/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

איזנקוט, שנשא דברים באירוע, התייחס גם כן למצב בצפון ואמר כי מדובר "במערכה מתמשכת שתחילת באיסוף מודיעין מעמיק וסופה בביצוע המשימה באופן מדויק ואיכותי במהלך יכולות תכנון וביצוע יוצאות דופן. יחד פעלנו יום יום להשגת יעדים אסטרטגיים חשובים, הישגים שהביאו בין היתר לסיכול מאמצי ההתחמשות האיראנית ובלימת יכולות של התקיפה של חיזבאללה".

מפקד חיל האוויר אלוף נורקין אמר בטקס כי החיל פעל השנה במספר זירות ובהיקפים נרחבים. "כלינו תקפו, תוך שיתוף פעולה יוצא דופן עם המודיעין מנענו התבססות צבאית איראנית בזירה הצפונית. זהו לא סוף הסיפור ואם נדרש נפעל באותה הצורה ובאותו הדיוק אנשי החיל בקרקע ובאוויר".

לפי דמשק, התקיפה אמש שמיוחסת לישראל כוונה נגד מחסן נשק ושלושה חיילים נפצעו בה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי היו אלו מחסני נשק של חיזבאללה ואיראן. במגזין ניוזוויק דווח כי בכירים בחיזבאללה נפגעו בתקיפות, אך ברשת אל-מיאדין המזוהה עם הארגון השיעי הכחישו זאת. צה"ל לא אישר כי תקף יעדים באזור דמשק, אך אמר כי שוגר טיל לכיוון ישראל ועל כן הופעלו מערכות הגנה אוויריות. תושבים באזור השרון דיווחו על פיצוצים עזים, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

עוד באותו נושא

רוסיה: התקיפה של ישראל בסוריה "פרובוקציה" שסיכנה טיסות אזרחיות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס מסדר כנפיים 26 בדצמבר 2018. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"החלטת טראמפ לא משנה את מדיניותנו", נתניהו בטקס, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

לראשונה יסיים את הקורס נווט קרב מהעדה האתיופית

אחד מבוגרי המחזור הנוכחי הוא סגן י', הראשון מבני העדה האתיופית שמסיים את הקורס ועתיד לשרת כנווט קרב. "להיות צוות אוויר מבחינתי זאת הזכות לקחת חלק בכוח מאוד משמעותי של צה"ל ושל מדינת ישראל בכלל", סיפר. "התחושות של סוף הקורס הן מורכבות. קודם כל זה סיום של שלוש שנים ארוכות מאוד, שהשקעת כל כך הרבה. הגיע הזמן סוף סוף לעמוד על רחבת המסדרים ולקבל כנפיים. זאת בעצם רק תחילת הדרך".

"כשאני שם למעלה אני שומרת על המשפחה, החברים והאנשים הקרובים אליי", אמרה סגן ש', נווטת קרב בוגרת הקורס. "כל אחת שמקבלת את הזימון חובה מבחינתי להגיע ולנסות להתמיין לקורס הטיס. זאת חובה לאומית, הגאווה הכי גדולה והשירות הכי משמעותי. כל אחת יכולה לגלות המון דברים על עצמה שלא הכירה קודם ולראות שיש לה הרבה יכולות".

הרמטכ"ל, גדי איזנקוט במהלך טקס מסדר כנפיים בסיס חצרים 26 בדצמבר 2018. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"מערכה מתמשכת שתחילת באיסוף מודיעין וסופה בביצוע המשימה באופן מדויק". איזנקוט, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully