וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל וקטאר סיכמו על הקמת נתיב ימי מקפריסין לעזה

לפי הדיווח, ישראל וקטאר יכלו בהכנות הנתיב הימי, שיהיה בפיקוח ביטחוני ישראלי. כמו כן דווח כי משלחת של חמאס תגיע למצרים, להמשך השיחות על מאמצי ההסדרה ועל הפיוס הפלסטיני

צילום: דדי פולד

משלחת חמאס תצא בתוך שבוע למצרים להמשך התייעצויות ההסדרה עם ישראל והפיוס הפלסטיני - כך דווח היום (שבת) בעיתון אל ערבי א-ג'דיד. המקורות חשפו כי ההסכם המתגבש בין ישראל והפלגים הפלסטינים ברצועה עוסק בהמשך ההסדרה לתקופה של שנתיים שבסופן ייבחן ההסכם מחדש במידה והדברים ילכו כשורה וכל צד יקיים את מחוייבותו בהסכם.

עוד דווח כי המקורות המצרים אישרו שלאחרונה שהתקיימו דיונים בדרגים בכירים בין מצרים, הרשות והפתח בנושא ההאשמות של חמאס נגד גורמים פלסטינים. לטענת חמאס, הרשות והפתח הם שעומדים מאחורי ירי הטילים מעזה לישראל בכדי לגרום לפיצוץ ולהכשיל המאמצים למנוע מלחמה רביעית נגד הרצועה. לפי המקורות הבכירים, המצרים הזהירו את בכירי הרשות והפתח מהתנהגות זו וכי אם יוכחו ההאשמות נגדם, מצרים תגיב בחוזקה.

עוד בוואלה! NEWS
"ננטשנו, מה נגיד לילדים?": תושבי העוטף מאשימים את המדינאים
יורה על בית ראש המועצה - ונדרס: תיעוד ירי העבריינים אחרי הבחירות
בלונים עם דגל הרשות הפלסטינית אותרו בקיבוץ מעגן מיכאל

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
תושבי עזה מקבלים את כספי הסיוע הקטארי, אתמול/רויטרס

בנוסף דווח היום בעיתון אל אח'באר הלבנוני כי קטאר וישראל סיכמו על התחלת ההכנות להקמת נתיב ימי בין עזה וקפריסין בהשגחה בינלאומית ובפיקוח ביטחוני ישראלי. ישראל דרשה שליטה מעשית על הנתיב, אך עדיין לא ברור מה יהיה אופיו וצורתו.

עוד נאמר כי חמאס הסכים לפיקוח ישראלי שיהיה בדומה לשיטה בה פעל במעבר רפיח בשנת 2005: שליטה דרך מחשבים ומצלמות ופיקוח מרכזי בינלאומי.

הרשויות ברצועת עזה החלו אתמול לחלק את כספי הסיוע של קטאר, שימשו לתשלום משכורות לפקידי חמאס וגם לאספקת החשמל לרצועה. זאת במטרה להקל על המשבר ההומניטרי וברקע מאמצי ההסדרה האזוריים בין ישראל לחמאס.

בעיתון אל אח'באר דיווחו כי 5,000 מפקידי חמאס, אזרחים ואנשי צבא, השייכים לגדודי הקסאם של הזרוע הצבאית לא קיבלו זכאות לכספים מהסיוע הקטארי לאחר התנגדות ישראלית.

15 מיליון דולר הועברו לרצועה במזוודות מלאות מזומנים, וגורמים פלסטיניים אמרו לרויטרס כי הסכום הוא החלק הראשון מסכום כולל של 90 מיליון דולר שאמור להיכנס לרצועה בששת החודשים הקרובים, באישור ישראל. נציגים קטארים נכחו בסניפי הדואר ברצועה, שם הועברו המשכורות ל-27 אלף עובדי ציבור.

השגריר הקטארי בעזה, מוחמד אל-עמאדי, ביקר באחד מאתרי המחאה בסמוך לגבול עם ישראל. לצד קריאות "תחי קטאר", הושלכו אבנים על השיירה וניפצו שמשה של אחת המכוניות, אך זו של אל-עמאדי לא ניזוקה. כמה צעירים נעצרו על ידי כוח של חמאס בעקבות התקרית, שהראתה כי לא כל תושבי עזה מרוצים מהמעורבות הקטארית, בדומה לעמדה הרשמית של אבו מאזן.

עוד באותו נושא

תורים ארוכים ברצועה: הרשויות בעזה החלו בחלוקת הכסף הקטארי

לכתבה המלאה
פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
תורים ארוכים בהמתנה לכסף הקטארי בעזה, אתמול/רויטרס
דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
נתיב ימי לקפריסין? דייגים ברצועת עזה, אחרי צוק איתן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully