וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק העיד נגד מורסי: שוחרר מהכלא על ידי חמושים שהגיעו מעזה

26.12.2018 / 14:15

במפגש נדיר, הופיע הנשיא לשעבר בבית משפט בקהיר והאשים את יורשו, שהודח בעצמו, כי הוא חולץ בעת המהפכה לפני שמונה שנים על ידי 800 איש שהגיעו ממנהרה דרך הרצועה. לדבריו, שוחררו גם אסירי חמאס וחיזבאללה

בווידאו: א-סיסי בנאום באו"ם - "העם הפלסטיני ראוי לממש את זכויותיו"/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק העיד היום (רביעי) נגד הנשיא לשעבר ויורשו מוחמד מורסי במשפט שעוסק בבריחתו של האחרון מהכלא בזמן המהפכה ב-2011, שבסופה נפל מובארק. במפגש נדיר בין השניים, אחד מהם זוכה מכל האשמות נגדו תחת משטרו של עבד אל-פתאח א-סיסי והשני נשלח לעשרות שנים בכלא, אמר מובארק כי אלו שהסתערו על הכלא שבו הוחזק מורסי הגיעו דרך מנהרה מרצועת עזה.

לדבריו, בכלא שבו הוחזק מורסי היו אסירים משורות חמאס, האחים המוסלמים וחיזבאללה. "800 הסתערו דרך המנהרה", אמר השליט לשעבר בן ה-90. הוא אמר שמטרתם הייתה לזרוע כאוס בעת המהפכה שהתרחשה בינואר לפני כמעט שמונה שנים. בבית המשפט נכחו מורסי, הנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים, וכן בכירים נוספים ב"אחים המוסלמים".

התנועה הוצאה מחוץ לחוק תחת משטרו של א-סיסי והוגדרה ארגון טרור. מאות מראשיה נידונו לעונשי מאסר בדים ומאות מפעיליה נהרגו על ידי כוחות הביטחון. הנשיא מפעיל יד ברזל נגד האופוזיציה, פעילי זכויות אדם ואנשי "האחים המוסלמים", אך תומכיו טוענים כי זה הכרחי מול איום הטרור הנשקף מחצי האי סיני.

לקריאה נוספת בנושא
שש שנים לאחר המהפכה: מובארק זוכה סופית מהרג מפגינים

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מעיד נגד הנשיא לשעבר מורסי בבית משפט בקהיר, 26 בדצמבר 2018. רויטרס
מובארק בבית המשפט בקהיר, היום/רויטרס

זאת הפעם הראשונה שבה מעיד מובארק במשפט הבריחה מהכלא נגד מורסי, שמואשם בתיק זה בפגיעה ובהצתת מבני בתי כלא, ברצח ובניסיון רצח ובבזיזת כלי נשק. "הם נכנסו למצרים דרך עזה והחזיקו בכלי נשק", אמר מובארק הקשיש. "הם התקדמו לבתי כלא כדי לשחרר אסירים השייכים לחיזבאללה, לחמאס ואחים המוסלמים".

עוד באותו נושא

תשוש ובעל משקל עודף: תמונה של מובארק מסעירה את הרשת במצרים

לכתבה המלאה
הנשיא המודח של מצרים מוחמד מורסי, בבית המשפט נידון לעונש מוות. יוני 2015. אחמד עומר, AP
נמלט מהכלא בזמן המהפכה. מורסי בבית משפט, 2015/AP, אחמד עומר

הוא הוסיף כי הם פרצו לבתי כלא בוואדי א-נטרון בחצי האי סיני אחרי שהרגו שוטרים בצפון חצי האי. מובארק אמר כי יש בידיו מידע נוסף, אולם הוא יזדקק לאישור מטעם הנשיאות כדי לחשוף אותו.
"סוגיית המנהרות בעזה היא מורכבת והשמדנו רבות מהן לפני המהפכה", אמר הנשיא. "היינו חשופים למתקפות מעזה בזמן השמדת המנהרות". מובארק הופיע לצדם של שני בניו, גמאל ועלא, המסובכים במשפטים נפרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully