וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבולטון: מבקש את הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן

6.1.2019 / 22:39

בפתח הפגישה ביקש נתניהו מארצות הברית את הכרתה בריבונות הישראלית באזור רמת הגולן. ראש הממשלה הודה לאמריקנים על הגיבוי שהעניקו לישראל באו"ם ובנושא סוריה. בולטון הדגיש כי הממשל האמריקני מגבה את זכותה של ישראל להגן על עצמה

בולטון ונתניהו נפגשים בירושלים/עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון בולטון נפגשו הערב (ראשון) ברקע ההחלטה האמריקנית לסגת מסוריה. בולטון, שהגיע אמש לישראל לביקור של יממה, דן עם נתניהו בהיערכות מחדש לאור החלטת הנשיא טראמפ וכן בלוח הזמנים לנסיגת הכוחות, כמו גם בתיאום המשך המאבק נגד התבססות איראן באזור.

במסיבת עיתונאים בפתח הפגישה, הודה נתניהו לבולטון על הגיבוי שהעניקה ארצות הברית לישראל באו"ם ובנושא סוריה. ראש הממשלה הוסיף כי "גיביתם את ישראל וזכותה להגן על עצמה. חשוב לדעת שיש לנו את הגיבוי של חברינו הטובים". נתניהו ביקש את הכרתה של וושינגטון בריבונות הישראלית ברמת הגולן. השניים היו אמורים לסייר מחר באזור, אך הסיור בוטל עקב מזג האוויר. זאת בהמשך להצעת החלטה של שני סנאטורים רפובליקניים מהחודש שעבר בנושא זה.

היועץ האמריקני פנה לנתניהו ואמר כי "תחת ההנהגה שלך ושל הנשיא טראמפ חיזקתם את היחסים בין שתי המדינות. זהו זמן קריטי לביטחון במזרח התיכון וברחבי העולם שדורש מנהיגות חזקה שאתם מספקים". בולטון הוסיף כי "נדון בהחלטת הנשיא לסגת מצפון-מזרח סוריה, לאחר שדאעש הובס ולא מסוגל להחיות את עצמו ולהפוך לאיום בשנית. נבטיח שהגנת ישראל ומדינות אחרות באזור מובטח".

"כמו שאמר הנשיא טראמפ, ארצות הברית מגבה את זכותה של ישראל להגן על עצמה", הדגיש בולטון. "לכל מדינה, במזרח התיכון ובכל אזור אחר, שיש לה ספק לגבי תמיכת ארצות הברית בזכות זו של ישראל - אני מציעה שתחשוב על זה שוב".

עוד בוואלה! NEWS:
השופט בדימוס ליועמ"ש: לחקור בכירים באיכילוב על טיוח מות בת 12
עצים קורסים בעקבות הרוח, שלג כבד בחרמון | התחזית המלאה
בתגובה לשיגור הבלונים: צה"ל תקף עמדות ברצועת עזה

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון, הצהרות לתקשורת.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובולטון, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לפני הפגישה אמר בולטון כי הנסיגה תהיה בתנאי שטורקיה תבטיח כי לא תפגע בכוחות הכורדיים בצפון סוריה ותוך נקיטת אמצעים להגנת הכוחות האמריקניים. בתדרוך לכתבים הוא הוסיף כי הנשיא דונלד טראמפ "רוצה להשמיד את החליפות של דאעש".

הבוקר אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי ידון עם בולטון "במאמצים לבלום את תוקפנות איראן באזור ובמצב בסוריה. אנו ממשיכים לפעול נגד התבססות איראן בסוריה, ונגד כל גורם שמערער את בטחון ישראל".

עוד באותו נושא

טראמפ: אנחנו נסוגים מסוריה, אבל לא אמרתי שהיא תושלם במהירות

לכתבה המלאה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון נפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים, 6 בינואר 2019. מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים, אתר רשמי
נתניהו ובולטון, הערב/אתר רשמי, מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים

נושא נוסף שככל הנראה עלה בפגישה בין בולטון לנתניהו הוא החשש האמריקני מהתגברות ההשקעות והמעורבות הסינית הגדלה בפרויקטים של תשתיות ישראל, במיוחד בבניית נמל חיפה וכן את פעילות חברות הטכנולוגיה הסיניות בישראל.

בולטון ימשיך הערב מישראל לפגישות בטורקיה, ובמקביל, גם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, שנפגש בשבוע שעבר עם נתניהו בברזיל, מגיע למזרח התיכון ויבקר יבקר במצרים, ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות הערביות, עומאן, קטאר וכווית.

גורם מדיני בכיר אמר בשבוע שעבר כי ישראל וארצות הברית דנות "בפרטי פרטים" על הוצאת הכוחות מסוריה בתהליך מדורג. אחרי הפגישה עם פומפאו, הגורם אמר כי רוב בקשותיה של ישראל נענו וכי נתניהו "יצא מהפגישה בתחושה שיש לישראל השפעה בתחומים מסוימים, וכי ישראל וארצות הברית מקדמות רעיונות שונים בנוגע לסוריה שיעזרו לישראל". נתניהו עשוי להיפגש עם הנשיא טראמפ בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בסוף החודש להמשך הדיאלוג בנושא.

(עדכון ראשון: 13:19)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון במעון ראש הממשלה בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בולטון ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון במהלך ביקורו בכותל המערבי 6 בינואר 2019. Ziv Sokolov/U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי
בולטון בכותל המערבי, היום/אתר רשמי, Ziv Sokolov/U.S. Embassy Jerusalem

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully