וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שני בניו של הנשיא לשעבר מובארק ישוחררו מהכלא

בית משפט הורה לשחרר את גמאל ועלא, שהורשעו במעילה של מיליונים מקופת המדינה ונשלחו לשלוש שנות מאסר יחד עם אביהם. זאת, בעקבות הזמן שריצו עם מעצרם ב-2011, לאחר המהפכה

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. AP
עלא וגמאל בבית המשפט, 2012/AP

בית משפט במצרים הורה היום (שני) על שחרורם מהכלא של שני ילדיו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, שנשפטו לשלוש שנות מאסר בגין מעשי שחיתות - כך מסר עורך דינם וגורם במערכת המשפט. ההחלטה על שחרור עלא וגמאל התקבלה לאחר שבית המשפט התחשב בזמן שבילו השניים במעצר מאז 2011.

"כן, בית המשפט הורה על שחרורם", מסר עורך דינם פריד א-דיב לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא התעקש כי השניים ריצו את עונשם בכלא וכי עליהם להשתחרר. גורם ביטחוני מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השניים יוכלו לצאת לחופשי "היום או מחר", בהתחשב במהירות שבו יסתיים הליך השחרור.

מוברק ושני ילדיו נעצרו ב-2011, חודשים אחרי שהנשיא הודח בעקבות הפגנות ענק נגד שלטונו שנמשך שלושה עשורים. בחודש מאי, בית משפט גזר על השלושה שלושת שנות מאסר לאחר שהורשעו במעילה של 125 מיליון לירות מצריות (16 מיליון דולר) מכספים שיועדו לתחזוק ארמונות הנשיאות. הם נקנסו בסכום דומה, נוסף על 21 מיליון לירות מצריות נוספות. בחודש ינואר, עלא וגמאל שחררו לזמן קצר לאחר שתקופת המעצר שקדמה למשפטם תמה, אולם הם נעצרו מחדש במאי לפני שנגזר דינם.

החלטת בית המשפט עשויה לגרום לדילמה עבור הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, שמתנגדיו מאשימים אותו בנקיטת מדיניות דומה לזו שלפיה פעל מובארק. א-סיסי עלה לשלטון אחרי שהנשיא הנבחר הראשן של המדינה - מוחמד מורסי - הודח בהפיכה צבאית ב-2013. שנה לאחר מכן זכה בניצחון גורף בבחירות, שבהן לא הורשתה להשתתף תנועת "האחים המוסלמים".

לקריאה נוספת
אחרי שזוכה: משפט חוזר למובארק בגין הרג מפגינים בזמן המהפכה
תיעוד: מצרים הורסת את "סמל הדיכוי" של שלטון מובארק
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully