וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט רומז: ייתכנו קשיים בהגשת כתב אישום נגד המעורבים בפרשת נוה

23.1.2019 / 20:26

בית משפט השלום בת"א קבע כי צו איסור הפרסום על שמות השופטת ועורכת הדין המעורבות לא יבוטל "מתוך ראייה עתידית זהירה הלוקחת בחשבון קשיים משפטיים עתידיים". השופט רמז כי ייתכן והפרקליטות תתקשה להגיש כתב אישום, לאור שאלת חוקיות השימוש בהתכתבויות של נוה כראיות

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

השופט עלאא מסארווה מבית משפט השלום בתל אביב החליט הערב (רביעי) להותיר על כנו את צו איסור הפרסום בנוגע לשמותיהן ותמונותיהן של השופטת ועורכת הדין החשודות בשוחד מיני בפרשה המשפטית. זאת, לדבריו, "מתוך ראייה עתידית זהירה הלוקחת בחשבון קשיים משפטיים עתידיים". בכך רמז השופט כי ייתכן והפרקליטות תתקשה להגיש כתב אישום בתיק, זאת לאור השאלה אם ההתכתבויות שהושגו מהטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, יתקבלו כראיות קבילות.

הסנגורים - עו"ד עדי כרמלי שמייצג את עורכת הדין, ועו"ד אופיר סטרשנוב שמייצג את השופטת - התמקדו בנזק הבלתי הפיך שייגרם לחשודות בעקבות הפרסום. "קיים סיכוי שלא יגובש כתב אישום בעניין עבירת השוחד", אמר עו"ד סטרשנוב. "מה יישאר? ברגע ששמה יפורסם, היא כבר קיבלה עונש חמור עשרות מונים - ואי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. אם אני טועה ויסתבר אחרת, לא תהיה כל מניעה לפרסם בהמשך, וזה עניין שיוכרע בתוך ימים, לא בעוד חמש שנים".

עוד בוואלה! NEWS
אפי נוה התלונן במשטרה על פריצה לטלפון שלו: "עבירה פלילית ברורה"
הבקשה מהמתמחה וההתכתבויות המפלילות: ההסתבכות הנוספת של אפי נוה
לאחר התפטרות נוה: לשכת עורכי הדין תבחר יו"ר זמני בחודש הבא

פרשת אפי נוה. אתר רשמי
השופטת החשודה/אתר רשמי

עו"ד כרמלי הוסיף וציין גם את הפגיעה האפשרית בבעלה של עורכת הדין, השופט שאותו על פי החשד ניסתה לקדם באמצעות יחסיה עם נוה, אולם הוא עצמו אינו חשוד בפרשה. "המשטרה הצהירה שהוא שאינו צד לחקירה או לחשדות, והוא לא עתיד להיחקר", אמר. "מה מידת הנזק כלפיו באופן ישיר עם פרסום השם והתמונה של הלקוחה שלי? מה מידת הנזק של המתדיינים באולמו מדי יום? הוא לא הגיב, הוא לא נחקר, הוא לא חשוד. צריך לקחת בחשבון את האמון במערכת שיפגע".

מנגד, עורכי הדין שייצגו את כלי התקשורת שביקשו להתיר את הפרסום - "הארץ" ו"גלובס" - ביקשו לדחות את הטענות. הם טענו כי לאור זהות החשודות, ישנו אינטרס ציבורי ראשון במעלה לפרסם את זהותן, גם בשלב זה. זאת כאשר בדרך כלל, מתיר החוק לפרסם שם של חשוד כ-48 שעות לאחר מעצרו.

עוד באותו נושא

אפי נוה מאיים לתבוע את הדס שטייף: דורש התנצלות ו-5 מיליון שקל

לכתבה המלאה
פרשת אפי נוה. אתר רשמי
עורכת הדין החשודה/אתר רשמי

"הטענות של חבריי הן טענות של כל חשוד", אמרה עו"ד טלי ליבליך, שייצגה את הארץ. "לכל חשוד יש משפחה. אנחנו לא בסיטואציה ייחודית, ומקרים כאלה קורים גם לאנשים בעלי שררה. הייחודיות היא הפוכה. יש פה שופטת חשודה, שנשלחה למעצר בית ודיוניה בוטלו. אני לא זוכרת שהיה כזה דבר. נקודת האיזון כאן היא דווקא כן לפרסום". גלובס יוצגו בדיון על ידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי.

השופט מסראווה שקל את הדברים, ולבסוף החליט שלא להתיר את הפרסום בשלב זה. "אין בלבי כל ספק כי פרסום שמות החשודות עלול לגרום להן נזק חמור, שכן מדובר בחשדות לשוחד מיני", קבע השופט. מנגד הוסיף כי הוא "מקבל את הטיעון של נציגי גופי התקשורת כי קיים אינטרס ציבורי מובהק בפרסום".

באיזון בין שני השיקולים הללו, קבע לבסוף השופט כי "הכף נוטה לעבר איסור הפרסום, וזאת מתוך ראייה עתידית זהירה הלוקחת בחשבון קשיים משפטיים עתידיים. דעתי היא שיש להמתין עם הפרסום עד לקידום החקירה שלב נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully