וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת נחשדה בעבר בהתעללות אך התיק נסגר

שנתיים לפני התקרית שהביאה למותה של יסמין וינטה, הורים בפעוטון שבו עבדה אינה סקיבנקו האשימו אותה כי היכתה את בנם הפעוט בראשו. אולם, הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בטענה של חוסר בראיות. משרד העבודה והרווחה יסגור את הגן שבו עבדה

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

סייעת הגננת מפתח תקווה הנאשמת בהריגת פעוטה נחשדה לפני שנתיים בהכאת פעוט אחר בגן שבו עבדה בעיר, אך הפרקליטות סגרה נגדה את התיק בטענה שלא נמצאו מספיק ראיות להעמדתה לדין. בכתב האישום שהוגש היום נגד הסייעת, אינה סקיבנקו בת 23, נכללים סעיפים רבים של התעללות בילדים שהיו תחת אחריותה, לרבות גרירתם בכוח, טלטולם והטחתם ברצפה.

אולם, בשנת 2016 התלוננו הורים לילד בן שלוש כי סקיבנקו היכתה את בנם בראשו באמצעות בקבוק המים שלו. לדבריהם, באותה תקרית חבטה הסייעת בעוצמה בראשו של הפעוט וגרמה לו לחבלות. בחקירתה אז במשטרה הכחישה סקיבנקו את הטענות והתיק הועבר לעיון פרקליטות מחוז מרכז - אך זו החליטה לסגור את התיק מבלי להעמידה לדין, בנימוק של חוסר ראיות.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הורה הערב (שני) להוציא צו סגירה מידי לפעוטון. "לא נאפשר למסגרות עם העדר הדרכה חינוכית וכוח אדם לא מיומן ומקצועי שמהווה סכנה לשלומם ובטיחותם של הילדים להמשיך לפעול", אמר כץ. "לצד המשך קידום חוק הפיקוח והצבת מצלמות במסגרות לגיל הרך נגביר את ביקורות הפתע במעונות היום. כל מסגרת שתמצא לא ראויה תחדל לפעול".

בבדיקת המשרד נמצא כי לא היו במקום מטפלות בעלות הכשרה מקצועית. תחת הפעוטון פעלו למעשה שתי מסגרות לילדים שהופעלו בידי אותו גורם. באחת המסגרות היו שתי מטפלות על 15 פעוטות בגילאי אפס עד שנה וחצי ואילו במסגרת השנייה שתי מטפלות נוספות ומנהלת, כולן ללא הדרכה חינוכית או תעודות השכלה הנדרשות.

לקריאה נוספת:
כ-200 הורים הפגינו מול משרדי הממשלה: "לא נפקיר את ילדינו"
מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת תואשם בהריגה ובפגיעה בילדים נוספים
ההורים זועקים ובמשרדים מתנערים: מי תוקע את הפיקוח על גני הילדים

הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
סקיבנקו בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!

במסגרת חקירת מותה של הפעוטה יסמין וינטה בחודש שעבר צפו חוקרי המשטרה בצילומי מצלמות אבטחה מהפעוטון וצפו ביותר מעשרה מקרים שונים שבהם נראתה סקיבנקו, יחד עם סייעת נוספת, כשהן מכות ילדים ומתעללות בהן. בנוסף לכך, בכתב האישום נגד סקיבנקו מצוין כי הורים לפעוטות שהיו תחת השגחתה העידו כי מעולם לא ביקשו ממנה להשכיב את ילדיהם לישון כשראשיהם מכוסים בשמיכה - על אף שעשתה זאת ביותר ממקרה אחד, תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום.

הוריה של וינטה אמרו היום בבית המשפט, לאחר הגשת כתב האישום, כי הגיעו כדי להיאבק עבור בתם. "רציתי להגיד לה משהו אבל היא לא הסתכלה לי בעיניים", אמרה אמה של הפעוטה. "אולי היא מפחדת".

עוד באותו נושא

אישום נגד הסייעת מפתח תקווה: "התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה"

לכתבה המלאה
אינה סקיבנקו שהואשמה בהריגת התינוקת יסמין וינטה בגן הילדים. מתוך פייסבוק, צילום מסך
סקיבנקו/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אתמול הפגינו כ-200 הורים מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה להציב מצלמות במעונות שבפיקוח משרד העבודה והרווחה. אם לפעוטה בגן שבו עבדה סקיבנקו סיפרה לוואלה! NEWS כי היא והורים אחרים חשים אובדן אמון במערכת. "מי מבטיח לי שבשנה הבאה זה לא יקרה? מה עושים עכשיו. מקווים שהעונש שלה יהיה חמור מאוד", אמרה. "אנחנו בשוק, רוצים רק ללכת ולחבק את הילדים שלנו. כבר חודש ימים שאנחנו נמצאים בתוך סיוט מתמשך, לא העלינו בדעתנו שדבר כזה יכול להתרחש בגן הילדים בין הצעצועים והבובות".

עשרות בני אדם הגיעו לגן בפתח תקווה שבו נהרגה יסמין וינטה, 8 ביוני 2018. ימית אברמוב, מערכת וואלה! NEWS
פינת זיכרון לווינטה מחוץ לפעוטון בפתח תקווה/מערכת וואלה! NEWS, ימית אברמוב

בהפגנה אתמול מול קריית הממשלה קראה פרופ' עופרה קוריאט מהאגודה למען הגיל הרך לקדם חקיקה לפיקוח והכשרה של מטפלות בפעוטות. לדבריה, "צריך לדבר על ביטחון וחינוך מגיל לידה. נחוצה הכשרה של המטפלות וכנראה שבממשלה הזו לא הבינו את החשיבות".

ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) אמרה בהפגנה כי המדינה בולמת את הפיקוח על המעונות. "זה לא הגיוני שבמדינה יודעים לפקח על מכוניות ולא יודעים לפקח על הדבר הכי יקר לנו", הוסיפה. "המדינה צריכה להבין שאנחנו לא נפקיר את הילדים שלנו". לדברי ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אמרה אתמול כי הגיעה לסיכום עם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר על קידום הצעת חוק להצבת מצלמות במעונות - וכן בבתי אבות - לאחר שהצעה שניסחה עלתה אתמול לדיון בוועדת השרים לחקיקה.

(עדכון ראשון: 17:30)

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
ילדים בהפגנה מול קריית הממשלה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו
פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
יסמין וינטה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully