וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד הסייעת מפתח תקווה: "התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אינה סקיבנקו בת ה-23 מאוקראינה שנאשמה גם בפגיעה בילדים נוספים בהם טיפלה. לפי כתב האישום, הסייעת הטיחה את יסמין וניטה ברצפה וכרכה סביב ראש הפעוטה שמיכה במשך כשעתיים. אבי הפעוטה צעק בבית המשפט לסקיבנקו: "תמותי בכלא!"

צילום: דוברות משטרה, ארכיון, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום נגד אינה סקיבנקו, הסייעת מהגן בפתח תקווה באשמת הריגת הפעוטה יסמין וינטה בת השנה. מלבד האישום הנוגע למותה של וינטה, הסייעת בת ה-23 מאוקראינה הואשמה בעבירות רבות של בתעללות בחסר ישע בידי גורם אחראי. הפרקליטות תבקש את הארכת מעצרה עד לתום ההליכים.

לפי כתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות כך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום. "בשמונה הזדמנויות שונות, התעללה הנאשמת בתינוקות שונים בגן כך שהטיחה אותם בחוזקה לעבר הרצפה, וזרקה תינוקות בכוח לתוך הטרמפולינות", נכתב.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: העפיפון פוגע בצדי הכביש - ומבעיר אש בשניות
אכזבה לתת-אלוף עופר וינטר: לא ימונה לתפקיד מפקד אוגדה
גיחה בשמי יוון: צפו במטוסי הקרב מתדלקים באוויר

פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
יסמין וינטה/אתר רשמי

בכתב האישום מתואר מקרה מותה של יסמין וינטה, כשלי הפרטים הנאשמת אחזה בפעוטה בזרועה, הניפה אותה באוויר בחוזקה תוך שהיא הולכת ומטלטלת אותה, והטיחה את גופה על מזרון לצד תינוק נוסף. הנאשמת נשכבה לצד התינוקות, כיסתה את ראשם וגופם בשמיכה עבה, משכה אותם לכיוונה, הידקה את השמיכה סביבם ונשענה עליהם עם פלג גופה העליון תוך שהיא עסוקה במכשיר הטלפון הנייד שלה.

בהמשך, התינוקות החלו לנוע מתחת לשמיכה הידקה הנאשמת את אחיזתה בהם והניחה עליהם גם את ראשה, ומנעה בכח כל ניסיון של התינוקת להשתחרר מאחיזתה ולהוציא את ראשה תחת השמיכה. בהמשך עטפה וכרכה הנאשמת את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה, ונשכבה שוב על גבי התינוקות המכוסים בשמיכה, בעודה צופה בטלפון הנייד שלה ואוזניות באוזניה. באותן דקות ניסתה התינוקת להשתחרר מלפיתת החנק של הנאשמת, ללא הצלחה.

עוד באותו נושא

מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת תואשם בהריגה ובפגיעה בילדים נוספים

לכתבה המלאה
אינה סקיבנקו שהואשמה בהריגת התינוקת יסמין וינטה בגן הילדים. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הסייעת שהואשמה בהריגה/צילום מסך, מתוך פייסבוק
הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
סקיבנקו בדיון בהארכת מעצרה/מערכת וואלה!

רק לאחר כעשר דקות בהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה מעליהם והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת. כשהבחינה הנאשמת כי התינוקת אינה מגיבה, כיסתה שוב את ראשה בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה בשמיכה על גופה וראשה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת.

בבקשת המעצר נכתב כי: "מסוכנותה הגבוהה של המשיבה נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות, נסיבות יוצאות דופן באכזריותן. הנאשמת נשכבה על התינוקות עם פלג גופה העליון במשך דקות ארוכות תוך שהיא צופה במכשיר הטלפון הנייד שלה ומתעלמת מפרפורי רגליה של התינוקת וההתדרדרות במצבה. בעקבות מעשיה נגרם מותה של התינוקת". אביה של וינטה צעק במהלך הדיון לעבר סקיבנקו ברוסית "תמותי בכלא! שלא תיראי לעולם את הילדים שלך".

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
עצרת לזכרה של יסמין וינטה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

אמה של פעוטה מגן הילדים אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו בשוק, רוצים רק ללכת ולחבק את הילדים שלנו. כבר חודש ימים שאנחנו נמצאים בתוך סיוט מתמשך, לא העלינו בדעתנו שדבר כזה יכול להתרחש בגן הילדים בין הצעצועים והבובות, ככל שעבר הזמן, מאז שנסגר הגן במפתיע, נחשפו חומרים מחקירת המשטרה, נגלו אלינו הזוועות שהגננת עוללה ליסמין הקטנה ולשאר הילדים, חוששים מהעתיד לבוא. מרגישים שאיבדנו את האמון במערכת. מי מבטיח לי שבשנה הבאה זה לא יקרה? מה עושים עכשיו. מקווים שהעונש שלה יהיה חמור מאוד".


הורה אחר הוסיף, "מי אלה השופטים האלה שמאשימים אותה רק בהריגה? רצח ברור. איך אחרי הכל הפרסומים אודות הזוועת האלה, הוא מואשמת רק בהריגה. איפה ההרתעה כאן? על דבר כזה צריך לתת לה מאסר עולם".

עשרות בני אדם הגיעו לגן בפתח תקווה שבו נהרגה יסמין וינטה, 8 ביוני 2018. ימית אברמוב, מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים בפתח תקווה/מערכת וואלה! NEWS, ימית אברמוב

על פי חקירת המשטרה, בגן הילדים תועדו יותר מעשרה מקרי התעללות שכללה מעשה אלימות כלפי הילדים. פרקליטות מחוז מרכז אמורה להחליט אילו מהמקרים של ההתעללות יוכנסו לכתב האישום בבית המשפט המחוזי בלוד. במסגרת חקירת מותה של הפעוטה צפו חוקרי משטרת מרחב השרון במשך שעות במצלמות האבטחה של הגן ושורה ארוכה של מקרים שבהן שתי הגננות - החשודה המרכזית וחברתה כשהן על פי החשד מרימות בצורה אלימה את כמה הילדים על פי החשד ונוהגות באגרסיביות כלפיהם.

במהלך בדיקת נסיבות האירוע החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה ומהורה הפעוטה, אזרחי מולדובה. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, שם נמצא מכשיר הקלטת וידאו שאליו מחוברת מצלמת אבטחה, שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.

בעקבות האירועים, הורים ברחבי הארץ פתחו במחאה ברשתות החברתיות בקריאה להצבת מצלמות במעונות שבפיקוח משרד העבודה והרווחה. המחאה הלכה ותפסה תאוצה, והיום הפגינו כ-200 הורים מול קריית הממשלה בתל אביב בגין אותה דרישה.

(עדכון ראשון 11:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully