וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: המבצע נגד הכורדים בסוריה אינו תלוי בנסיגת ארה"ב

אנקרה ממשיכה לאיים לפעול נגד בעלי הברית של וושינגטון, שאותם היא מגדירה "טרוריסטים". שר החוץ צ'בושואלו אמר כי אין זה ריאלי לצפות שצבא ארה"ב יאסוף את הנשק מהכורדים כפי שהבטיח

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, אמר היום (חמישי) כי המבצע הצבאי שמתכננת אנקרה נגד הכורדים בצפון סוריה אינו תלויה בנסיגת ארצות הברית. בריאיון עם רשת NTV אמר כי אין זו מחשבה ריאלית לצפות שארצות הברית תאסוף את כלי הנשק שהיא נתנה ל-YPG למען מאבקו בדאעש עם יציאתה מהאזור, על אף שהיא הבטיחה זאת. אנקרה רואה בכוחות הכורדיים הסוריים ארגון טרור.

התמיכה האמריקנית בכורדים מכעיסה את טורקיה, ונשיאה רג'פ טייפ ארדואן סירב לפגוש בעקבותיה את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בעת ביקורו במדינה ביום שלישי. בולטון אמר בתחילת השבוע, בזמן שהיה בישראל, כי הנסיגה של ארצות הברית מותנת בהגנה על ביטחונם של הכורדים ושל בעלות בריתה באזור.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, שהגיע גם הוא למסע מדיני באזור בעקבות החלטתו החפוזה של הנשיא דונלד טראמפ, אמר אתמול כי איומיה של טורקיה לא יעכבו את הנסיגה. הוא הוסיף עם נחיתתו במצרים כי וושינגטון תגן על בעלי בריתה הכורדים גם לאחר יציאת הכוחות, המונים כ-2,000 חיילים.

לקריאה נוספת על נסיגת ארה"ב מסוריה
ארדואן: ההגנה של ארה"ב על הכורדים היא טעות, נערכים למבצע
ארדואן: נסיגת ארה"ב מסוריה - צעד נכון עם בעלות הברית הנכונות

נשיא טורקיה ארדואן בפרלמנט, 8 בינואר 2019. -, רויטרס
ארדואן נואם בפרלמנט, שלישי/רויטרס, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully