וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב שרי הקבינט תומכים בהעברת הכסף לרצועה; השליח הקטארי הגיע לעזה

23.1.2019 / 23:25

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס כדי לדון במתיחות ברצועה ובצפון, בצל חילופי האש בגבול עזה. לדברי גורמים שהשתתפו בישיבה, עמדת צה"ל ושב"כ שהתקבלה על ידי רוב השרים הייתה שיש לחדש את העברת הכסף לרצועה בימים הקרובים. שגריר קטאר הגיע לרצועה כדי לקדם את המהלך

עריכה: ניב מעוז, צילום: תאגיד "כאן"

הקבינט המדיני ביטחוני דן הערב (רביעי) במתיחות ברצועת עזה ובגבול הצפון. מדובר בהתכנסות ראשונה של הקבינט לאחר כחודש בהן לא התקיימו ישיבות בשל אילוצי לו"ז של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וישיבה ראשונה עם הרמטכ"ל החדש אביב כוכבי.

במהלך הדיון השרים דנו בעיכוב העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, עליו החליט אתמול ראש הממשלה בעקבות שורה של תקריות וחיכוכים על הגדר. לדברי גורמים שהשתתפו בישיבה, עמדת צהל ושב"כ שהוצגה לשרים הייתה שיש לחדש את העברת הכסף הקטארי בימים הקרובים אם יישמר השקט בגבול. במערכת הביטחון תומכים בהעברת הכסף הקטארי כחלק ממאמצי ההסדרה וסבורים כי העברת הכסף משמרת יציבות ומסייעת בהשגת שקט ברצועה.



לקריאה נוספת:
קצין נפצע קל ברצועת עזה; נתניהו לא יאפשר את העברת הכסף הקטארי
קטאר: 15 מיליון דולר יועברו לרצועת עזה ברביעי באישור ישראל

הפגנות בגבול רצועת עזה, 18 בינואר 2019. רויטרס
הפגנות בגבול הרצועה, השבוע/רויטרס

בקבינט לא התקבלה החלטה על חידוש העברת הכסף, אך לפי ההערכה אם אכן יישמר השקט, ישראל תאשר את המהלך בימים הקרובים. בישיבת הקבינט ראשי מערכת הביטחון אמרו לשרים כי ג'יהאד אסלאמי הוא שאחראי לירי האחרון כלפי ישראל, ולא חמאס, שדווקא הפגין איפוק ביממה האחרונה, גם לאחר שאחד מאנשיו נהרג בתקיפות צה"ל.

רוב שרי הקבינט וראש הממשלה קיבלו את עמדת ראשי מערכת הביטחון שיש לחדש את העברת הכסף הקטארי. במהלך הדיון לא התקיימה הצבעה אבל הקבינט הסמיך את נתניהו להחליט, וההחלטה תתקבל בשעות הקרובות. בתוף כך, השליח הקטארי שאחראי על שיקום הרצועה, מוחמד אל-עמאדי הגיע לעזה דרך מעבר ארז כדי לקדם ולפקח אחר העברת הכסף.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פרסם סרטון בו הוא תוקף את ראש הממשלה נתניהו בעניין העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה. בסרטון נכתב: "התשתית לפיגועי הטרור מוגשת מחסות בנימין נתניהו. עוד 15 מיליון דולר יגיעו לידיי חמאס בחסותו של נתניהו". זאת כשברקע מופיעים צילומים של פעילי חמאס חמושים כשהם סופרים כסף מזומן. עוד נאמר בסרטון, "הגיע הזמן שנשים לזה סוף. ליברמן לא דופק חשבון לחמאס".

עוד באותו נושא

אחרי תקרית הירי סמוך לגדר: גל תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו בסיור בבסיס שיזפון, 23 בינואר 2018. לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך
נתניהו, היום/צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית

אמש, תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות צה"ל במהלך היום ובתגובה לתקרית הירי סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה, ממנה נפצע קל בראשו קצין צה"ל.

גורם מדיני הודיע אמש כי בעקבות האירועים ובהתייעצות עם גופי הביטחון, נתניהו החליט שלא לאפשר את העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה שאמור היה לעבור היום. המענק השלישי של הכסף הקטארי עומד על 15 מיליון דולר, והוא תוכנן להגיע לפני כשבוע, אך עוכב מטעם ישראל בשל הסלמה במצב הביטחוני.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully