וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסלמה נוספת: חמאס חזר לתקצב את יחידות עפיפוני התבערה

9.1.2019 / 8:48

מקורות בעזה אומרים כי ארגון הטרור נערך לחידוש השימוש בטרור הבלונים, כפי שעשה בשבועות שקדמו להסכם עם ישראל על הכנסת הכסף הקטארי. בפגישה בין נציגי חמאס לראשי יחידות העפיפונים והצמיגים קיבלו האחרונים תקציב חדש כדי להיערך לסבב הבא של הסלמה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משלחת ביטחונית מצרית צפויה להגיע בימים הקרובים לרצועת עזה בניסיון למנוע הידרדרות ביטחונית כבר ביום שישי הקרוב. אתמול (שלישי) פורסמה בשם הגוף שאחראי לכאורה להפגנות, קריאה לציבור הפלסטיני להשתתפות נרחבת בתהלוכות בקרבת הגדר ביום שישי הקרוב. את הקריאה פרסמה "הרשות הלאומית העליונה לתהלוכות השיבה ושבירת המצור", ובו נקראים תושבי הרצועה להשתתף בהמוניהם ב"יום השישי שבדבקותנו ישבור את המצור".

בשבועיים האחרונים ניכרה עלייה מחודשת במספר המפגינים ליד הגדר, וביום שישי נרשמה כבר עלייה ברף האלימות של ההפגנות הללו. בכמה מקומות ניסו פלסטינים לפרוץ את הגדר, יממה לאחר מכן שוגר טיסן נפץ מחובר לבלונים ובהמשך שוגרה רקטה לעבר ישראל. המהלך הזה מתפרש בישראל כניסיון לחמם מחדש את הגזרה מצד חמאס, לנוכח הכישלון המתמשך שלו בשינוי המציאות ברצועת עזה ובשל הישגיו המוגבלים.

עוד בוואלה! NEWS:
שיבוש הצבעה וזיוף חשבונות: ישראל ערוכה לאיום סייבר בבחירות?
הוא עוד ישוב: ברשימה המשותפת לא חוששים מהפילוג של טיבי
שר החוץ של ירדן לצד פומפאו: הגולן שטח סורי כבוש, על ישראל לסגת

הפרות סדר, עזה, מפגינים, 21 דצמבר 2018. רויטרס
ההפגנות על גבול הרצועה, בשבוע שעבר/רויטרס

מתברר כי למרות הכנסת כ-15 מיליון דולר שמקורם מקטאר דרך ישראל, בחודשיים האחרונים (סך הכל 30 מיליון דולר), הצעד מתפרש ככזה שנועד להקל על אנשי חמאס בלבד ולא על הציבור כולו. מכאן שהביקורת הציבורית נגד הארגון רק הלכה והחריפה. בנוסף, הרחבת אספקת החשמל ברצועה הצטמצמה שוב ומגיעה לכחמש שעות חשמל ולאחר מכן הפסקה של כ-12 שעות.

בתוך כך, מקורות בעזה מדווחים כי חמאס נערך לחדש את שיגור בלוני התבערה וכן להשתמש בטכניקות שבהן נהג להשתמש בשבועות שקדמו להסכם עם ישראל על הכנסת הכסף הקטארי. לפני כשבוע נפגשו נציגים של חמאס עם ראשי "יחידת העפיפונים", וכן עם אותם אלה המכנים עצמם "יחידת הצמיגים", ו"יחידת ההונאה הלילית", שנוהגת לבצע פעולות שונות בקרבת הגבול בשעות הלילה, כמו הפגנות וניסיונות לפגוע בגבול.

באותה פגישה קיבלו נציגי היחידות הללו תקציב חדש שנועד להיערך לקראת הסבב הבא של ההסלמה. כבר ביום שישי האחרון נרשם שימוש מוגבר בצמיגים בוערים בעיקר באזור רפיח. שלשום היו אמורים נציגי היחידות הללו לקיים מסיבת עיתונאים בעזה שבה היה צפוי כי יבשרו על הנעה מחדש של פעולותיהם, אולם האירוע בוטל מסיבות לא ברורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully