וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: צה"ל השמיד לראשונה מנהרה ימית של חמאס בצפון עזה

10.6.2018 / 15:55

המנהרה, שהושמדה בשבוע שעבר, נועדה לאפשר יציאה חשאית של צוללנים לפיגועים נגד יישובים ישראליים ונגד תשתיות של חברת קצא"א. במערכת הביטחון מעריכים שככל שתימשך בניית החומה נגד המנהרות, חמאס יגביר את הניסיונות לחדור דרך הים

צילום: דו"צ ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל השמיד בשבוע שעבר מנהרה ימית של חמאס שיצאה לכיוון הים ממוצב של הכוח הימי המיוחד של הארגון בצפון רצועת עזה - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. המנהרה הושמדה ביום ראשון שעבר, 3 ביוני, במהלך תקיפה של המוצב שממנו יצאה. לדברי קצין בכיר בחיל הים מדובר במנהרה ראשונה מסוגה.

לטענת הצבא, המנהרה נועדה לאפשר יציאה חשאית משטחו אל עבר הים - על מנת לבצע פעולות "טרור בצלילה" נגד יישובים ישראליים ותשתיות אסטרטגיות של חברת "קצא"א". עוד נמסר כי תוואי המנהרה זוהה במסגרת המערכה שמנהל צה"ל בשנה האחרונה נגד הכוח הימי של חמאס.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שורת שריפות בעוטף עזה; צה"ל ירה לעבר חוליה שהכינה בלוני נפץ
ברקע המשבר ההומניטרי ועפיפוני הנפץ: הקבינט ידון במצב בעזה
ארבעה הרוגים ומאות נפגעים בגבול עזה; שריפות פרצו בעוטף

נטרול מנהרת טרור ימית התקפית של ארגון הטרור חמאס (אילוסטרציית המנהרה). דובר צה"ל
מפת אזור המנהרה שנחשפה בצפון הרצועה/דובר צה"ל
נטרול מנהרת טרור ימית התקפית של ארגון הטרור חמאס (פתח המנהרה). דובר צה"ל
נועדה לאפשר גישה מהירה של מחבלים לים. פתח המנהרה/דובר צה"ל

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הבכיר בחיל הים כי לפני כמה חודשים זיהה מספן מודיעין של החיל פעילות חשודה של חמאס בצפון הרצועה, בקרבת החוף. בעקבות חשיפת הפעילות במקום גילו בחיל הים כי חמאס הקים מבנה סמוך לחוף שממנו נחפרה מנהרה שהתחברה לתעלה - ומשם אל עומק הים. לדברי הקצין הבכיר, המנהרה נחפרה בחסות מבנה אזרחי נועדה לאפשר כניסה של פעילי הקומנדו הימי של חמאס אל תוך הים, מבלי שהדבר ייחשף על ידי תצפיות צה"ל.

הקצין הבכיר שיבח את תהליכי העבודה של מספן מודיעין בחיל הים, שהצליח לחדור את חומות המידור של הזרוע הצבאית של חמאס - שהשקיעה כסף רב ומשאבים בבניית המנהרה הימית. לדבריו, חמאס פועל לאחרונה להגדלת כוחו הימי, במטרה לבצע פיגועים בעתיד נגד יישובים ישראליים סמוך לחופים ונגד תשתיות אסטרטגיות, דוגמת צינורות של חברת "קצא"א".

אתרי ג'יהאד אסלאמי וחמאס שנהרסו בהפצצות חיל האוויר ברצועת עזה. 30 במאי 2018. מערכת וואלה!
מוצב של חמאס שהושמד בתקיפת צה"ל בסוף הרצועה, במאי/מערכת וואלה!

עוד ציין הבכיר כי חמאס מנסה לשפר את מצבו בזירה הימית ורכש כלי שיט תת-ימיים (סקוטרים) לחיזוק יכולותיו בתחום זה - לרבות הגעה לחופי המדינה בצלילה ובמהירות. לדבריו, התקיפות שביצע צה"ל בתקופה האחרונה לאורך חופי רצועת עזה נועדו לפגוע במאמצי חמאס לחיזוק הכוח הימי שהקים, הכולל עשרות לוחמי קומנדו. עוד הוסיף הבכיר כי חיל הים נערך לסכל מנהרות דומות גם בעתיד במידה וחמאס ינסה לאתגר את צה"ל. ההערכה במערכת הביטחון היא שככל שהזמן יחלוף והציר היבשתי ייסגר על ידי חומה תת קרקעית ובעזרת הטכנולוגיה הישראלית ינסו כוחות הארגון לבנות מנהרות נוספות דרך הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully