וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: 15 מיליון דולר יועברו לרצועת עזה ברביעי באישור ישראל

20.1.2019 / 21:13

השגריר בעזה הודיע כי המענק השלישי של הכסף הקטארי, שהעברתו עוכבה בגלל התנגדות ישראלית, יעבור ביום רביעי. העברת הכספים הקטאריים לרצועת עזה היא חלק ממענק כולל של 150 מיליון דולרים, שמועברים בפרק זמן של כחצי שנה

קטאר העבירה 15 מיליון דולר לרצועה לצורך שיקומה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

השגריר הקטארי ברצועת עזה מוחמד אל-עמאדי הודיע היום (ראשון) כי המענק השלישי של הכסף הקטארי, העומד על 15 מיליון דולר, יועבר לרצועת עזה ביום רביעי, באישור ישראל. הפעימה השלישית תוכננה להגיע לפני כשבוע, אך עוכבה מטעם ישראל בשל הסלמה במצב הביטחוני. גורמי ביטחון סבורים כי ההפגנות על גדר המערכת ביום שישי האחרון היו רגועות באופן חריג במטרה להוביל להעברת מיליוני הדולרים.

השגריר אמר כי "בשל אלימות בגבול, ממשלת ישראל דחתה את ההעברה. ההסכם נתון לכך שלא תהיה אלימות רבה, לכן ביום שישי האחרון ישראל אישרה לבצע את ההעברה השלישית". עוד אמר אל-עמאדי כי שלא כמו ההעברות הקודמות, לא יהיה זה הוא שיישא את מיליוני הדולרים לרצועה. במקומו תבצע את ההעברה מערכת חדשה, אך לא פירט כיצד תיעשה. בנוסף לכך, אמר השגריר כי "אנחנו צריכים למצוא פתרונות לשני מליון האנשים הללו - זו המטרה שלנו. לא רק להעביר כסף כי ישראל רוצה שקט או שחמאס רוצה כספים".

לקריאה נוספת:
רוצים את הכסף הקטארי: המבחן הראשון של הרמטכ"ל אביב כוכבי
לקראת הסלמה נוספת: חמאס חזר לתקצב את יחידות עפיפוני התבערה
15 מיליון דולר: חמאס החל בחלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי

חלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי בעזה לפקידי חמאס, 7 דצמבר 2018. מערכת וואלה!
חלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי, בחודש שעבר/מערכת וואלה!

בחודש נובמבר האחרון חולקו לראשונה הכספים, גם הם בסכום כולל של 15 מיליון דולר, כחלק ממאמצי ההסדרה בין ישראל, חמאס, קטאר, מצרים וגורמים נוספים. בסך הכול הבטיחה קטאר להעביר תוך חצי שנה 150 מיליון דולר לשיפור המצב ההומניטרי בעזה, חרף התנגדות הרשות הפלסטינית. רמאללה חוששת שהזרמת הכסף לעזה תחזק את שלטון חמאס ותפגע במאמצי הפיוס לסיום הפילוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully