וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקרית הירי סמוך לגדר: גל תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה

22.1.2019 / 23:33

מטוסי קרב של צה"ל תקפו יעדי טרור חמאס בצפון הרצועה בתגובה לירי בקצין שנפצע קל. הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחר בהתפתחויות בדרום. גורם מדיני: נתניהו לא יאפשר את העברת הכסף הקטארי שאמור היה לעבור מחר לרצועה. חמאס מאיים: ישראל נושאת באחריות להשלכות התקיפות

עריכה: ניב מעוז, צילום: תאגיד "כאן"

המתיחות ברצועת עזה - כל הפרטים

- מטוסי קרב של צה"ל תקפו יעדי טרור חמאס בצפון הרצועה
- חמאס איים: ישראל נושאת באחריות להשלכות על התקיפות
- הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס לדון בהתפתחויות האחרונות
- גורם מדיני: עקב התקרית - נתניהו החליט שלא לאשר העברת הכסף הקטארי לרצועה
- קצין נפצע קל מירי במהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה
- פלסטיני נהרג וארבעה נוספים נפצעו מאש צה"ל מוקדם יותר היום

מתיחות בדרום: מטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב (שלישי) מספר יעדי טרור במחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות צה"ל במהלך היום ובתגובה לתקרית הירי סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה, ממנה נפצע קל בראשו קצין צה"ל. בתגובה לגל התקיפות חמאס איים כי יהיו לכך השלכות. "ישראל נושאת באחריות להשלכות התקיפות נגד העם הפלסטיני וההתנגדות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקיפות כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה וערוך ומוכן לפעול נגד כל פעולת טרור מרצועת עזה ונחוש להגן על אזרחי מדינת ישראל".

גורם מדיני הודיע כי בעקבות האירועים ובהתייעצות עם גופי הביטחון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט שלא לאפשר את העברת הכסף הקטארי מחר לרצועת עזה. מחר יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבתו הקבועה, וידון בהתפתחויות האחרונות ובמתיחות בצפון ובדרום. זו ההתכנסות הראשונה של הקבינט אחרי חודש, בעקבות אילוצי לו"ז של נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
בליכוד תוקפים את אלשיך: זיהם את החקירות נגד נתניהו
הדוחות שלנו יבוטלו? לא כל כך מהר: מדריך לסערת מצלמות המהירות
בלי כוכבים, בלי מנדטים: הקרב על הרשימה הסודית של אבי גבאי

תקיפת צה"ל עמדות חמאס ברצועת עזה. צילום מסך
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, הערב/צילום מסך

תקרית הירי ארעה במהלך הפרת סדר בדרום הרצועה שכללה ידויי אבנים לעבר הכוחות. מחבל פתח באש לעבר הלוחמים וכדור פגע בקסדת הקצין שפעל בנקודה ופצע אותו קל בראשו. הקצין פונה לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע וכעבור מספר שעות שוחרר לביתו.

טנק של צה"ל ירה בתגובה לעבר עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס שממנה נהרג פעיל חמאס מחמוד עבד א-נבאהין בן 24 ונפצעו ארבעה באורח לא ידוע. הפלסטינים דיווחו כי עמדת התצפית שהותקפה נמצאת בסמוך למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה. בנוסף, חמישה חשודים פלסטינים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהחשודים חצו לשטח ישראל וחזרו לפי דובר צה"ל לשטח הרצועה.

המענק השלישי של הכסף הקטארי העומד על 15 מיליון דולר היה אמור לעבור מחר לרצועת עזה באישור ישראל. הפעימה השלישית תוכננה להגיע לפני כשבוע, אך עוכבה מטעם ישראל בשל הסלמה במצב הביטחוני, וכאמור תעוכב שוב בעקבות התקרית היום בדרום.

(עדכון ראשון: 22:46)

הקסדה של קצין צה"ל שנפצע במהלך עימותים בגבול רצ"ע 22 בינאור 2019. אתר רשמי
קסדת הקצין שנפצע קל בראשו בתקרית הירי, הערב/אתר רשמי
פינוי ההרוג מהעימותים בגבול עזה 22 בינואר 2019. אתר רשמי
פינוי ההרוג הפלסטיני בהפרת הסדר בדרום הרצועה, הערב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully