וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 מיליון דולר: חמאס החל בחלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי

גיא אלסטר, אבי יששכרוף ופואד סלמה

7.12.2018 / 11:08

בסניפי הדואר ברצועה נרשמו תורים בשעות הבוקר, שם חולקו כספי הסיוע של דוחא שהובאו יחד עם השגריר הקטארי. זאת כחלק ממאמצי ההסדרה באזור שבהם מעורבות ישראל, קטאר, מצרים ומדינות נוספות

קטאר העבירה 15 מיליון דולר לרצועה לצורך שיקומה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרשויות ברצועת עזה החלו היום (שישי) בחלוקת הפעימה השנייה בכסף הקטארי, שנועד לממן את משכורותיהם של פקידי חמאס. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו תורים במשרדי הדואר ברצועה, לצד כרזה שבה הופיע אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני. לפי הדיווחים הפלסטיניים, 15 מיליון דולר במזומן נכנסו אתמול לרצועה עם השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, שנפגש אתמול עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה.

בחודש שעבר חולקו לראשונה הכספים, גם הם בסכום כולל של 15 מיליון דולר, כחלק ממאמצי ההסדרה בין ישראל, חמאס, קטאר, מצרים וגורמים נוספים. בסך הכול הבטיחה דוחא להעביר בחצי השנה הקרובה 150 מיליון דולר לשיפור המצב ההומניטרי בעזה, חרף התנגדות הרשות הפלסטינית. רמאללה חוששת שהזרמת הכסף לעזה תחזק את שלטון חמאס ותפגע במאמצי הפיוס לסיום הפילוג.

לקריאה נוספת בנושא:
הדרישה הקטארית והציוץ של השגריר: מאחורי הקלעים של העברת הכסף לחמאס
נתניהו על העברת הכספים מקטאר: "ברגע זה - זהו הצעד הנכון"
דיווח: ישראל וקטאר סיכמו על הקמת נתיב ימי מקפריסין לעזה

חלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי בעזה לפקידי חמאס, 7 דצמבר 2018. -, מערכת וואלה!
חלוקת הפעימה השניה של הכסף הקטארי בעזה, היום/מערכת וואלה!, -

גם בישראל לא כולם מרוצים מהזרמת הכסף הקטארי וסבב הלחימה בחודש שעבר, שהחל אחרי חשיפת הכוח המיוחד בחאן יונס, ורואים בכך כניעה לטרור. עם זאת, בשבועות האחרונות חלה ירידה משמעותית בהיקף האלימות בהפגנות יום השישי בגבול רצועת עזה, וגם שיגורי עפיפוני ובלוני התבערה פסק כמעט לחלוטין.

לוואלה! NEWS נודע אתמול כי קטאר דרשה מישראל להוציא הודעת תמיכה פומבית, המכירה במאמציה לשיקום עזה כתנאי להעברת הפעימה השנייה. לדברי גורמים ישראליים, זה הרקע לציוץ החריג של שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ביום שלישי, בו כתב כי "ממשלת ישראל מודה לשליח האו"ם ניקולאי מלדנוב, למצרים ולקטאר על מאמציהם לשיפור המצב בעזה ומקווה שניתן יהיה להגיע להסכם ארוך טווח שישמר את ביטחונה של ישראל ויאפשר את פיתוח עזה".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: קטאר בוחנת מחדש את העברת מזוודות הכסף לרצועה

לכתבה המלאה
חלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי בעזה לפקידי חמאס, 7 דצמבר 2018. מערכת וואלה!
חלוקת הכסף הקטארי בעזה, היום/מערכת וואלה!

לאור התגובות השליליות להעברת מזוודות הכסף בחודש שעבר, כך לדברי הגורמים הישראליים, דוחא ביקשה מירושלים לאמץ פומבית את המהלך ולהבהיר כי הוא נעשה בגיבוי ישראל. בהמשך לציוץ של דרמר, חשבון הטוויטר הרשמי של שגרירות קטאר בבריסל צייץ מחדש את דרמר, בתוספת ציוץ נדיר שבו היא מכירה בשיתוף הפעולה עם ישראל. "קטאר מחויבת למציאת פתרון לעזה ועובדת יד ביד עם ישראל והאו"ם כדי להגן על זכויות האדם וכבודם של הפלסטינים", נכתב בציוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לסוגיית העברת הכספים והדגיש כי "הרשימות הן שלנו". לדבריו, הכסף מצוי בפיקוח יותר גדול ממה שהיה תחת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "ישראל מעבירה את רשימות הפקידים, ומקבלים צילום של חתימה וטביעת אצבע של מקבלי הכסף. השליח הקטארי מעביר את המידע למתאם פעולות הממשלה בשטחים", הסביר נתניהו על תהליך הפיקוח על העברת מיליוני הדולרים. "אבו מאזן החליט בעצם לבצע ניתוק בין הרשות ועזה - ההחלטה היא שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully