וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של ירדן לצד פומפאו: הגולן שטח סורי כבוש, על ישראל לסגת

8.1.2019 / 16:04

במקביל ללחץ שמפעילה ירושלים על ארה"ב כדי שזו תכיר בריבונותה על הרמה, אמר א-ספדי לצדו של עמיתו האמריקני כי על ישראל לסגת מהגולן. פומפאו אמר כי הנסיגה מסוריה לא תפגע במאמצים נגד איראן ודאעש

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, אמר היום (שלישי) כי רמת הגולן הוא שטח כבוש והוא קרא לישראל לסגת ממנו. במסיבת עיתונאים משותפת בעמאן עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, אמר א-ספדי כי זהו שטח סורי.

ישראל מעפילה לחץ בתקופה האחרונה על ארצות הברית כדי שזו תכיר בסיפוח הגולן, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר זאת גם ליועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בעת ביקורו בישראל השבוע. בולטון ופומפאו נשלחו לאזור על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי לדון עם בעלות בריתה של וושינגטון בנסיגה המתוכננת מסוריה ובאיראן.

שר החוץ של ירדן אמר כי פתרון המשבר בסוריה השכנה הוא מטרה אסטרטגית של עמאן, שקלטה לשטחה מאות אלפי פליטים מאז תחילת המלחמה ב-2011. בתקופה האחרונה חלה התקרבות בין דמשק לבין מדינות ערב הסוניות, שהחרימו אותה ממושכות ונשקלת האפשרות להשיבה אל הליגה הערבית. הוא ציין כי הוא שוחח עם פומפאו על עתידו של אזור א-תנף בדרום סוריה, שם שוכן בסיס אמריקני. בסוף השבוע דווח כי וושינגטון להשאיר שם כוח צבאי גם אחרי השלמת הנסיגה.

לקריאה נוספת
נתניהו לבולטון: מבקש את הכרת ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן

שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, במהלך מסע"ת עם שר החוץ הירדני איימן אל-ספדי בעמאן במסגרת ביקורו 8 בינואר 2019. רויטרס
א-ספדי ופומפאו במסיבת עיתונאים בעמאן, היום/רויטרס

פומפאו לא הזכיר בדבריו את רמת הגולן, אך אמר כי הנסיגה מסוריה אין משמעותה פגיעה במאמציה של ארצות הברית נגד האיומים המרכזיים באזור - איראן ודאעש. הוא הוסיף כי הלחץ הכלכלי והדיפלומטי על טהראן מוגבר. שר החוץ של ירדן אמר כי לא יהיו בעיות מול איראן אם זו תשמור על מדיניות ניטרלית.

פומפאו הגיע לירדן היום כחלק ממסע ממושך באזור, שיכלול גם עצירה במצרים, שם יפרוס את מדיניותו של טראמפ במזרח התיכון תוך שהוא תוקף את זו של קודמו, ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully