וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשוש ובעל משקל עודף: תמונה של מובארק מסעירה את הרשת במצרים

1.9.2018 / 0:36

אחרי זמן מה שנשיא מצרים לשעבר נעלם מעיני הציבור, הוא נראה בתמונה לצד אישה צעירה כשהוא יושב על כורסה. בנו של הרודן המודח בן ה-90 אמר כי מצבו של אביו טוב, אחרי שהגולשים מיהרו להספידו

וידאו מתוך ערוץ היוטיוב של Extranews, עריכה: שמרית גולדשטיין

מעטים צפו שנשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ישרוד כל כך הרבה שנים אחרי הדחתו, ותמונה עדכנית שלו שפורסמה ברשתות החברתיות עשויה לרמוז על כך שאלו הם ימיו האחרונים.

בתמונה שהופצה אתמול (שישי) נראה מובארק, שחגג 90 במאי האחרון, תשוש וכמי שקפצה עליו הזקנה, לצדה של אישה צעירה שזהותה לא ידועה. הוא אף העלה במשקלו מאז הפעם האחרונה שפורסמה תמונתו של הנשיא לשעבר.

ברשתות החברתיות מיהרו להספיד את הרודן, שמשטרו הופל במסגרת אירועי "האביב הערבי" בפברואר 2011, אך בנו עלא טען כי מצבו של אביו טוב.

במרץ אשתקד זוכה מובארק מאשמת רצח מפגינים במחאות שהובילו להדחתו, ויצא לחופשי אחרי שש שנים במעצר. עבור רבים היה זה המסמר האחרון בארון הקבורה של המהפכה, שהבטיחה רבות אך קיימה מעט.

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, בתמונה מתאריך לא ידוע. אתר רשמי
שוחרר מהכלא לפני שנה וחצי. מובארק/אתר רשמי

מאז הודח מובארק מהשלטון, עברה מצרים תהפוכות פוליטיות רבות. במקומו נבחר לראשונה נשיא בבחירות דמוקרטיות - מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים" - אולם המדינה נותרה מפולגת ומקוטעת, וגם שלטונו של מורסי חווה טלטלות רבות.

מאות אלפים יצאו להפגין נגד מורסי בקיץ 2013, אז התערב הצבא בראשותו של עבד אל-פתאח א-סיסי. בהפיכה צבאית הודח מורסי, שיחד עם בכירי התנועה נותר במעצר מאז ונשלח לעשרות שנים בכלא. תנועת "האחים המוסלמים" הוצאה מחוץ לחוק והוגדרה ארגון טרור, אחרי עימותים אלימים בין תומכיה לכוחות הביטחון שדיכאו את מחאתם באלימות רבה.

במקביל, הגבירו ארגוני טרור אסלאמיים את פעילותם בחצי האי סיני והוציאו לפועל פיגועים רבים - גם ברחבי המדינה. הצבא ממשיך לנהל מלחמת חורמה בארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש) בחצי האי סיני, אם כי טרם הצליח למגר את האיום רשמית.

במהלך שנות שלטונו של א-סיסי, שוחררו וזוכו גורמים רבים ממשטר מובארק, ואילו פעילים ליברלים ומבקרי שלטון נעצרו ונכלאו בהמוניהם. גם בניו של מובארק - עלא וג'מאל - שוחררו מהכלא אחרי שנים בודדות ולאחרונה הם שבים ומופעים בהדרגה בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully