וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מצרים הורסת את "סמל הדיכוי" של שלטון מובארק

1.6.2015 / 0:38

הרשויות החלו להרוס את מטה המפלגה של הנשיא לשעבר, שנחשב בעיני רבים לסממן לשחיתות שלטונו. עם זאת, יש מי שחושב שהיה צריך לשמר אותו לזכר המהפכה. הפרויקט יימשך שלושה חודשים

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

הרשויות במצרים החלו אתמול (ראשון) להרוס את המבנה ששימש את מטה הפלגה של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, שהיה סמל לשלטון הברזל שהנהיג במשך שנים רבות. המטה השרוף של המפלגה הלאומית-דמוקרטית – מגדל מבטון שהשקיף על נהר הנילוס בקהיר – נבזז במהלך הימים שהובילו להדחתו של מובארק בשנת 2011. הממשלות שקמו מאז דנו בדרכים להחריב את המבנה מאז פורקה המפלגה בחודש אפריל באותה שנה. המפלגה, שהוקמה ב-1978 על ידי הנשיא אנוואר סאדאת, שלטה מאז בפוליטיקה המצרית.

עם זאת, כמה פעילים פוליטיים מחו על המהלך וטענו כי יש לשמר את המבנה כסמל להתקוממות. "העם המצרי שילם את המחיר הגדול ביותר בשל השחיתות באותה תקופה", אמר אחמד שהאין, סטונדט שעבר בסמוך לאתר ההרירסה. רג'יב חאפז, אחד מהעובדים באתר, אמר כי פרויקט ההריסה יימשך שלושה חודשים.

לקריאה נוספת בנושא
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות
ארבע שנים למהפכה: לפחות 15 נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים

החלה הריסת מטה מפלגת מובארק בקהיר: "סמל לשחיתות". רויטרס
ההריסות יימשכו שלוש שנים/רויטרס

מבקרים מאשימים את הנשיא הנוכחי עבד אל-פתאח א-סיסי, שבתור רמטכ"ל הצבא עמד בראש ההפיכה שהפילה את מוחמד מורסי מהשלטון ב-2013, בהנהגת שלטון מדכא דומה לזה של מובארק. א-סיסי, מצדו, מכחיש זאת וטוען כי עליו להילחם ביד רמה בתנועת "האחים המוסלמים", שהוגדרה ארגון טרור, וכן בארגוני טרור אסלאמיים נוספים הפועלים בחצי האי סיני. מאז א-סיסי עלה לשלטון, בתי המשפט זיכו גורמי ממשל רבים מתקופתו של מובארק, בזמן שהטילו עונשים כבדים על פעילים ליברלים ואסלאמיים באישומים שנעו מהפגנות פוליטיות ועד למעשי אלימות.

החודש נשפט מובארק עצמו יחד עם שני בניו לשלוש שנות מאסר ללא אפשרות לחנינה במשפט חוזר שנגע למעשי שחיתות, אולם השלושה לא צפויים לשוב לבית הכלא. השלושה בילו את שלוש השנים האחרונות מאחורי סורג ובריח בגין אישומים אחרים, ולכן הם לא צפויים לרצות את תקופת המאסר הרשמית שהוטלה עליהם. סעיפים שעסקו באחריותו של מובארק להרג מפגינים בזמן ההפגנות נגד שלטונו הוסרו בחלוף השנים.

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully