וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שזוכה: משפט חוזר למובארק בגין הרג מפגינים בזמן המהפכה

4.6.2015 / 10:58

בית המשפט העליון במצרים קבע כי יתקיים משפט נוסף לנשיא מצרים לשעבר בשל הטענות לכך שהיה אחראי למותם של מפגינים ב-2011. בחודש שעבר נשפט מובארק יחד עם שניו בניו לשלוש שנות מאסר בגין מעשי שחיתות

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(תיעוד: מצרים הורסת את "סמל הדיכוי" של שלטון מובארק)

בית המשפט העליון של מצרים קבע היום (חמישי) משפט חוזר לנשיא לשעבר חוסני מובארק בגין הרג של מפגינים בזמן המהומות שקדמו להדחתו ב-2011. השופט קיבל את ערעור התביעה הציבורית על זיכויו של הנשיא לשעבר. המשפט החוזר יתחיל ב-5 בנובמבר.

מובארק, ששלט במדינה ביד ברזל במשך שלושה עשורים עד שהופל מהשלטון כחלק מאירועי "האביב הערבי", העביר את שלוש השנים האחרונות בכלא בשל אישומים אחרים. בחודש שעבר נשפט הנשיא לשעבר יחד עם שניו בניו לשלוש שנות מאסר בגין מעשי שחיתות, אולם ייתכן שהעונש לא ימומש לנוכח הזמן שבילה מאחורי סורג ובריח מאז הודח.

ב-29 בנובמבר האחרון זיכה בית המשפט בקהיר את מובארק מאחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו. נוסף על כך, זוכה מובארק מהאישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים.
בשנת 2012 הטיל בית המשפט מאסר עולם על הנשיא לשעבר, אולם בית הדין לערעורים במדינה הורה על העמדתו למשפט חוזר, במסגרתו ניתן פסק הדין, שלבסוף בוטל היום.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: מצרים הורסת את "סמל הדיכוי" של שלטון מובארק
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק בבית המשפט, 9 במאי 2015. רויטרס
מובארק בבית המשפט בקהיר בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully