וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו נאם בקהיר נגד אובמה: עלינו להתעמת עם איראן ולא לקיים עמה יחסים

במקום שבו הציג הנשיא הקודם את חזונו, שרטט שר החוץ של טראמפ מדיניות שונה: "כשארה"ב נסוגה, יש כאוס". פומפאו הדגיש כי על אף הנסיגה מסוריה, ארה"ב מחויבת במאבק מול איראן: "נמשיך להבטיח שלישראל יש את היכולת להתגונן". הוא שלח אזהרות גם לחיזבאללה ולאסד

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו תקף היום (חמישי) את הנשיא לשעבר ברק אובמה בנאומו באוניברסיטה האמריקנית בקהיר. "כשארצות הברית נסוגה, יש כאוס", אמר פומפאו. השר לא הזכיר את אובמה בשמו, אך התייחס לנאום שנשא אמריקני בקהיר ב-2009 ומתייחס לרצונו לדיאלוג עם איראן. לדבריו, "עלינו להתעמת עם איראן מאשר לקיים עמה יחסים".

בנאומו פרס פומפאו את מדיניותה של וושינגטון במזרח התיכון כדי להבהיר כי ממשלו של דונלד טראמפ נותר מחויב לבעלות בריתה באזור למרות החלטתו השנויה במחלוקת לסגת מסוריה. "ארצות הברית תמיד הייתה כוח משחרר במזרח התיכון ולא כוח כובש", אמר פומפאו, שהדגיש כי ארצות הברית לא תיסוג מהאזור עד שהאיום של דאעש וארגוני טרור נוספים יפוג.

"הנשיא טראמפ החליט להחזיר את חיילנו מסוריה. אנחנו תמיד עושים זאת, ועכשיו זה הזמן. נמשיך לעבוד עם הקואליציה על מנת לנצח את דאעש ולעבוד בשיתוף פעולה להבסת הטרור. נמשיך לסייע לבעלות בריתנו ונמשיך לתקוף מהאוויר ככל שיהיו מטרות", אמר. לדבריו, טראמפ מוכן לנקוט פעולה צבאית נוספת נגד משטר אסד בסוריה, אם כי הוא "מקווה שזה לא יקרה".

בדבריו התייחס פומפאו גם ללבנון, ואמר כי כי "חיזבאללה הוא כוח משמעותי בלבנון, אבל לא נאפשר לסטטוס-קוו הזה להימשך". הוא הזהיר: "אנחנו פועלים לצמצום ארסנל הטילים של חיזבאללה".

לקריאה נוספת על הנושא
טורקיה: המבצע נגד הכורדים בסוריה אינו תלוי בנסיגת ארה"ב
שר החוץ של ירדן לצד פומפאו: הגולן שטח סורי כבוש, על ישראל לסגת
נתניהו לבולטון: מבקש את הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו עם עמיתו המצרי סאמח שוקרי במצרים, 10 בינואר 2019. AP
תקף את אובמה. פומפו, היום/AP

השר הדגיש כי ארצות הברית לא תעביר סיוע כספי לשיקום סוריה עד לנסיגת הכוחות של איראן ושל המיליציות שלה מהמדינה. פומפאו אמר כי בעזרת שימוש בדיפלומטיה ועבודה משותפת עם בעלות הברית ארצות הברית תרחיק את אחרון החיילים מסוריה. לדבריו, "נמשיך להבטיח שלישראל יש את היכולת הצבאית להתגונן מפני איראן".

"מדינות המזרח התיכון לעולם לא יהנו מביטחון, יציבות כלכלית או הגשמת חלומות אזרחיהם אם משמרות המהפכה של איראן יתמידו בהתנהלותם הנוכחית", אמר פומפאו. השר, שהציג בחודש מאי האחרון את הסנקציות הכלכליות נגד איראן, תיאר אותם כ"בין הקשות ביותר בהיסטוריה". הוא הוסיף כי מדינתו תעשה שימוש באמצעים קשוחים יותר עד שהמשטר האיראני ישנה את מדיניותו שמאיימת על ארצות הברית ועל הקהילה הבינלאומית כולה, כשהזכיר את מעורבותה בתימן, בעיראק ובבחריין.

עוד הוסיף כי ארצות הברית תמשיך להילחם בטרור האסלאם הקיצוני במזרח התיכון ואף קוראת לבעלות בריתה לעשות יותר כדי להילחם באיום דאעש. פומפאו ציין כי 99% מהשטחים שכבש דאעש שוחררו מידיו של הארגון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"ארה"ב תומכת בזכות ישראל להגן על עצמה". נתניהו וטראמפ, ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

הבחירה לשאת את הנאום בקהיר היא סימבולית - הנשיא אובמה נשא בה את אחד מנאומיו המרכזיים ב-2009, שבו הביע את רצונו לפתוח בדיאלוג עם איראן ולקדם את הדמוקרטיה במזרח התיכון. פומפאו העביר את המסר ולפיו ארצות הברית תיאבק באיראן בכל מחיר, למרות מדיניות "אמריקה תחילה" של הנשיא.

פומפאו, שכבר ביקר בירדן ובעיראק במהלך השבוע, ימשיך לערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, עומאן וכווית כדי להדהד את המסר של הממשל.

(עדכון ראשון: 14:23)

כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה. רויטרס
כוחות אמריקניים לצד מורדים כורדים בצפון סוריה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully