וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לתת-אלוף עופר וינטר: לא ימונה לתפקיד מפקד אוגדה

11.6.2018 / 10:13

לאחר לחץ רב שהופעל על הרמטכ"ל, החליט איזנקוט שלא למנות את הקצין שעורר בעבר סערה בעקבות קריאתו "להילחם באויב בשם האל". איזנקוט החליט על שורה של מינויים וקבע כי מפקדי סיירת מטכ"ל ושייטת 13 בעבר יפקדו על אוגדות

צילום: אנצ'ו ג'וש, עריכה: טל רזניק

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט היום (שני) שלא להיכנע ללחצים ולא מינה את תת-אלוף עופר וינטר למפקד אוגדה. וינטר שהיה בעבר מפקד יחידת דובדבן, מפקד חטיבת גבעתי וכיום משמש ראש מטה פיקוד המרכז ראה את עצמו מתקדם כבר לפני כשנתיים לתפקיד מפקד אוגדה, אך למורת רוחו לא סוכם לתפקיד מפתח שיובל אותו לדרגת האלוף.

בשלב זה הוא נותר בתפקידו כשבקרוב יתקיים סבב מינויים נוסף לתפקידי תת-אלוף כמו קצין חי"ר וצנחנים ראשי וראש חטיבת כוח האדם של זרוע היבשה. גורמים המקורבים לתת-אלוף וינטר העריכו לאחרונה כי הוא ישקול לפרוש מהצבא אם לא יקבל תפקיד של מפקד אוגדה. גם תת אלוף עופר לוי, לשעבר מח"ט גבעתי שכיום משמש ראש מטה פיקוד דרום לא קודם ולא התמנה לתפקיד מפקד אוגדה.


עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: צה"ל השמיד לראשונה מנהרה ימית של חמאס בצפון עזה
למרות הצהרת ליברמן: פוליטיקאים הופיעו בוועדה לגיבוש חוק הגיוס
תיעוד: העפיפון פוגע בצדי הכביש - ומבעיר אש בשניות

אל"מ וינטר משיב לביקורות: "על אחים לא יורים". צילום מסך
וינטר בעת ששימש מח"ט גבעתי/צילום מסך

וינטר, בן 47, נשוי ואב לשמונה, מזוהה עם המגזר הדתי-לאומי ונחשב בעבר למקורב מאוד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. במהלך מבצע צוק איתן, כשפיקד על חטיבת גבעתי, פרסם "דף מפקד לקרב" לחיילי החטיבה, בו קרא להילחם באויב בשם האל והדת היהודית ועורר סערה ציבורית. כמו כן, נרשמה לו הערה פיקודית בשל התנהלותו בפרשת לירן חג'בי, בה מפקד גדוד צבר נחשד בהטרדה מינית. בנובמבר האחרון, לאחר שדווח כי איזנקוט מתנגד למינויו לתפקיד המזכיר הצבאי, ואף אינו מתכוון לקדמו בזמן הקרוב, הוא צוטט בחדשות 2 כמי שאמר למקורביו כי הוא מתכוון לפרוש מצה"ל אם לא יקודם ואף מתח ביקורת על אפיקי הקידום של קצינים דתיים בצה"ל.

יחד עם זאת הרמטכ"ל איזנקוט החליט על שורה של מינויים שיהוו בשנים הקרובות את הפורום המצומצם מתוכו יבחרו אלופי המטכ"ל. אלוף-משנה גור שרייבר מפקד בה"ד 1 כיום ומי שבעבר היה מפקד שייטת 13 יתמנה למפקד עוצבת אדום, אלוף-משנה שלומי בינדר שהיה בעבר מפקד סיירת מטכ"ל ולאחרונה מח"ט גולני יתמנה למפקד אוגדה 91, אלוף-משנה גל שוחמי מפקד חטיבה 188 יתמנה למפקד עוצבת המפץ, תת-אלוף רפי מילוא שכיום מפקד על עוצבת הגליל יתמנה למפקד קורס פו"ם. מפקד המרכז לאימוני יבשה תת-אלוף סער צור יתמנה למפקד אוגדת ההכרעה 162. אלוף-משנה נדב לוטן יתמנה למפקד המרכז לאימוני יבשה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שלומי בינדר. דובר צה"ל,
אלוף-משנה שלומי בינדר, שהיה בעבר מפקד סיירת מטכ"ל ולאחרונה מח"ט גולני, יתמנה למפקד אוגדה 91/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully