וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תנין נלכד לאחר שנמצא משוטט ליד קיסריה

שלומי גבאי ואלי אשכנזי

9.5.2015 / 10:43

התנין ברח מחוות תנינים ביישוב בית חנניה, ולטענת בעל החווה הוא נגנב ושוחרר. שוטרים שהגיעו למקום עקבו אחר תנועותיו ובעל החווה לכד אותו. בתוך כך, 4 מטיילים נפגעו באורח קל לאחר שהותקפו על ידי זאב ברמת הגולן

צילום: שלומי גבאי, דוברות המשטרה עריכה: שניר דבוש

תנין שברח במהלך הלילה מחוות "אמת התנינים" שביישוב בית חנניה שליד קיסריה נראה היום (שבת) זוחל באופן חופשי בסמוך ליישוב. רוכבי אופניים שהבחינו באורח הבלתי-צפוי התקשרו למוקד המשטרה ושוטרי השיטור הכפרי הגיעו למקום ודאגו לתחום את התנין ולעקוב אחר תנועותיו עד שהגיע בעל החווה, יגאל פירסט, לכד אותו והחזירו למקומו.

משטרת זיכרון יעקב פתחה בחקירת המקרה, והיא תבדוק אם קיימת רשלנות מצד בעלי החווה שאליה משתייך התנין. מרשות הטבע והגנים נמסר כי לחווה ניתן היתר להחזקת התנין לפני כמה שנים, וכי בעקבות המקרה תבוצע בדיקה חוזרת לגביו.

תנין נמצא משוחרר סמוך ליישוב בית חנניה ליד קיסריה – ונלכד, מאי 2015. חטיבת דובר המשטרה
התנין ברח מהלך הלילה/חטיבת דובר המשטרה

יגאל פירסט, מנהל החווה, סיפר כי המשטרה הודיעה לו שרוכבי אופניים ראו תנין על דרך שירות בסמוך לכביש 4. "הגעתי למקום וראיתי שם את התנין", סיפר פירסט. "תפסתי אותו והחזרתי אותו לחווה". לדבריו, אלמונים פרצו לחווה ושחררו את התנין. "גיליתי שמישהו פרץ את המכלאה ולהערכתי מי שפרץ לקח אותו, אחרת התנין לא היה עובר בלילה כברת דרך כזו, של קילומטר בערך. מסיבה כלשהי הוא שחרר אותו. אולי הוא נלחץ".

לדברי פירסט, מדובר בתנין בן 25 שנרכש לפני 20 שנה מחוות התנינים במושב פצאל שבבקעה. אורכו כ-2.5 מטרים והוא נחשב קטן לגילו. לטענתו, התנין לא היה פוגע באדם שהיה מתקרב אליו מפני שהיה במצוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חוות התנינים בבית חנניה שממנה ברח תנין, מאי 2015. שלומי גבאי
התנין שברח/שלומי גבאי

לפני כשנתיים, פינתה רשות הטבע והגנים שלושה תנינים ממרכז לחיות אקזוטיות במרכז הארץ עקב החזקתם ללא היתר מתאים. בעל המקום, השוהה בארצות הברית, אמר אז לוואלה! NEWS: "התנינים נמצאים אצלי כבר שלוש שנים, ופקח של הרשות הוא זה שהעביר אליי את התנינים. הקנייה וההעברה של התנינים נעשו רק לאחר שהתקבל רישיון מהרשות". לדבריו, "יש עוד חוות המחזיקות בישראל תנינים, והסיבה היחידה שהם פנו היא התנכלות של רשות הטבע והגנים כלפי".

בתוך כך, ארבעה מטיילים, ביניהם ילד בן תשע, נפגעו היום באורח קל לאחר שהותקפו על ידי זאב באזור נבי חזורי שברמת הגולן. הארבעה הגיעו לבית החולים זיו שבצפת והם מטופלים בחדר המיון כשהם סובלים מנשיכות וחתכים. "טיילנו קבוצה גדולה ליד נבי חזורי ופתאום התקרב אלינו הזאב", סיפר כרמל, תושב העמקים שהיה בין המותקפים. "חשבתי שזה כלב משוטט שמבקש מים ואוכל. הוא נראה מסכן, חולה, מדובלל כזה.

"פתאום הוא זינק עליי ונתלה לי על התרמיל", הוסיף כרמל. "התחלתי להיאבק אתו. הוא עזב אותי ותקף מטיילת נוספת. זה היה מפחיד מאוד. אתה לא מצפה להיאבק עם זאב פתאום במהלך טיול. אחרי כן יצאנו לחנייה ליד קבר נבי חזורי והיו שם דרוזים שהגיעו למקום הקדוש להם. הם סיפרו שגם אותם התקיף. כעת אנחנו נמצאים בבית החולים, ללא פציעות רציניות".

תנין נמצא משוחרר סמוך ליישוב בית חנניה ליד קיסריה – ונלכד, מאי 2015. חטיבת דובר המשטרה
התנין שנמצא משוטט בסמוך לבית חנניה/חטיבת דובר המשטרה
חוות התנינים בבית חנניה שממנה ברח תנין, מאי 2015. שלומי גבאי
חוות התנינים בבית חנניה שממנה ברח תנין, מאי 2015/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully