וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים על הגב האמריקני: ישראל מנצלת את ההזדמנות בסוריה

20.1.2019 / 21:08

למרות החשש מהרוסים ומהסורים, ישראל מתנהלת כשידה על העליונה. היא מנצלת את חולשת חיזבאללה, את איראן הקורסת תחת הסנקציות - אך יותר מכל, את התמיכה שנותנת ארצות הברית להתגוננות מפני ההתבססות האיראנית בסוריה

עריכה: ניר חן

דקות אחדות אחרי שקולות נפץ נשמעו היום (ראשון) באזור נמל התעופה בדמשק פרסם מרכז ניהול הקרב הרוסי הודעה לפיה רביעיית מטוסים של חיל האוויר הישראלי ניסו לתקוף מבנה אך מערכות הגנה רוסיות מסוג פנטסיר (טילי קרקע אוויר משולבת בתותחים נגד טילים וכלי טיס) ו-TOR M-2 (מערכת הגנה מפני טילים לטווח בינוני) יירטו את הטילים ללא נזק או נפגעים.

לפי ההודעה המהירה, ניתן להסיק כי צה"ל עדכן על התקיפה את הצבא הרוסי באמצעות מנגנון למניעת חיכוך בבסיס חמימים.

הודעה לפיה לא נגרם כל נזק או נפגעים מאפשרת לרוסים מרחב הכחשה גדול ומונעת את השפלתו לאחר ששר ההגנה הרוסי סרגי שויגו התבטא בנושא התקיפות בסוריה לאחרונה וטען שיגבירו את מאמץ החיבור בין מערכות ההגנה. זמן קצר לאחר מכן שוגר טיל שנועד, לפי גורמים בצה"ל, לפגוע בשטח ישראל.

לקריאה נוספת:
השליח המיוחד של טראמפ לשעבר: הנסיגה מסוריה החייתה את דאעש
"לא הפריע לנו ליהנות": הגולשים בחרמון לא מתרגשים מהירי מסוריה
בצל הנסיגה: ארבעה אמריקנים נהרגו בפיגוע של דאעש בצפון סוריה

שובל טילי הנמ ממערכת ההגנה האווירית אשר סיכלה תקיפה ישראלית. אתר רשמי
שובל עשן בשמי אזור דמשק, היום/אתר רשמי

לא ניתן לפסול אפשרות כי המשלחת הרוסית שביקרה בישראל בשבוע שעבר אישרה מדיניות לפיה ישראל יכולה לתקוף מטרות במסגרת ההתבססות האיראנית, ונשק שמיועד לחיזבאללה ואילו הסורים לא יכולים לתקוף ישירות מטוסים ישראליים אך יכולים ליירט טילים ששיגרו.

מישראל הסיפור נראה אחרת. אם אכן חיל האוויר תקף בסוריה לאור יום בזמן שראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נמצא בחו"ל, כשאלפים מבלים באתר החרמון, מדובר באירוע חריג. במיוחד כשהרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שביקר היום בגזרת הצפון מכהן פחות משבוע בתפקיד.

זמן קצר לאחר התקיפה התפרסם בתקשורת הזרה שמטוס אזרחי איראני ברכו לשדה התעופה בדמשק הסתובב וחזר לאיראן. לא ניתן לפסול אפשרות שזו הייתה מטרת ההתקפה - להרתיע את איראן. בעבר פורסם בכלי תקשורת זרים על ציר ההברחות מאיראן לסוריה באמצעות מטוסים אזרחיים לטובת התבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה מאיראן לחיזבאללה.

עוד באותו נושא

סוריה: ישראל תקפה בדרום המדינה; צה"ל יירט שיגור לגולן

לכתבה המלאה
שבילי ירוטים מעל אתר החרמון 20 בינואר 2019. אנשי הדממה, אתר רשמי
שבילי יירוט מעל אתר החרמון, היום/אתר רשמי, אנשי הדממה

ההערכה שחיל האוויר עומד מאחורי התקיפה מתחברת להתבטאות של נתניהו על המדיניות הקבועה על התבססות איראן בסוריה, ועל כך שהיא לא משתנה גם כשהוא בצ'אד.

המדיניות עליה דיבר נתניהו היא בלתי מתפשרת למרות רוסיה וסוריה. ישראל מנצלת את חולשת חיזבאללה שמעוניין בשקט בלבנון, את איראן שסובלת מסנקציות כבדות משקל, וממצה את המנגנון למניעת החיכוך עם הרוסים. אך יותר מכל רוכבת על הגב האמריקני והתבטאויות שר החוץ האמריקני מייק פומפאו לפני עשרה ימים באוניברסיטה האמריקנית בקהיר.

פומפאו אמר כי הימצאות חיזבאללה בלבנון בלתי נסבלת, וכי בכל מה שקשור לפעילות האיראנית יש לישראל זכות להגן על עצמה. בשונה מהתבטאויות דומות של בכירים אמריקנים, הוא אמר כי על ישראל להבטיח זאת באופן "מכריע". לכאורה אמר, הכירו באויב - והכריעו אותו. כך, ישראל מתנהלת כשידה על העליונה, התקפית במדיניותה - למרות רוסיה ומול הציר השיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully