וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים לאחר המהפכה: מובארק זוכה סופית מהרג מפגינים

בית המשפט העליון לערעורים במצרים קבע כי הנשיא לשעבר "חף מפשע" בתיק שבו הואשם במעורבות בהרג מפגינים במהלך המהומות נגדו ב-2011, שהובילו להפלתו. בעקבות זאת, הוא צפוי להשתחרר

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק זוכה היום (חמישי) על ידי בית המשפט העליון לערעורים ממעורבות בהרג מפגינים במהלך המחאות ההמוניות נגד שלטונו ב-2011. זאת הייתה קביעה סופית בסוגייה ומובארק, שהודח בפברואר אותה שנה לאחר כ-30 שנה בשלטון, צפוי להשתחרר.

אחרי שימוע שנמשך יום שלם, אמר השופט אחמד עבד אל-קוואי כי "בית המשפט מצא את הנאשם חף מפשע". בית המשפט דחה דרישות מצד עורכי דין של הקורבנות לפתוח מחדש בתביעות אזרחיות. מובארק בן ה-88 נידון ב-2012 למאסר עולם בגין קשירת קשר לרצח 239 מפגינים ויצירת כאוס ביטחוני ב-18 הימים שבהם נמשכו ההפגנות נגד שלטונו.

עם זאת, בית משפט לערעורים הורה על משפט חוזר וב-2014 ביטל בית משפט את האישומים נגדו. התביעה הציבורית, מנגד, ערערה על ההחלטה והורתה על משפט חוזר שהתקיים בבית המשפט העליון לערעורים.

לקריאה נוספת בנושא
מצרים: שני בניו של הנשיא לשעבר מובארק ישוחררו מהכלא
אחרי שזוכה: משפט חוזר למובארק בגין הרג מפגינים בזמן המהפכה

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מובל לבית משפט בקהיר, 2 במרץ 2017. רויטרס
מובארק מובל לבית המשפט, היום/רויטרס

המשפט המכריע של מובארק בתיק זה החל היום, כשהשופט הקריא את האישומים נגדו שלפיהם הוא ושר הפנים שלו סיפקו כלי רכב וכלי נשק ששימשו לתקיפת מפגינים וכי הם נכשלו במניעת מותם. כשהוא יושב על כיסא גלגלים ללא משקפי השמש השחורים שלו, שהפכו לסימן הכר, השיב הנשיא לשעבר: "זה לא קרה".

מובארק טען כל העת כי הוא חף משפע וכי ההיסטוריה תזכור אותו כפטריוט ששירת את ארצו. הוא נופף לתומכיו שנכחו באולם לצדם של עיתונאים וגורמים אחרים. מחוץ לבית המשפט, קבוצה קטנה של תומכי הנשיא המודח הניפו כרזות שלו ודרשו את שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully