וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר מודיעין איראני הרוס: צילום לוויין חושף מבנה שהותקף בסוריה

23.1.2019 / 20:00

חברת ISI פרסמה תיעוד חדש של נזקי תקיפת צה"ל בסוריה בתחילת השבוע, ובו נראה מבנה שנמצא מערבית לדמשק ושימש ככל הנראה את אנשי משמרות המהפכה במדינה. מוקדם יותר קראה רוסיה לישראל "להפסיק את התקיפות בשטחה של מדינה ריבונית"

צילום: דובר צה"ל

צילום לוויין חדש של אחד האתרים שהותקפו על ידי צה"ל בסוריה נחשף הערב (רביעי), ובו נראה מתקן ששימש ככל הנראה את כוחות המודיעין האיראניים. בצילום של חברת ISI נראה מבנה שנמצא כ-40 ק"מ משטח ישראל מערבית לדמשק שבו ניתן לראות את תוצאות התקיפה בסוריה בתחילת השבוע. בתמונה נראה אתר מודיעין שהותקף, נפגע וקרס חלקית.

אתמול נחשפו תמונות נוספות שבהן נראים מחסנים איראניים כשהם הרוסים ומערכות הגנה רוסיות מסוג פנטסיר (טילי קרקע אוויר משולבת בתותחים נגד טילים וכלי טיס, א"ב) ומכ"מ שהושמדו ונהרסו בתקיפת חיל האוויר הישראלי. המפקדה הכללית האיראנית בסוריה המכונה "בית הזכוכית" שממנה מנהל כוח קודס את הלחימה - לא נפגעה אולם נותרה ריקה מאנשים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם לפחות 21 בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית בסוריה. צבא רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, אמר אתמול כי רק ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפות חיל האוויר שהגיעו בתגובה לשיגור הרקטה לרמת הגולן.

לקריאה נוספת:
שגריר סוריה באו"ם: עלינו לתקוף בנתב"ג כדי שיקחו אותנו ברצינות?
תמונות הלוויין חושפות: הנזק שנגרם מהתקיפה הישראלית בסוריה
דיווח: 12 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה

צילומי לווין - לפני ואחרי תקיפת ישראל בסוריה. אתר רשמי
צילומי לוויין לפני ואחרי התקיפה בסוריה/אתר רשמי

בזמן תקיפות חיל האוויר, שיגר צבא סוריה עשרות טילי קרקע-אוויר על אף אזהרות שהעביר צה"ל. בתגובה הותקפו גם סוללות נ"מ. איראן ממעטת להתייחס לאבדות שלה בסוריה, שם היא מסייעת למשטרו של בשאר אסד דרך יועצים צבאיים ומיליציות שיעיות.

רוסיה קראה מוקדם יותר לישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה. הודעת משרד החוץ במוסקבה מגיעה אחרי סבב התקיפות האחרון של חיל האוויר נגד מטרות איראניות וסוללות נ"מ של משטרו של בשאר אסד בלילה שבין ראשון לשני.

עוד באותו נושא

רוסיה: על ישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה

לכתבה המלאה
צילומי לווין - לפני ואחרי תקיפת ישראל בסוריה. אתר רשמי
איזור התקיפה בסוריה, השבוע/אתר רשמי

"יש להפסיק את התקיפות בשטחה של מדינה ריבונית", נמסר בהודעת משרד החוץ של מוסקבה. רוסיה מגבה את צבא סוריה במלחמתו במורדים, והפעילות של ישראל נגד התבססות איראן בסוריה גרמה למתיחות בין שתי המדינות בשנים האחרונות.

המתקפה של ישראל נגד מטרות איראניות בסוריה הייתה הנרחבת ביותר מאז מאי אשתקד, אחרי שיגור עשרות רקטות לרמת הגולן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר אתמול את טהראן מהמשך ניסיונותיה לפגוע בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שלשום כי "אנו פועלים נגד איראן ונגד הכוחות הסורים שמסייעים לתוקפנות האיראנית. מי שמנסה לפגוע בנו - אנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו יישא במלוא האחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully