וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הפריע לנו ליהנות": הגולשים בחרמון לא מתרגשים מהירי מסוריה

באתר משדרים מסרים של שיגרה, למרות היירוט שנצפה בשמי האתר מוקדם יותר - לאחר דיווחים על סיכול תקיפה ישראלית בסוריה. "פתאום ראינו את שני הטילים יוצאים ועפים. יכול להיות שהסורים כיוונו באמת לפה", סיפר אחד המבקרים באתר. "פועלים בהתאם להנחיות. האתר פועל כשיגרה"

עריכה: ניר חן

אלון פרידמן, מנכ"ל אתר החרמון, מבהיר כי האתר פועל במתכונת של שגרה - חרף יירוט הרקטה על ידי מערכת כיפת ברזל, שנצפה באזור בצהריים (ראשון). "צהריים טובים מאתר החרמון. הגולשים והמבקרים ממשיכים להנות מהשלג היפה, אמנם לפני כשעה נשמע יירוט של כיפת ברזל מעל רכס החרמון - מה שלא הפריע לנו להמשיך וליהנות מהשלג וממזג האוויר המקסים". הוא הוסיף: "אלוף הפיקוד, מפקד האוגדה ומפקד החטיבה המרחבית ממשיכים לתת לנו הנחיות, ובהתאם להנחיות של צבא ההגנה לישראל אנחנו פועלים. האתר ממשיך לפעול כשגרה".

יועץ התקשורת נתנאל אריאל, שביקר באתר החרמון בזמן התקרית, סיפר כי "האתר מלא באלפי אנשים. הגענו ב-7 וחצי בבוקר ואחרי כמה שעות למעלה החלטנו לרדת. פתאום בהתחלת הירידה ברכבל, כשאנחנו עוד במרומי ההר שאלתי את אבא שלי שישב לידי אם הוא יודע מה זה למטה, ופתאום ראינו את שני הטילים יוצאים ועפים. היירוט היה ממש מעל אתר החרמון. יכול להיות שהסורים כיוונו באמת לפה". לדבריו, "בחרמון בינתיים ממשיכים כרגיל. אין התרגשות מיוחדת באתר וכולם ממשיכים לבלות".

לקריאה נוספת
סוריה: ישראל תקפה בדרום המדינה; צה"ל יירט שיגור לגולן

שבילי ירוטים מעל אתר החרמון 20 בינואר 2019. אנשי הדממה, אתר רשמי
שובל היירוט מעל החרמון, היום/אתר רשמי, אנשי הדממה

יוני קליין מתל אביב, שהגיע ליום של סקי בחרמון, סיפר לוואלה! NEWS: "עלינו ברכבל, ופתאום שמענו כמו קול של מטוסי קרב, מעין בום על-קולי. ראינו שני טילים עפים מעלינו ופתאום עושים פניה חזקה ימינה - ואז הם התפוצצו באוויר. אחרי 7-8 שניות הבום הגיע אלינו. יצא לי לראות בעבר יירוט אבל זה היה הכי קרוב אליי אי פעם. אבל היה בקבוצה שלנו חבר מאנגליה. הוא היה קצת בהלם מהעניין, לא כל כך הבין מה הולך פה - אז הרגענו אותו וסיפרנו לו שזה אימונים. אח"כ גילינו לו את האמת". לדבריו, "הכל רגוע כאן, אם יש אנשים שעוזבים זה רק בגלל שכבר מתקרב סוף היום. גם אנחנו יוצאים אבל רק בגלל שחבר שלי עיקם את הרגל".

באתר החרמון נצפתה אחרי היירוטים תנועה ערה של כוחות צה"ל בדרכם לפסגת ההר. דווח גם על תנועה ערה בצד הסורי. עם זאת, אחד מהעובדים באתר החרמון שביקש להישאר בעילום שם, אמר לוואלה! NEWS כי שמע לראשונה על היירוטים מפניית וואלה! וכי עד כה לא חש בכל חריגה מהשגרה במקום. "הכל כרגיל, אף אחד לא בא וביקש לקצר את שהותו במקום ולהחזיר ציוד לפני הזמן", אמר, "בכלל לא ידענו על משהו חריג".

מהאתר נמסר כי קרוב ל-10,000 איש נפשו היום בחרמון, וכמו כן נרשם שיא במספר הגולשים - כ-2000, אשר "הגיעו ונהנו משלג איכותי ומזג אוויר מושלם", נמסר. "היירוט מעל שמי סוריה לא פגע בשיגרת היום של המבקרים שהמשיכו להנות באתר. הנהלת האתר פועלת על פי הנחיות גורמי הביטחון וצה"ל".

דובר צה"ל עדכן בצהריים כי מערכת "כיפת ברזל" יירטה שיגור שנצפה בשמי החרמון ברמת הגולן. לא הופעלה אזעקה במהלך התקרית. זאת, לאחר שכלי תקשורת בסוריה דיווחה מוקדם יותר כי צבא המדינה סיכל תקיפה אווירית של ישראל בדרום המדינה. לפי הדיווח בטלוויזיה הרשמית, מערכות ההגנה האווירית הופעלו בדרום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully