וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים הביתה: הכנסת אישרה בהליך מזורז את הצעת החוק לפיזורה

26.12.2018 / 18:30

חברי הכנסת בקואליציה והאופוזיציה אישרו בקריאה ראשונה את פיזור הכנסת והליכה לבחירות שיתקיימו על פי הסיכום ב-9 באפריל 2019. זאת לאחר שוועדת הכנסת איפשרה את הצבעה בקריאה ראשונה ללא שיהוי. בצל איומים בעיכוב אמר אדשלטיין: "הישיבה תנעל רק כשהחוק יעבור"

צילום: רוני כנפו

הצעת החוק לפיזור הכנסת אושר הערב (רביעי) בקריאה ראשונה במליאה, לאחר שוועדת הכנסת אישרה את הצעת החוק. בפתח הדיון אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי לא יהיה מקום לתוספות של חקיקה עד לפני שיאושר החוק לפיזור הכנסת בשלוש קריאות. זאת בצל האיום של ח"כ מיקי זוהר ממפלגתו לעכב את החוק עד שיאפשרו לו להשלים חקיקה "למען עם ישראל".

אדלשטיין אמר כי "לפני יומיים כינסתי בלשכתי את כל ראשי המפלגות. סיכמנו דברים ברורים. הבחירות יתקיימו בתשעה באפריל, ובמהלך היום החוק לפיזור הכנסת יחוקק בקריאה שנייה ושלישית. אני מודיע כאן ועכשיו שהישיבה הזאת לא תנעל ולא ישתנה סדר יומה כל עוד החוק לפיזור הכנסת לא יחוקק סופית בשנייה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בש"ס דוחים את תוצאות סקר וואלה! NEWS: "המפלגה תתחזק"
סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו - גם אם גנץ מצטרף להתמודדות
המבחן של גנץ וההישג של לפיד: המנצחים והמפסידים מהקדמת הבחירות

מליאת הכנסת, 26 בדצמבר. ראובן קסטרו
הדיון במליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

השר יריב לוין (הליכוד) פתח את הדיון, הציג בשם הממשלה את הצעת החוק הממשלתית ומנה את הישגיה בארבע השנים האחרונות. לאחר מכן, הוצגו הצעות החוק הפרטיות של סיעות האופוזיציה לפיזור הכנסת. ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי "זו שעת חירום למדינת ישראל".

לדבריה, "אני לא יודעת מה יהיה בבחירות, אני יודעת מה צריך לקרות בבחירות ומה שישראל זקוקה לו - ישראל זקוקה למהפך. הוא אפשרי וקריטי לעתידה של מדינת ישראל".

אחריה נשא דברים יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שאמר כי "אנחנו ננהר לקלפיות בהמונינו, ואנחנו נגדיל את כוחנו. עכשיו יותר מתמיד. זו הייתה ממשלת הגזענות והשיסוי, ממשלה שהשתמשה בכוחה הפוליטי כדי להסית נגד אוכלוסייה שלמה. זה הכול חלק ממסע הדה-לגיטימציה נגד האזרחים הערבים. נתניהו מבין את זה היטב - כשהרשימה המשותפת מגדילה את כולה, אנחנו מאיימים להפיל את שלטון הימין הקיצוני והגזעני".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ ציפי לבני בכנסת, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
לבני במליאה/ראובן קסטרו
השר חיים כץ מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
השר כץ בדיון/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "אנחנו הולכים לבחירות ובנימין נתניהו יעשה בבחירות את האלה את הדבר היחיד שהוא יודע לעשות - הוא ידבר על אנחנו והם". הוא אמר כי בבחירות הקרובות "אנחנו צריכים לבחור בין הממשלה הנוכחית, שעוד פעם תיקח את הכסף שלנו ותוציא אותו על הדבר היחיד שהיא יודעת - על עצמה, או שתהיה פה ממשלה שתוציא את הכסף על הדבר היחיד שחשוב באמת - אזרחי מדינת ישראל. בין הממשלה הנוכחית שתמשיך לחוקק חוקים שמפרקים לאט-לאט את הדמוקרטיה הישראלית לבין ממשלה אחרת, נקייה, טובה, שתחזק אותנו ותחבר בינינו ותהפוך אותנו לחברה אחת".

סמוטריץ': "לפזר את הכנסת מהרגע להרגע - זלזול"

מוקדם יותר אישרה ועדת הכנסת את בקשת הממשלה להעניק פטור מחובת הנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת כדי שהמליאה תוכל להצביע היום על הצעת החוק ללא שיהוי בשלוש קריאות. יו"ר הוועדה ח"כ זוהר איים שיעכב את אישורה אלא אם יקדמו חוקים שביקש "למען עם ישראל". זוהר ביקש לקדם בין היתר את חוק ההסדרה 2 שתסדיר את מעמדם של יישובים ביהודה ושומרון.

במהלך הדיון אמר לזוהר מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון כי "אסור לעשות פה באזר טורקי. אני מבין שיש פריימריז ואתה צריך שידברו עליך אבל יש פה החלטות שצריך לקיים, ללכת לבחירות מיד ולפזר את הכנסת בהקדם, היום".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' צידד בעמדתו של ח"כ זוהר על פיזור הכנסת: "לפזר את הכנסת מהרגע להרגע - זה זלזול בעבודת הכנסת. הח"כים פה עובדים קשה מאד, והתהליכים נמצאים בשיאם. בדרך כלל כשהולכים לבחירות, נכון לתת שבוע או שבועיים כדי שהדברים שעבדנו עליהם במשך חודשים ארוכים לא יירדו לטמיון. עבדנו כאן שבועות וחודשים על חוקים, לא ייתכן שלא ייתנו לנו שבוע כדי להשלים אותנו ואז יפזרו את הכנסת".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
סגן שר החינוך מאיר פורוש במליאה, היום/ראובן קסטרו

למרות הדברים יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם אמר בדיון בוועדה כי "אנחנו מצביעים היום על פיזור הכנסת בשלוש קריאות". לקראת אישור הצעת החוק בקריאה ראשונה, היא תוחזר לדיונים קצרים בוועדת הכנסת, ובסיומן, המליאה תאשר אותה בקריאות שניה ושלישית.

הכנסת תאשר גם את הצעות החוק הפרטיות לפיזור הכנסת שהגישו סיעות האופוזיציה, בשיאו של ההליך, ההצעות תמוזגנה יחד להצעה אחת כשהתאריך המוסכם לבחירות הוא ה-9 באפריל 2019, ד' ניסן תשע"ט. אחרי סיום החקיקה, תכריז ועדת הכנסת על פגרת בחירות שתחול החל מיום רביעי הבא. עד אז, בימי שני ושלישי בשבוע הבא, הכנסת "תנקה שולחן", ותאשר הצעות חוק שמוסכמות בין קואליציה לאופוזיציה.

בהצעת החוק נכתב כי "על פי סעיף 34 לחוק יסוד הכנסת, מוגשת הצעת חוק להתפזרות הכנסת העשרים במסגרתה מוצע להקדים את מועד הבחירות לכנסת העשרים ואחת ליום ד' ניסן התשע"ט (9 באפריל 2019)".

ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ח"כ עיסאוי פריג' במהלך הדיון בוועדת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

במליאת הכנסת, שנפתחת בימי רביעי בשעה 11 בבוקר, הוצגו קודם שאילתות דחופות לשרי הממשלה, נוהג קבוע בעבודת הכנסת, ולאחר מכן הובאה ההצעה לאישור בקריאה ראשונה, כשלנציגי הסיעות יש את האפשרות לנמקן במסגרת 10 דקות לכל מציע.

ראשי הקואליציה הודיעו שלשום לאחר ישיבתם על החלטתם לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות. "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות", נמסר.
הישיבה התקיימה לאור המשבר בהשגת רוב לקידום חוק הגיוס לאישור בקריאה שנייה ושלישית עד 15 בינואר לפי דרישת בג"ץ.

(עדכון ראשון: 8:00)

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
איים לעכב את אישורה הסופי של הצעת החוק. ח''כ זוהר, היום/ראובן קסטרו
ח"כ מיקי זוהר מהליכוד בראש דיון ועדת הכנסת בנושא פיזורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מתוך אחריות תקציבית ולאומית. חברי הוועדה, היום/ראובן קסטרו
ועדת הכנסת דנה בהצעה לפיזורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ועדת הכנסת דנה בהצעה לפיזורה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully