וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הנסיגה: ארבעה אמריקנים נהרגו בפיגוע של דאעש בצפון סוריה

16.1.2019 / 22:49

הצבא אמר כי עוד 3 חיילים נפצעו במתקפה של דאעש, שטראמפ הכריז כי הובס, במנביג' הסמוכה לגבול טורקיה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, עוד 19 בני אדם נהרגו במתקפה, שאירעה בזמן שוושינגטון מתכוננת להשבת 2,000 החיילים הביתה

צילום: רויטרס

ארבעה אזרחים אמריקנים, בהם שני חיילים ושני עובדים של הפנטגון, נהרגו היום (רביעי) בפיצוץ סמוך לסיור של כוחות הקואליציה בעיר מנביג' שבצפון סוריה. לפי הודעת הצבא, עוד שלושה חיילים נפצעו בתקרית. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה בעיר השוכנת בסמוך לגבול טורקיה, שבה מוצבים כוחות אמריקניים כדי לחצוץ בין הכורדים לבין צבא טורקיה. אחד התושבים סיפר כי מחבל מתאבד תקף את השיירה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 19 בני אדם נהרגו. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מנה 20 הרוגים, בהם חמישה חיילים אמריקנים. הוא אמר כי הוא לא סבור שהפיגוע יוביל לדחיית הנסיגה האמריקנית מסוריה, שהחלה באופן רשמי בשבוע שעבר אחרי החלטתו השנויה במחלוקת של הנשיא דונלד טראמפ.

טראמפ אמר אז כי דאעש הובס וכי את יתר המשימה יבצע נשיא טורקיה, אולם הוא הזהיר את ארדואן מפני פגיעה בכורדים. מהבית הלבן נמסר היום כי טראמפ מעודכן במתרחש בסוריה אחרי הפיגוע וסגן הנשיא מייק פנס מסר הודעת גינוי משותפת.

לקריאה נוספת
טראמפ: נחריב את כלכלת טורקיה אם היא תתקוף את הכורדים בסוריה
"שיתוף פעולה מתמשך": טראמפ וארדואן דנו ביצירת אזור חיץ בסוריה

זירת פיגוע בעיר מנביג', סוריה, 16 בינואר 2019. מערכת וואלה!
זירת הפיגוע במנביג', היום/מערכת וואלה!

העיר נשלטת על ידי המועצה הצבאית של מנביג' מאז שהכוחות הכורדיים כבשו אותה מידי דאעש מאז 2016. היא שוכנת בסמוך לאזורים שבשליטת כוחות משטרו של בשאר אסד מצד אחד, וכאלו שבשליטת מורדים הנתמכים בידי טורקיה מצד שני.

אחד מעדי הראיה סיפר כי הייתה נוכחות "כבדה" של כלי טיס צבאיים בשמי העיר אחרי הפיצוץ, שאירע בסמוך לשוק ירקות. תמונות שפורסמו באתר כורדי מקומי הראו שתי גופות מרוטשות וכמה גופות אחרות השרועות על הקרקע ומסביבן אנשים, לצד נזק שנגרם למבנה ולכלי רכב.

למרות אזהרת טראמפ "להרוס" את כלכלת טורקיה, ארדואן אמר אתמול כי השניים סיכמו על יצירת אזור חיץ בצפון סוריה עם נסיגת צבא ארצות הברית. לוח הזמנים להשבת 2,000 החיילים האמריקנים שנשלחו לסוריה ב-2015 כדי להילחם בדאעש לא ברור.

(עדכון ראשון: 14:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully