וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח המיוחד של טראמפ לשעבר: הנסיגה מסוריה החייתה את דאעש

ברט מקגורק היה הגורם האמריקני הבכיר ביותר בקואליציה הבינלאומית, אך הוא התפטר בשל החלטתו של נשיא ארה"ב. במאמר דעה בוושינגטון פוסט, הוא תקף את החלטתו בחריפות: "המהלך נעשה ללא דיונים, הוא ינציח את הכאוס"

צילום: רויטרס

השליח הנשיאותי המיוחד לשעבר בקואליציה האמריקנית נגד דאעש ברט מקגורק אמר כי החלטתו החפוזה של הנשיא דונלד טראמפ לסגת מסוריה הפיחה רוח חיים בארגון הקיצוני. במאמר דעה תקיף שפרסם בוושינגטון פוסט, חשף השליח לשעבר את הכאוס שאחז בפנטגון ובחלק מבעלות בריתה של ארצות הברית בשל המהלך המפתיע.

יחד עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, הוא התפטר בעקבות המהלך, אך טראמפ תקף אותם מאז וכינה את מקגורק "ראוותן" וטען כי הוא זה שפיטר את שר ההגנה. עם זאת, טען השליח לשעבר שמונה לתפקיד על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה, טראמפ ויתר לחלוטין על תפקידה של ארצות הברית בסוריה לטובת טורקיה אחרי שיחת טלפון עם נשיאה רג'פ טייפ ארדואן. לדבריו, ההחלטה תפגע באמינותה של ארצות הברית ובעמידתה לצד בעלות בריתה.

לקריאה נוספת בנושא:
"שיתוף פעולה מתמשך": טראמפ וארדואן דנו ביצירת אזור חיץ בסוריה
טראמפ פתח את שערי סוריה לארדואן רק כדי לאיים לנעול אותו בפנים

ברט מקגרק, קואליציה, דאעש, ארצות הברית, 22 דצמבר 2018. Getimages, אתר רשמי
התפטר יחד עם שר ההגנה. ברט מקגורק/אתר רשמי, Getimages

מקגורק אמר כי המהלך יחשוף את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - המונים כ-60 אלף לוחמים כורדים, ערבים ונוצרים - לזעמה של טורקיה, הרואה בכורדים טרוריסטים. המיליציה הכורדית בסוריה YPG הייתה הכוח הקרקעי של הקואליציה האמריקנית והיא לחמה לעתים כתף אל כתף עם החיילים האמריקנים.

"עמיתי בבירות חברות הקואליציה היו מבולבלים, שותפינו למאבק, שאותם ביקרתי בשטח פעמים רבות, הביעו הלם ואז הכחשה, תוך שהם מקווים שטראמפ ישנה את דעתו", כתב. "ההחלטה של הנשיא לעזוב את סוריה נעשתה ללא דיונים והתייעצויות עם בעלי בריתנו או עם הקונגרס, ללא הערכת סיכונים או אימות העובדות", המשיך מקגורק. הוא אמר כי הגיע למסקנה שהוא לא יוכל לשמור על יורשתו אם יבצע את הוראתו של הנשיא, ולכן התפטר.

בסיכום דבריו אמר השליח המיוחד כי טראמפ נתן לדאעש ולאויביה ארצות הברית "חיים חדשים" בזכות הנסיגה "שתנציח את הכאוס ואת הסביבה שמאפשרת שגשוג של הקיצוניות".

ימים אחרי תחילת הנסיגה הרשמית, נהרגו ארבעה אזרחים אמריקנים בפיגוע של דאעש בעיר מנביג', שנמצאת בשליטת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מאז 2016 ונחשבה לבטוחה. עד אז, המעורבות האמריקנית בסוריה, שהחלה ב-2015, גבתה את חייהם של שני חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully