וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורת שריפות בעוטף עזה; צה"ל ירה לעבר חוליה שהכינה בלוני נפץ

9.6.2018 / 20:31

יותר מ-15 דליקות השתוללו בדרום מאז שעות הבוקר, עם המשך השיגורים של הפלסטינים. כוחות כיבוי נמצאים במוקדי השריפה ושוטרי תנועה חוסמים צירים לסירוגין. צה"ל: בוצע ירי אזהרה לעבר החוליה. לא דווח על נפגעים

צלמים זמניים מורשים

יותר מ-15 שריפות פרצו החל משעות הבוקר (שבת) בעוטף עזה, ככל הנראה כתוצאה מהפרחת עפיפוני תבערה משטח רצועת עזה. הדליקות פרצו בשטחים חקלאיים באזור ניר ועם ובארי, ובארבע מתוכן הושגה שליטה על האש. בשריפה אחת באזור בארי עדיין נעשים מאמצים לכיבוי הלהבות. שריפות נוספות פרצו בכיסופים ובעין השלושה.

בנוסף לכוחות הכיבוי נמצאים בזירות השריפה גם שוטרי תנועה, החוסמים כבישים לסירוגין ומכווינים את התנועה. בין היתר נסגר כביש 34 בקטע שבין יד מרדכי לשדרות, שם מטפלים עדיין הכוחות בשריפה שפרצה בצד הדרך ליד ניר עם. לבאים מכיוון שדרות למערב הכביש פתוח לתנועה.

תנועת "השומר החדש" הכריזה הערב כי פתחה חמ"ל מתנדבים שמטרתו למנוע ולכבות שריפות הנגרמות מעפיפונים. היום הגיע צוות מרמת הגולן שסייע בתצפיות ובכיבוי שריפות בעוטף עזה.

דובר צה"ל מסר כי בוצע ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שעסקה בהכנת בלוני נפץ. עוד נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני נפץ, ויפעל למניעת השימוש בהם". גורמי ביטחון הבהירו כי אין כוונה לתקוף מפעילי עפיפוני תבערה.

עוד בנושא
לוחמים ב"חגורה שחורה": הכבאים מסתערים על האיום החדש בעוטף עזה
ברקע המתיחות בדרום: חיל האוויר תרגל לחימה נרחבת ברצועת עזה
ארבעה הרוגים ומאות נפגעים בגבול עזה; שריפות פרצו בעוטף

שריפה סמוך לניר עם, 9 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
שריפה ליד ניר עם, היום/חטיבת דובר המשטרה

אתמול טיפלו טיפלו כוחות הכיבוי וההצלה באזור הנגב המערבי ב-45 שריפות שפרצו כתוצאה מפגיעת עפיפוני תבערה. בין היתר התפתחו דליקות באזור ניר עם, יער בארי, נחל עוז ובסמוך לכרם שלום, שם נפגע קל חייל כתוצאה משאיפת עשן. עשרות עפיפונים נצפו במהלך היום בשמי האזור.

במהלך השבוע התמודדו החקלאים ואנשי קק"ל באזור העוטף עם שריפות דומות. תופעת טרור העפיפונים התרחבה בעת האחרונה, תוך ניצול הפלסטינים את הרוחות באזור ואת החום הכבד של השבוע האחרון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שריפה בשדרות, 9 ביוני 2018. סלומון חיימוב, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בשדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, סלומון חיימוב
שריפה בשדרות, 9 ביוני 2018. ליזה בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
שדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, ליזה בוחבוט

אתמול הפגינו כעשרת אלפים פלסטינים בגבול רצועת עזה בלפחות חמישה מוקדים. צה"ל ביצע ירי הרחקה והשתמש באמצעים לפיזור ההפגנות. בשעות הערב מסר דובר צה"ל כי זוהתה פגיעה בעמדת צה"ל בצפון הרצועה, כתוצאה מירי של מחבלים. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לעמדה. כמו כן, נעשו ניסיונות לפגוע בכוח צה"ל באמצעות עפיפונים שנשאו מטעני חבלה וכן בלון הליום ממולכד.

הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים, בהם נער בן 15, ועל 618 נפגעים, בהם 117 מירי חי של חיילי צה"ל. עוד דווח כי מצבם של שבעה מהפצועים קשה ושל 94 מוגדר בינוני. צעיר בן 26 שבתחילה דווח על מותו הוגדר במצב אנוש, לאחר שבבית החולים שיפא הצליחו להחיותו.

בצה"ל נערכו אתמול להגעתם של כ-50 אלף מפגינים, אולם בפועל הגיעה חמישית מכמות זו, לאחר שחמאס לא הצליח להביא לאזור הגדר את היקף המפגינים שקיווה לו.

שריפה סמוך לניר עם, 9 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
סמוך לניר עם, היום/חטיבת דובר המשטרה

מאז חודש מרץ, אז החל סבב ההפגנות הגדול בגבול רצועת עזה, הועפו יותר מ-400 עפיפונים נושאי חומרי תבערה על ידי פלסטינים לצד הישראלי של הגדר. לפיכך העריכו גורמים ביטחוניים כי במהלך הפגנות "יום הנכסה" יועפו עשרות עפיפונים נוספים.

(עדכון ראשון: 14:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully