וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטוי הרוח התל אביבית": החל מתן רישיונות להפעלת מרכולים בשבת

26.12.2018 / 14:34

למרות התנגדות משרד הפנים, העירייה הזמינה את בעלי המרכולים להגיש בקשות לקבלת היתרי שבת וחג לפתיחת עסקיהם. ההיתרים יינתנו לשנתיים, יהיו אישיים ובלתי ניתנים להעברה. "מטרת החוק לדאוג לקיום יום מנוחה בשבת כערך סוציאלי, בד בבד עם מימוש החופש של כל אחד ואחת"

עריכת וידאו:ניר חן

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (רביעי) כי החלה במתן רישיונות להפעלת מרכולים בימי שבת בהתאם לחוק העזר העירוני, כפי שאישרה מועצת העיר בשנת 2014, למרות התנגדות שר הפנים אריה דרעי. תחילת יישום חוק העזר הוא המשך ישיר של מאבק אותו ניהלה העירייה מול משרד הפנים, שפסל את החוק, אך אושר בפסיקה משפטית. שורה של רשויות מקומיות, בהן גבעתיים, הרצליה וראשון לציון, מנהלות הליך דומה מול משרד הפנים.

"מטרת החוק היא ביטוי הרוח התל אביבית הדואגת לקיום יום מנוחה בשבת כערך סוציאלי במדינת היהודים, בד בבד עם מתן השירות הנדרש למימוש החופש של כל אחד ואחת ליהנות מיום המנוחה בדרכו", נכתב בהודעת העירייה. השבוע פורסמה הזמנה לציבור בעלי המרכולים בעיר להגיש בקשות לקבלת היתרי שבת וחג לפתיחת עסקיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: התקיפה של ישראל בסוריה "פרובוקציה" שסיכנה טיסות אזרחיות
הולכים הביתה: הכנסת מאשרת בהליך מזורז את הצעת החוק לפיזורה
פלסטיני ניסה לדרוס חיילים ואזרחים בשומרון - ונורה; מצבו קל

סניף AM PM ברמת גן 3 בינואר 2018. ראובן קסטרו
מתחילים ביישום חוק העזר. סניף AM:PM/ראובן קסטרו

על פי ההודעה, הגשת בקשות תתאפשר החל ב-1 בינואר ועד ה-1 בפברואר 2019, באמצעות טופס פניה מקוון באתר האינטרנט העירוני. באמצעות בקשה זו בעלי מרכולים יוכלו להגיש בקשות רק ביחס למרכולים שמנוהלים על פי רישיון עסק או היתר זמני בתוקף, וששטח המכירה שלהם אינו עולה על 500 מ"ר. לצורך הגשת הבקשות הוקמה מערכת מקוונת הכוללת את אזורי ההיתרים ופריסת המרכולים.

חוק העזר מחלק את העיר לתשעה אזורים, כאשר לכל אזור נקבעה מכסה לכמות ההיתרים, שמספרם הכולל הוא 164. ההיתרים יינתנו לתקופה של שנתיים, יהיו אישיים ובלתי ניתנים להעברה. אם מספר הבקשות באזור מסוים יעלה על המכסה שנקבעה בו, תתקיים הגרלה בין המבקשים בהתאם לגודלם, כך שיישמר תמהיל של קיוסקים ומרכולים שיאפשר שירות מגוון ומתאים לצרכי האוכלוסייה השונים. עדיפות בהגרלה תינתן לבתי עסק בצירים ראשיים ומרכזים מסחריים, בהם קיימת בדרך כלל פעילות ענפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
בג"ץ אישר את התיקון השני. עיריית תל אביב-יפו/ראובן קסטרו

עיריית תל אביב נדרשה לנושא בשנת 2014 בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, אשר ביקשה את מדיניות אכיפת חוק העזר הישן שהונהגה בעיר לאורך השנים. השופטים הבהירו כי מועצת העיר רשאית להסדיר את המצב באמצעות תיקון חוק העזר והתאמתו למצב הרצוי. בתל אביב פעלו לפי פסיקת בית המשפט, אך משרד הפנים ומי עמד אז בראשו, גדעון סער, התערבו בהחלטה זו. ההתנגדות נמשכה גם עם שר הפנים הנוכחי אריה דרעי.

בהחלטת שר הפנים בעניין התיקון הראשון אור חלקו של התיקון העוסק בפתיחת מסחר בשלושה אזורים מוגדרים בעיר, אך סוגיית פתיחת המרכולים נדחתה. בעניין זה קיבלו בעיריית תל אביב החלטה על תיקון שני לחוק העזר המאפשר פתיחה חלקית של מרכולים וקיוסקים ברחבי העיר בשבת. בתום מאבק משפטי, בחודש אפריל האחרון בג"ץ אישר את התיקון השני לחוק העזר העירוני, שאת יישומו מתחילה העירייה בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully