וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מות הפעוטה בגן בפ"ת: הורים מפגינים ב-20 מוקדים ברחבי הארץ

12.6.2018 / 19:05

בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת אמרה אמה של יסמין וינטה כי אלמלא הייתה מוצבת בגן מצלמה מותה של בתה לא היה נחקר כהריגה. יו"ר הוועדה ח"כ שאשא ביטון: פעם אחר פעם דנו בפיקוח על הגנים ונתקלנו בהתנגדות למצלמות. משרד האוצר: "הצבתן - הרעה בתנאי המטפלות"

עריכה: תומר לוי

אמה של הפעוטה יסמין וינטה שנהרגה בגן בפתח תקווה בחודש שעבר קראה היום (שלישי) בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת לשינוי החוק כך שיאפשר להציב מצלמות אבטחה שיתעדו את הנעשה בגני ילדים. "אני רוצה שכולם יהיו מאוחדים, כדי לשנות את החוק במדינה הזו", אמרה האם, דורינה, במהלך הדיון שעסק בקידום חקיקה בנושא, בעקבות מותה של בתה. אתמול הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין הריגה נגד סייעת הגננת בגן שבו שהתה הפעוטה, במסגרתו הופיעו סעיפים על פגיעה בילדים נוספים. "עם כל לבי אני רוצה לעשות שינוי. לתת אהבה לילדים, לדאוג לתינוקות כי הם קטנים והם לא יכולים לדבר".

וינטה אף קראה למחאה נרחבת של הורים לילדים בגיל הרך ואמרה כי משיחות שקיימה עם הורים הבינה כי רבים שותפים לרצונה להכניס מצלמות לגנים. אביה של הפעוטה אמר כי ללא המצלמות בגנים לא היו כל הוכחות למקרים של פגיעה בילדים שהתגלו בעשר השנים האחרונות שבהן החוק להצבת המצלמות נמצא בדיונים.

הפגנה בנתיבות בגין מותה הטרגדי של הפעוטה בגן הילדים בפתח תקווה 12 ביוני 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת מחאה של הורים בנתיבות בעקבות מותה של וינטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

בשעה זו מפגינים הורים לילדים ב-20 מוקדים ברחבי המדינה, מקריית שמונה ועד לבאר שבע. הפגנות מתקיימות גם בחיפה, בכניסה לגן האם, באשדוד, בגן העיר, ברחובות, מול בניין העירייה, בכפר סבא, בקניון ערים - ואף בגן הוורדים בירושלים מול הכנסת. יו"ר ועד הורי הגנים הארצי אחז אגם, קרא להורים לילדים בגיל הרך "לצאת מהבית ולהצביע ברגליים כמה חשוב לדאוג לפיקוח". לדבריו, "לא נכנע ולא נוותר על מנת שיסמין תהיה הקורבן האחרון לאלימות של אנשי צוות כנגד ילדים. ההורים חייבים לצאת, כל שבוע, עד שחוק הפיקוח וחוק המצלמות יעברו".

עוד באותו נושא

חקירת מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת נחשדה בעבר בהתעללות אך התיק נסגר

לכתבה המלאה

ועדת השרים לחקיקה דחתה את הדיון בחוקי הפיקוח לעוד שבועיים

"פעם אחר פעם נתקלנו בהתנגדות נחרצת לחוק הפיקוח, לא רק מצד הגורמים המשפטיים"

הדיון בוועדה, בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), עסק בחוק הפיקוח על מעונות לגילאי אפס עד שלוש. במהלכו אמרה אמה של וינטה, כי אלמלא היו מוצבות בגן של בתה מצלמות מותה היה נקבע כמוות בעריסה. שלשום דנה ועדת השרים לחקיקה בהצעות חוק בנושא, אך המשך הדיון נדחה לעוד שבועיים, לאחר שלא הושגה הסכמה בין נציגי המשרדים השונים.

במשרד האוצר מתנגדים להצבת המצלמות בגנים ובמעונות מטעמי תקציב ואילו במשרד המשפטים הביעו התנגדות מטעמי צנעת הפרט והגנה על הפרטיות. עוד עלה בדיון כי שני המשרדים העלו רעיון של מימון המצלמות בשיטת "מאצ'ינג" שבמסגרתה ייקחו ההורים חלק בעלות התקציבית של הצבתן. לדברי ח"כ שאשא ביטון החוק עלה בעבר בוועדה בשנתיים האחרונות "ופעם אחר פעם נתקלנו בהתנגדות נחרצת, לא רק מצד הגורמים המשפטיים והיועץ המשפטי לממשלה אלא גם הורים שהתנגדו".

עוד הוסיפה יו"ר הוועדה כי "אף אחד לא הבין למה חשוב הצעד הזה, ומה שקרה השבוע הוא שיסמין חתמה בדם את קידום החוק הזה. אם לא הייתה מצלמה היו קובעים שזה מוות בעריסה, בזכות המצלמה הזאת אנחנו יודעים שמדובר בהריגה. אנחנו לא יכולים לתת לשטח ההפקר הזה להמשיך להיות, המשרדים יצטרכו לתת תשובות איך הם עושים את זה".

אמא של יסמין וינטה בדיון בכנסת. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
אמה של וינטה בדיון בכנסת, היום/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

לדברי נציג משרד המשפטים שנכח בדיון הצעת החוק לפיקוח על המעונות של משרד הרווחה "בשלה" אך נושא הצבת המצלמות מציב קשיים משפטיים. "חוץ מעניין הפרטיות יש פה שאלות של אכיפה, אבל בהחלט יש נכונות להכניס את זה לגילאי אפס עד שלוש", הוסיף.

נציג משרד האוצר בדיון, אביעד שוורץ מאגף התקציבים, הוסיף כי לצד ההיבט של פגיעה בפרטיות המטפלות, עצם הצבת המצלמות היא הרעה בתנאי העבודה שלהן. "יש מחסור במטפלות אנחנו לא רוצים להביא למצב שיהיה במחסור במטפלות בגלל זה", הוסיף שוורץ. "צריך לחשוב איך עושים את המהלך בצורה חכמה שתשיג את המטרה בצורה הטובה ביותר המצלמות זה לא העיקר, צריך להביא מטפלות טובות יותר ולדאוג להם".

(עדכון ראשון: 14:50)

הפגנה בכפר סבא בגין מותה הטרגדי של הפעוטה בגן הילדים בפתח תקווה 12 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
הפגנת מחאה של הורים בכפר סבא בגין מות הפעוטה, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully