וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות

9.5.2015 / 13:17

כשנה לאחר הרשעתו של נשיא מצרים לשעבר בשימוש בכספי ציבור כדי לשפץ את ארמונות הנשיאות ונכסיו האישיים, אישר בית המשפט מחדש את גזר הדין. לשני בניו, עלא וגמאל, הופחתה שנת מאסר מהעונש המקורי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מובארק בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט בקהיר גזר היום (שבת) על נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, ועל שני בניו, עלא וגמאל, שלוש שנות מאסר בגין שחיתות. השלושה הורשעו בשנה שעברה בשימוש בכספי ציבור כדי לשפץ את ארמונות הנשיאות ונכסיהם האישיים, ועתה אישר בית הדין בערכאה גבוהה יותר את העונש. הטלוויזיה במדינה שידרה במשך זמן קצר את המתרחש באולם בית המשפט, באקדמיית המשטרה בבירת מצרים, ובין היתר נראו הנשיא לשעבר ובניו בתוך כלוב.

עבור שני בניו של הנשיא לשעבר מדובר בהקלה בעונש, שכן נגזרו עליהם ארבע שנות מאסר. עם זאת, ייתכן שמובארק ובניו לא יצטרכו לרצות את העונש בפועל, בשל העובדה ששהו פרק זמן זהה במעצר.

משפטו של מובראק, שהודח לאחר הפגנות המוניות ב-2011 כחלק מאירועי "האביב הערבי", נפתח מחדש בחודש שעבר. זאת, לאחר שבינואר הורה בית המשפט העליון לערעורים לערוך משפט חוזר לו ולשני בניו, שמונה חודשים לאחר שהורשעו בשחיתות.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין בחגיגות 70 שנה לניצחון על הנאצים: ארה"ב מנסה לשלוט בעולם
אורח לא צפוי: תנין נלכד לאחר שנמצא משוטט ליד קיסריה
דיווח: נמצאו שרידי גז סארין באתר צבאי בסוריה

נשיא מצרים המודח, חוסני מובראק, מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים שבו הוא שוהה בקהיר, מאי 2015. רויטרס
מובארק מנופף לתומכיו מבית החולים שבו הוא שוהה בקהיר, שני האחרון/רויטרס

מובארק בן ה-86 ובניו הורשעו בחודש מאי 2014 במעילה של יותר מ-125 מיליון לירות מצריות (כ-60 מיליון שקלים) מכספי ארמונות הנשיאות. עלא וגמאל שוחררו בחודש ינואר האחרון ממעצר עד לחידוש משפטם.

בחודש נובמבר האחרון זוכה מובארק מתיק משמעותי אחר שבו הואשם. בית משפט בקהיר ניקה אותו מהאחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו בשנת 2011 בכיכר תחריר. נוסף על כך, זוכה מובארק מהאישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים. מאז עלה לשלטון עבד אל-פתאח א-סיסי, שהדיח בהפיכה ביולי 2013 את הנשיא האיסלאמיסט מוחמד מורסי, זוכו אנשי משטר רבים שהורשעו לאחר הסתלקותו של מובארק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשים התומכות בנשיא מובארק בבית המשפט לפני ההכרעה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully