וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במצרים: הנשיא לשעבר מובארק זוכה מאחריות להרג מפגינים

בית המשפט בקהיר זיכה את נשיא מצרים לשעבר מכל האישומים שהיו נגדו, ובהם האחריות לגרימת מותם של מאות מפגינים באירועי "האביב הערבי" ב-2011. עם זאת, הוא צפוי להישאר במאסר בגלל הרשעות קודמות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית המשפט בקהיר זיכה היום (שבת) את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מכל האישומים שעמדו נגדו, ובהם האחריות לגרימת מותם של כ-240 בני אדם, במהלך ההפגנות שפרצו נגד משטרו בשנת 2011 בכיכר תחריר וזכו לכינוי "אירועי האביב הערבי". נוסף על כך, זוכה מובארק מהאישומים בגין שחיתות ובגין ייצוא גז טבעי לישראל במחירים מוזלים. יחד עם מובארק, בן 86, עמדו לדין גם שני בניו, גמאל ועלא, שר הפנים במשטרו, חביב אל-עאדלי, ושישה מעוזריו. גם הם זוכו מכל האישומים שהיו נגדם.

בשנת 2012 הטיל בית המשפט מאסר עולם על הנשיא לשעבר, אולם בית הדין לערעורים במדינה הורה על העמדתו למשפט חוזר, במסגרתו ניתן היום פסק הדין הסופי. למרות הזיכוי, מובארק צפוי להישאר במאסר לאחר שבמאי האחרון הורשע ביחד עם בניו בגניבה של יותר מ-100 מיליון לירות מכספי ארמונות הנשיאות. על מובארק הוטלו אז שלוש שנות מאסר ואילו על בניו הוטלו ארבע שנים.

עוד כתבות בנושא:
נדחתה ההחלטה במשפט מובארק: "160 אלף עמודי ראיות"
נשיא מצרים לשעבר מובארק נידון ל-3 שנות מאסר
מאסר עולם לנשיא מצרים המודח חוסני מובארק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מבניו של מובארק מנשק אותו על מצחו לאחר הודעת הזיכוי הדרמטית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מ-5,000 קצינים ושוטרים נפרשו החל משעות הבוקר המוקדמות מסביב לאזור בית המשפט באקדמיית המשטרה בבירה, מחשש למהומות אלימות שיפרצו במקום בשל הכרעת הדין. לבסוף לא נרשמו אירועים חריגים, מלבד התפרצויות שמחה מצד תומכיו של הנשיא המודח, לצד מחאות לא אלימות מצדם של מתנגדיו.

בריאיון טלפוני לרשת "אל-בלד" המצרית, אמר מובארק כי זיכויו הפתיע אותו, שכן לדבריו הוא ציפה שיועלו נגדו "עוד אישומים מפוברקים". הנשיא לשעבר שב על טענתו כי גורמים זרים היו מעורבים בהפיכה שהביאה להדחתו, ואמר כי עשר השנים האחרונות של שלטונו התאפיינו ברווחה גדולה עבור העם המצרי. בין היתר, הוא ציין כי "המצרים זכו לטכנולוגיה וקיבלו טלפונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בית המשפט בקהיר זיכה את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מאחריות להרג מאות מפגינים. רויטרס
תומכי מובארק צוהלות לאחר הכרעת בית המשפט/רויטרס

במהלך השנתיים שעברו מאז הרשיע בית המשפט את מובארק והטיל עליו מאסר עולם, התרחשו אירועים רבים שגרמו לשינוי הדרמטי בפסק הדין. מוחמד מורסי, שהחליף את מובארק, הודח והואשם גם הוא בהרג המפגינים שקראו להפלתו בשנת 2013. נוסף על כך, עדי מפתח רבים מהמשפט המקורי הסירו את עדויותיהם, כשהבולט שבהם הוא העיתונאי איברהים עיסא. האחרון, שריצה תקופת מאסר בזמן שלטונו של מובארק, היה בעברו מבקר חריף של הממסד ובעת המשפט המקורי של מובארק הוא אף האשים את המשטרה בירי לעבר מפגינים לא חמושים במהלך האירועים שהובילו למהפכה במצרים. עם זאת, עיסא שיבח באחרונה את משטרו של סיסי ואמר כי יסרב להעיד במשפט החוזר, ואף הילל את "הפטריוטיות" של מובארק.

כמו כן, בדיונים האחרונים שהתנהלו במסגרתו של הנשיא לשעבר התאפשר לו ולשר הפנים לשעבר אל-עאדלי לשאת נאומים ארוכים ששודרו בטלוויזיה. צעד זה נחשב בעיני המתנגדים המתמעטים שנותרו לממסד הישן כסימן המקדים לכך שמובארק זוכה.

(עדכון ראשון: 10:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully