וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסדר טיעון: הסייעת מפ"ת הורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה

23.1.2019 / 12:35

הסייעת אינה סקיבנקו הודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה והורשעה במסגרת הסדר טיעון. בנוסף לכך, היא הורשעה בתקיפת תשעה תינוקות נוספים שהיו תחת השגחתה. הפרקליטות צפויה לבקש להטיל עליה עונש דו ספרתי גבוה. אמה של וינטה: "מרגישה כעס גדול, קשה לראות את האישה הזאת"

צילום: אבי כהן, עריכה: איתי עמרם

אינה סקיבנקו הודתה והורשעה היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון בהריגת הפעוטה יסמין וינטה, וכן בעבירה של תקיפה על ידי אחראי. סקיבנקו, עולה מאוקראינה בת 23, הייתה סייעת בגן ילדים בפתח תקווה. בנוסף להריגתה של וינטה, הורשעה סקיבנקו בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה.

הפרקליטות צפויה לבקש מבית המשפט להטיל על הסייעת סקיבנקו עונש "דו ספרתי גבוה" של שנות מאסר בפועל. "הנאשמת הורשעה לאחר שהודתה בביצוע העבירות במסגרת הסדר טיעון, אשר לא כלל הסכמה באשר לעונש שיוטל על הנאשמת. לאור נסיבותיו החמורות של התיק, הפרקליטות תעתור לענישה מקסימלית ולפיצוי משמעותי לנפגעי העבירה", נמסר מהפרקליטות.

האם, דורינה וינטה, אמרה היום בבית המשפט כי ''אני מרגישה כעס גדול. ובאותו זמן עייפות גדולה. בגלל שכל פעם שאני באה לכאן לדיונים בבית המשפט, זה מאוד קשה עבורנו. אבל בעזרת האל וכל האנשים שתומכים בנו, שליוו אותנו עד כה, לאט לאט נהיה בסדר". עוד הוסיפה וינטה כי ''לבוא לכאן ולראות את האישה הזאת, זה קשה''.

לקריאה נוספת בנושא:
"מה עוללו לבת שלי?": אמה של יסמין משחזרת את יומה האחרון בגן בפ"ת
אחרי מות הפעוטה בגן בפ"ת: הורים מפגינים ב-20 מוקדים ברחבי הארץ
מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת תואשם בהריגה ובפגיעה בילדים נוספים

פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
הפעוטה יסמין וינטה/אתר רשמי

עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את הוריה של וינטה ז"ל: "הסדר הטיעון סביר מאוד ומוביל לחסכון בזמן שיפוטי, ותוך כדי זה גרם לכך שהנאשמת תודה בעבירת ההריגה - העבירה המקורית שבכתב האישום. כמו כן, אין התביעה מוגבלת בדבר בלטעון לרף הענישה המקסימלי". עוד הוסיף עו''ד שקלאר כי כל העובדות האחרות שהיו בכתב האישום לגבי התעללות בילדים אחרים נשארות, וההנחה היחידה שהיא קיבלה זה שסעיף העבירה הומר מהתעללות לתקיפה בידי אחראי, שזה חסר חשיבות. לכן העסקה היא טובה מאוד, ואנחנו מברכים עליה".

בתחילה, על גופה של הפעוטה, לא התגלו סימני אלימות, וההתרשמות הראשונית של גורמי הרפואה הייתה כי אין חשד לעבירה. במהלך בדיקת נסיבות האירוע החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה ומהורה הפעוטה, אזרחי מולדובה. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, שם נמצא מכשיר הקלטת וידאו שאליו מחוברת מצלמת אבטחה, שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.

החוקרים צפו בסרטוני האבטחה בהם נראית הגננת סוחבת את יסמין בת השנה וחודשיים ביד אחת, כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה. לאחר מכך השליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופה. הגננת נשכבה עליה בעזרת פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

עוד באותו נושא

אישום נגד הסייעת מפתח תקווה: "התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה"

לכתבה המלאה
אינה סקיבנקו שהואשמה בהריגת התינוקת יסמין וינטה בגן הילדים. מתוך פייסבוק, צילום מסך
תחתום על הסדר טיעון. הגננת המואשמת בהריגה, אינה סקיבנקו/צילום מסך, מתוך פייסבוק

שנתיים לפני כן, סקיבנקו נחשדה בהכאת פעוט אחר בגן שבו עבדה בעיר, אך הפרקליטות סגרה נגדה את התיק בטענה שלא נמצאו מספיק ראיות להעמדתה לדין. גורם במשטרת מרחב השרון המעורה בפרטי החקירה אמר לוואלה! NEWS כי מותה של הפעוטה הוא מצמרר. "הפעוטה מתה בצורה כל כך אכזרית וקשה, הדעת אינה סובלת את מה שקרה בגן הילדים". לדברי הגורם, "הגננת פעלה בקור רוח במהלך האירוע ולאחריו".

מחאת ההורים ושינוי החוק

בדיון בוועדה לזכויות הילד קראה דורינה וינטה, אמה של יסמין, לשינוי החוק כך שיאפשר להציב מצלמות אבטחה שיתעדו את הנעשה בגני ילדים. וינטה אף קראה למחאה נרחבת של הורים לילדים בגיל הרך ואמה כי משיחות שקיימה עם הורים הבינה כי רבים שותפים לרצונה להכניס מצלמות לגנים. קריאתה של וינטה אכן עוררה סערה כאשר הורים הפגינו ב-20 מוקדים ברחבי המדינה, מקריית שמונה ועד לבאר שבע. יו''ר ועד הורי הגנים הארצי, אחז אגם, קרא להורים לילדים בגיל הרך ולתמוך בחוק הפיקוח וחוק המצלמות בגנים.

הוריה של יסמין וינטה ועורך דינם בדיון של אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה  יסמין, ויגישו היום את עסקת הטיעון במחוזי מרכז, לוד, 23 בינואר 2018. אבי כהן
הוריה ושני משפחתה של יסמין וינטה, בבית המשפט המחוזי בלוד, היום/אבי כהן

בחודש שעבר, רגע לפני פיזור הכנסת ולקראת הבחירות, אושר במליאה החוק שמחייב התקנת מצלמות במעונות היום. הצעת ''חוק המצלמות'', שאושרה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 50 ח''כים, תכנס לתוקף ב-1 לספטמבר 2019, לצד חוק הפיקוח על המעונות ותחול על מסגרות שבהן יש לפחות שבעה פעוטות.

יסמין וינטה, בת שנה וחצי שהגננת שלה תועדה מוחצת אותה למוות במצלמות האבטחה. 6 ביוני 2018. באדיבות המשפחה
יסמין וינטה והוריה/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully