וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה עוללו לבת שלי?": אמה של יסמין משחזרת את יומה האחרון בגן בפ"ת

7.6.2018 / 6:30

הגננת החשודה בהריגתה של בתה נעצרה עקב ממצאים שראו החוקרים במצלמות האבטחה. דורינה וינטה סיפרה לוואלה! NEWS: "אמרו לי תגיעי מהר לגן היא לא נושמת". לאחר הטרגדיה מנהלת הגן מחקה את בני הזוג מקבוצת הווטסאפ של הגן. "מקווה שהיא תקבל עונש כבד"

צילום: דוברות משטרה, ארכיון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: דיווח על הארכת מעצרה של הגננת, בשבוע שעבר)

המשטרה הודיעה אמש (חמישי) כי הסתיימה חקירתה של הגננת שנחשדה בהריגת יסמין וינטה בת השנה בגן הילדים בשכונת רמת ורבר בפתח תקווה לפני כשבועיים. מממצאי החקירה עלה כי החשודה, בת 23, הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר שלה עד שהפעוטה מתה.

אמה של יסמין, דורינה וינטה סיפרה בראיון בלעדי לוואלה! NEWS על האסון מנקודת מבטה: "השעה הייתה קצת אחרי ארבע אחר הצהריים. הטלפון צלצל ועל הקו הייתה אחת הסייעות שעובדות בגן: 'תגיעי מהר לגן יסמין לא נושמת' צעקה מצדו השני של הקו". דורינה בדיוק סיימה את עבודתה, ונסעה במהירות על הקטנוע שלה לפעוטון.

"הגעתי לגן תוך דקות בודדות. בכניסה כבר עמד אמבולנס וניידת משטרה, נלחצתי מאוד, רק רציתי לראות את יסמין", סיפרה דורניה. לדבריה, "הייתה המולה גדולה בגן, שוטרים ורופאים נכנסו ויצאו ממנו, הם לא לי נתנו להיכנס ולראות את הבת שלי. רק לאחר דקות ארוכות בהן הזדהינו, ניידת המשטרה לקחה את בעלי ואותי לבית החולים".

יסמין וינטה, בת שנה וחצי שהגננת שלה תועדה מוחצת אותה למוות במצלמות האבטחה. 6 ביוני 2018. באדיבות המשפחה
יסמין וינטה והוריה/באדיבות המשפחה

דורינה נזכרת בעצב כי "הרופאים ניסו בכל יכולתם להציל את הבת שלי. צוות הרופאים יצא אלינו ואמר 'מצטערים, לא הצלחנו להציל את הבת שלכם'".

רק ברגע ההוא בבית החולים, דורינה באמת הבינה שבתה לא בחיים. "אף אחד לא אמר לי שיסמין במצב אנוש, אף גורם מטעם הגן לא טרח לומר לי מה באמת התרחש קודם לכן, הדבר היחיד שהן אמרו הוא שהגננות 'שהן ניסו להציל את יסמין'", טענה. שעות בודדות לאחר האירוע הקשה, מנהלת הגן הסירה את דורינה ובעלה מקבוצת הוואטסאפ של הורי הגן. "הם מחקו אותנו מהקבוצה לאחר המקרה, אני לא יודעת למה, עד לרגע זה אני לא מבינה מה הוביל אותם לעשות את זה".

בתחילה לא היה חשד לפלילים, רק לאחר שחוקרי המשטרה צפו בקלטות מצלמות האבטחה והבינו את השתלשלות האירועים, שהובילה ככל הנראה למותה של יסמין, נעצרה הגננת. "עדיין לא ראיתי את הוידאו, רק שמעתי מהשוטרים. הם סיפרו לנו שרואים שם הכול בבירור", אמרה דורינה. עצם המחשבה בצפייה במעשייה של הגננת לבת קשים לה."כרגע אני לא מסוגלת להסתכל מה עוללו לבת שלי, אולי בעוד שבועיים, כשחוקרי המשטרה יעבירו לנו את הסרטון - יהיה לי האומץ לראות מה עוללו לבית שלי, מאוד כואב לי".

פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
הפעוטה יסמין וינטה/אתר רשמי

בסרטוני האבטחה נראית הגננת סוחבת את יסמין בת השנה החודשים ביד אחת, כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה. לאחר מכך השליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופה. הגננת נשכבה עליה בעזרת פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

בני משפחתה של יסמין ביקשו לקבור אותה במולדובה מולדתם, אך הם נתקלו בבעיות רבות כשרצו להטיס את גופתה לעיר הבירה קישינב. דורינה הוסיפה כי "עשינו הכול בעצמנו, פנינו לשגרירות מולדבה בישראל, שדיברה עם חברה שהטיסה את הגופה של יסמין למולדבה לקבורה. בשבוע שעבר קברנו אותה בבית העלמין בקישינב".

בני הזוג החליטו לשוב לישראל בכדי לקחת חלק בדיוני בית המשפט בפרשה. "הגענו לישראל כבר בתחילת השבוע, אנחנו מתכוונים להגיע לבית המשפט כדי להסתכל לגננת בעיניים, רוצים לשמוע ממנה מה היא עשתה לבת שלנו", אמרו בני הזוג.

דורינה מתעקשת כי רוצה לדעת ולשמוע במו אוזניה כיצד בתה מתה. "לא יכול להיות מצב שהגננת תחמוק מעונש ותמשיך בחייה כאילו לא קרה דבר", אמר. "הייתה לנו ילדה שנולדה כאן ומתה כאן, מגיע לנו שיעשה פה צדק. אני רוצה שהגננת תכנס לכלא לזמן רב, שתרגיש את המועקה שאני ובני המשפחה שלי חשים עכשיו. אנחנו רוצים שהיא תשלם ביוקר על מעשיה".

יסמין וינטה, בת שנה וחצי שהגננת שלה תועדה מוחצת אותה למוות במצלמות האבטחה. 6 ביוני 2018. באדיבות המשפחה
יסמין וינטה/באדיבות המשפחה

דורינה הגיעה לביקור לישראל לפני כשנתיים ומאז נשארה. "הגענו לכאן בתור תיירים עם ויזה לשלושה חודשים, באנו לחופשה כי משפחתו של בעלי חיה פה, בפתח תקווה", סיפרה. "אני הייתי בהריון ולא הרגשתי כל כך טוב, הלכתי להיבדק בבית החולים. לדברי הרופאים, תוצאות הבדיקות שלי לא היו טובות, והם המליצו לי להישאר תחת השגחה ומעקב". היא הוסיפה כי "בגלל מצבי הרגיש הרופאים אמרו לי שעדיף שלא אעלה לטיסה חזרה למולדבה עד אחרי שאלד. בגלל שאיננו תושבי ישראל, עלות השהות והטיפול בבית החולים בישראל היו מאוד יקרים". בני הזוג נאלצנו ללוות כספים שיממנו את הטיפול ואת הלידה של יסמין.

בינתיים בעלה של דורינה החל לעבוד כפועל בניין, וכשיסמין הייתה בת חצי שנה גם דורינה יצאה לשוק העבודה והחלה לעבוד כעוזרת בית. "ניסיתי לסייע בכלכלת הבית, גם היה לנו מאוד חשוב להחזיר את הכסף שלווינו בתקופת ההריון", הוסיפה. כשיצאה דורינה לעבוד רשמה את בתה יסמין לפעוטון. "שמעתי שצוות הגן דובר רוסית וגם אני דוברת השפה, בנוסף היה לי חשוב למצוא גן שבו אוכל לשלם כל חודש במזומן עבור השהות של יסמין".

לדברי דורינה, לה ולבעלה אין להם כוונה להישאר בארץ אחרי הטרגדיה הקשה שעברו ובסיום הפרק המשפטי הם מתכוונים לשוב לארצם. "נחזור לבית שלנו במולדבה, כדי לפתוח פרק חדש. נשארו בישראל רק בשביל יסמין כדי לבנות עבורה עתיד טוב יותר - במולדבה החיים לא קלים", הוסיפה.

הפעוטה שנהרגה על ידי הגננת בגן הילדים בפתח תקווה, יסמין וינטה. -, מערכת וואלה! NEWS
יסמין וינטה/מערכת וואלה! NEWS, -
הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
הגננת החשודה בהארכת מעצרה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!
  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully