וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתוף פעולה מתמשך": טראמפ וארדואן דנו ביצירת אזור חיץ בסוריה

אחרי שאיים להחריב את כלכלת טורקיה, אמר נשיא ארה"ב למקבילו הטורקי כי יש להמשיך לשתף פעולה ולתת מענה לצרכיו הביטחוניים מבלי לפגוע בכורדים. שני המנהיגים דנו גם ביצירת שטח מפורז בצפון סוריה ברקע נסיגת הכוחות האמריקניים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחחו היום (שני) בטלפון בנושא המצב בסוריה על רקע נסיגת הכוחות האמריקניים ממנה. בנוסף לכך, השניים דנו ביצירת אזור חיץ בטורקיה. השיחה התקיימה אחרי שטראמפ איים בחשבון הטוויטר שלו להחריב את כלכלת טורקיה אם תתקוף את הכורדים.

על פי הודעת הבית הלבן, טראמפ אמר לארדואן כי הוא רוצה שיינתן מענה לביטחונה של טורקיה, אך הדגיש החשיבות בהימנעות מפגיעה בכורדים. השניים סיכמו גם על הצורך ב"שיתוף פעולה מתמשך" כדי להמשיך במלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) גם אחרי נסיגת 2,000 החיילים האמריקנים שהוצבו בסוריה.

עוד בנושא:
טראמפ: נחריב את כלכלת טורקיה אם היא תתקוף את הכורדים בסוריה
למרות המילים התקיפות: טראמפ ממשיך את דרכו של אובמה במזה"ת
הקואליציה האמריקנית הודיעה על תחילת נסיגת כוחותיה מסוריה

טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 17 במאי 2017. רויטרס
טראמפ וארדואן/רויטרס

"הנשיא הביע את רצונו לעבוד עם טורקיה כדי לענות על הדאגות הביטחוניות של טורקיה בצפון-מזרח סוריה תוך הדגשת החשיבות בעיני ארצות הברית שטורקיה לא תפגע בכורדים ובכוחות הסוריים הדמוקרטיים האחרים שאיתם נלחמנו בדאעש", מסרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס. אחרי השיחה, טורקיה הודיעה כי מנהיגי המדינות דנו ביצירת אזור חיץ מפורז בצפון סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

העימות האפשרי בין טורקיה לכורדים

טורקיה הדפה את הלוחמים הכורדים ממחוז עפרין ואזורים אחרים ממערב לנהר הפרת בשני מבצעים שניהלה בשנים האחרונות. עתה היא מאיימת לתקוף אותם ממזרח לנהר, שם נוכחותם של הכוחות האמריקניים תרמה למניעת העימות.

בשבוע שעבר, ארדואן דחה את קריאתה של ארצות הברית לאנקרה להגן על הכורדים בסוריה כתנאי לנסיגתה. הוא סירב לפגוש את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שהגיע בראש משלחת אמריקנית, וכן דרש מוושינגטון להעביר לשליטתה את הבסיסים שהיא מפנה. הלילה, טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אם טורקיה תתקוף את הכורדים הוא יהרוס את כלכלתה. עוד כתב טראמפ כי באופן דומה, הוא גם לא רוצה שהכורדים, הנתמכים על ידי ארצות הברית, יתגרו בטורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully