וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבי דמה, רחפנים ושף פרטי: כך יאובטח המנהיג המאוים בעולם

עם נחיתתו בסינגפור לקראת הפסגה עם נשיא ארה"ב, לווה קים ג'ונג און לכל מקום בידי אנשי ביטחון. לצד המאמצים לשמור על חייו בשהותו מחוץ לארצו ינסו אנשיו של קים לשדר תדמית נגישה יותר, בין היתר בעזרת נשים מאבטחות

עריכת וידאו: ניר חן צילומים: רויטרס, CNN

אמנם הנושא המרכזי בפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הוא פירוק הגרעין, אך עבור המשלחת הצפון קוריאנית, המטרה העיקרית ברורה: להגן על המנהיג העליון. האבטחה עבור קים, בפגישתו המתוכננת עם טראמפ בשלישי לפנות בוקר, צפויה להיות הדוקה מאוד.

"האבטחה סביב קים ג'ונג און הולכת להיות רחבה יותר מאשר סביב כל בכיר אחר", מספר פרופ' קים דו היון, מומחה להגנה פוליטית באוניברסיטת קוריאה, בסיאול. "אני חושב שאנחנו יכולים להניח שקוריאה הצפונית הציגה דרישות אבטחה חסרות תקדים עבור הסינגפורים, אפילו יותר מהאמריקנים".

רכבו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור, 10 ביוני 2018. רויטרס
מאבטחים רצים לצד רכבו של קים בסינגפור, היום/רויטרס

פרט לרכבים ממוגני ירי, מפרט האבטחה הצפון קוריאני עשוי לכלול רכבי דמה, שיסיתו את תשומת הלב מרכבו של קים כשהוא עושה את דרכו לפסגה. "אנחנו צפויים לראות אבטחה חסרת תקדים בים, באוויר וביבשה. הפסגה הזו היא העניין הכי גדול בעולם כרגע", אמר צ'יי קיו-צ'יר, בכיר בסוכנות אבטחה דרום קוריאנית. "קים ג'ונג און זוכה ליחס של כמעט אל במדינתו. אבל מחוץ למדינה - זה עניין שונה לגמרי. הוא מושא איבה בגלל אופי המשטר שאותו הוא מנהל. זה מספיק כדי לגרום לדאגות אבטחה רציניות עבור המשלחת".

עוד באותו נושא

חיבוק חם או פיצוץ דרמטי: בסינגפור דרוכים לקראת פסגת קים-טראמפ

לכתבה המלאה

קים ינסה ליצור תדמית נגישה בעזרת מאבטחותיו

הבכירים הצפון קוריאניים לא לוקחים סיכונים, וכדי להתמודד עם איום אפשרי של הרעלה, גם האוכל שאותו יאכל המנהיג, יוכן על ידי שף שהצטרף לפמליה. לסידורי האבטחה יש השפעה לא מבוטלת על תדמיתו של קים. פסגת המנהיגים עתידה להיות אירוע שיסוקר בכל מדינות העולם. "קים ג'ונג' און עשוי להביא עמו מאבטחות נאות, כדי לייצר תדמית נגישה יותר", סיפר אהן צ'אן לי, נשיא המכון העולמי ללימודי צפון קוריאה.

סינגפור נחשבת לאחת המדינות הבטחות בעולם והרשויות בסינגפור משתפות עד כה פעולה עם דרישות הצפון קוריאנים. כל הדרכים המובילות למלון שבו תערך הפסגה, ייחסמו על ידי המשטרה המקומית, שטחה האווירי ייסגר לסירוגין בימי הפסגה, הכל כדי שמבצע האבטחה חסר התקדים עבור המנהיג המאוים בעולם - יעבור בשלום.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און עם נחיתתו בסינגפור לקראת הפסגה עם טראמפ  10 ביוני 2018. רויטרס
קים בפגישה עם ראש ממשלת סינגפור לי, היום/רויטרס
שוטרים מסיירים בסינגפור לקראת פסגת קים-טראמפ, 10 ביוני 2018. רויטרס
שוטרים מסיירים מחוץ לאזור הפסגה בסינגפור, היום/רויטרס
רכבו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור, 10 ביוני 2018. רויטרס
רכבו המאובטח של קים בסינגפור, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully