וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 הורים הפגינו מול משרדי הממשלה: "לא נפקיר את ילדינו"

10.6.2018 / 19:09

המפגינים דרשו לאשר הצבת מצלמות בגני ילדים, מעונות והקשחת העונש כלפי המתעללים בחסרי ישע ופעוטות ברקע מותה של יסמין בת השנה. ועדת השרים דחתה את ההחלטה בשבועיים עד השגת מתווה שיוסכם על כל הצדדים

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

כ-200 הורים הפגינו הערב (ראשון) מול קריית הממשלה בתל אביב, בדרישה לאשר את הצבת מצלמות בגני ילדים, מעונות והקשחת העונש כלפי המתעללים בחסרי ישע ופעוטות. המחאה באה בעקבות מות הפעוטה יסמין וינטה בגן בפתח תקווה, לאחר שנחשף בשבוע שעבר כי אחת המטפלות חשודה בגרימת מותה.

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "זועקים את זעקת הפעוטות", מצילים את הפיקוח", "איפה הילד? ועוד. "אנחנו שנים מנסים לקדם את הנושא של חוק הפיקוח", אמרה פרופ' עופרה קוריאט, נציגת האגודה למען הילד בגיל הרך. "אנחנו צריכים לדבר על בטחון וחינוך מגיל לידה. נחוצה הכשרה של המטפלות. כנראה בממשלה הזו לא הבינו את החשיבות. יש ישיבה ביום שלישי בנושא הפעוטה וזה רק טריגר לכל מה שקורה פה, נהיה בוועדה ונבקש לקדם את חוק הפיקוח החשוב".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: צה"ל השמיד לראשונה מנהרה ימית של חמאס בצפון עזה
מאבטחות, רחפנים ושף פרטי: כך יאובטח המנהיג המאוים בעולם
פרשת השחיתות בחדרה: ראש העיריה צביקה גנדלמן שוחרר למעצר בית

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
ילדינו אינם הפקר. הפגנת ההורים בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
"המדינה בולמת את נושא הפיקוח". מחאת ההורים בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

"אני פה לדרוש שמישהו יתעורר ויפקח על הגנים שלנו", אמרה שחר לוי, אמא של נועם וגל שהגיעה להפגנה. "אני בעד מצלמות במעגל סגור. לפני שבועיים חשבתי להתלונן על הגננת בגן הילדים, אך אין למי. אין מפקח, אין רישיון עסק. אנחנו תחת משרד העבודה והתמ"ת ולא משרד החינוך, זה לא הגיוני. זה צריך לעניין את כולם והממשלה צריכה להפסיק לחשוב שזה לא נושא חשוב".

גם אסנת וטורי, שנמנית עם יוזמי ההפגנה קראה לממשלה להתערב בסוגיית הפיקוח והצבת המצלמות. "שהמדינה תיקח אחריות על הילדים שלנו הכל יראה אחרת", אמרה. "כל חברי הכנסת שנמצאים פה, אנחנו לא מתכוונים לנוח עד שיאושר חוק הפיקוח וחוק המצלמות, נהיה פה כל שבוע נמאס לנו לחכות עכשיו זה הזמן, זה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות".

ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) מתחה ביקורת על ההתנהלות בנושא. "המדינה בולמת את הפיקוח", טענה. "זה לא הגיוני שבמדינה שיודעים לפקח על מכוניות, לא יודעים לפקח על הדבר הכי יקר לנו. היום אישה שאין לה עבודה יכולה להיות סייעת בגן, הפכו את ההורים לבלשים, המדינה הזו צריכה להבין שאנחנו לא נפקיר את הילדים שלנו. זה ההגנה הבסיסית שלנו, זה בושה וחרפה שאנחנו צריכים לעמוד פה ולהפגין, זה קריטריונים בסיסיים"

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
ההורים קראו להצבת מצלמות בגני הילדים. הפגנת המחאה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

ועדת שרים לענייני חקיקה קיימה מוקדם יותר דיון בהצעת החוק של ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) על פיה יוצבו מצלמות בגני ילדים ומעונות לקשישים. בשבוע שעבר משרדי האוצר והמשפטים התנגדו להצעת החוק, כיוון שהאוצר אינו מוכן שהמימון כולו יגיע מכיסו. משרד המשפטים הסתייג מהחוק מפאת צנעת הפרט של ילדים, וגם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע התנגדותו בעניין בשל סיבה זו. נוסף לכך, משרד החינוך הביע התנגדות להחלת החוק על גני ילדים.

נציג משרד המשפטים ביקש בדיון היום הצעת חוק מתונה יותר עקב פגיעה בזכויות הפרט. האוצר התרכך בעמדתו ואמר כי מוכן שהחוק יוחל, אך רק ב-3,000 המעונות המפוקחים. יתרה מכך, במשרד המשפטים ובאוצר טענו כי יש לחשוב על נוסחה לפיה חלק מהמימון יגיע מההורים וחלק מהמדינה. בעוד שנציג משרד העבודה והרווחה ביקש שהנטל יהיה על קופת המדינה ולא מתקציב ההורים, לבסוף הגיעו הצדדים להחלטה על דחיית הדיון בשבועיים כדי להגיע למתווה שיהיה מוסכם גם מבחינה כלכלית ומבחינת צנעת הפרט על כולם.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה ח"כ יפעת שאשא ביטון כי "הגענו לסיכום שנשב עם כל המשרדים הרלוונטיים ונגיע למתווה שמוסכם על כולם, כזה שפותר גם את הבעיות החוקתיות כפי שטוען היועץ המשפטי לממשלה, בנושא צנעת הפרט וגם את הבעיות מבחינה כלכלית תקציבית". עוד הוסיפה ח"כ שאשא ביטון כי "יש לנו עכשיו שבועיים להביא תוכנית מסודרת, קיבלנו משימה ויוצאים לדרך לעשות אותה".

פנינה תמנו שטה בהפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
ח"כ פנינה תמנו-שטה בהפגנת ההורים. תל אביב, הערב/ראובן קסטרו

גם אסנת וטורי השתתפה בדיון ואמרה כי "אנחנו דורשים שכל מסגרת בה נמצאים ילדים עד גיל שלוש תהיה מפוקחת ומרושתת במצלמות. זהו אמצעי לדעת מה קורה, ילדים לא יכולים להעיד או לספר - רק מצלמות יוכיחו מה יכול להיות בכל מצב". לדברי וטורי, "זה משהו שיכול לשמש אותנו בבית משפט, אנחנו יודעים שאילולא המצלמות המקרה הזה היה מסתיים בעוד מוות בעריסה".

על סוגיית המימון המצלמות הוסיפה כי "אנחנו לא מוכנים לקחת חלק במימון, יש הורים שיכולים להרשות לעצמם ויש הורים שלא, והילדים שלהם לא צריכים להיות מקופחים. גם ככה האנשים שלא יכולים לממן את זה מקבלים את החינוך הכי פחות טוב". וטורי טענה כי "על אחת כמה וכמה שהמוסדות שבהם הם לומדים צריכים להיות מרושתים. המדינה היא זאת שצריכה לממן את זה באופן חד משמעי, כי דווקא במקומות שלהורים אין כסף החינוך הוא פחות טוב".

המחאה החלה לאחר שנחשפה הפרשה במרכזה החשד לפיו סייעת בגן הילדים בשכונת רמת וורבר בפתח תקווה חנקה למוות את הפעוטה יסמין וינטה. המשטרה הודיע כי הסתיימה חקירתה של הגננת שנחשדה בהריגת הפעוטה בגן הילדים. מממצאי החקירה עלה כי החשודה, בת 23, הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר שלה עד שהפעוטה מתה.


(עדכון ראשון: 16:32)

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
ההפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully