וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים זועקים ובמשרדים מתנערים: מי תוקע את הפיקוח על גני הילדים

7.6.2018 / 16:42

בפוסטים רבים ברשתות החברתיות הבטיחו ההורים להפגין בקריאה להחמרת הענישה, זאת לאחר שנחשפו ממצאי מות הפעוטה בגן בפתח תקווה. בצל המחאה, משרד המשפטים והאוצר מתנגדים להצבת מצלמות במעונות שנמצאים תחת פיקוח. "אם לא יהיה פה בלגן, כלום לא ישתנה", אמרו ההורים

מערכת וואלה!

לאחר שאתמול (רביעי) נחשפו ממצאי חקירת הגננת שנחשדה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה, בת שנה וחצי בגן ילדים בפתח תקווה לפני כשבועיים, הורים רבים פתחו במחאה ברשתות החברתיות להחמרת עונשם של מתעללים בחסרי ישע וילדים.

מממצאי החקירה העלו אתמול כי הגננת החשודה, בת 23, הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר שלה עד שהפעוטה מתה. בקבוצה שהוקמה בפייסבוק "נלחמים ונאבקים למען הילדים", הבטיחו ההורים לפעול לקיום הפגנת ענק למען החמרת הענישה כלפי "מתעללים ורוצחי ילדים", הגברת הביקורות בגני הילדים, הצבת מצלמות אבטחה ועוד.

פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
"לא מצליחים להירגע מהרצח המזעזע". הפעוטה יסמין וינטה/אתר רשמי

"מדינה שלמה מזועזעת מהרצח האכזרי", כתבה נטלי בוזגלו, מיוזמי הקבוצה, שקראה לשאר החברים לצרף עוד ועוד הורים. "אותה סייעת צריכה לקבל עונש מוות. אני מבקשת מכולם - תצרפו כמה שיותר אנשים מכל הארץ. בואו נעצור את הזוועה הזו. מוכנה להקריב את חיי למען אותם ילדים תמימים שנרצחו והורים תמימים שאיבדו את ילדיהם. נמאס לשמוע כל הזמן על התעללויות ורצח".

ימית אברמוב, כתבה בקבוצה נוספת: "אני לא מצליחה להירגע מהמקרה המזעזע בפעוטון בפתח תקווה. פשוט רצח של ילדה מהממת. מדינה שלמה קמה וצעדה עם ויקי כנפו, אנשים הקימו אוהלים ברוטשילד וגן סאקר. אנשים צועדים במצעד הגאווה, מצעד האהבה, השרמוטות, ימין שמאל, חרדים, צער בעלי חיים, כל נושא שלא יהיה. אבל מה עם הנושא הכי חשוב בעולם הילדים שלנו. רוצה לקום ולצעוק את נשמתי, מחאת הילדים שאין להם קול. אני אימא לילדים שעברו התעללות והמטפלת חיה את חייה. אנחנו יודעים איך דברים נעשים פה אם לא יהיה פה בלגן ונרעיד את המדינה כלום לא ישתנה".

עוד באותו נושא

מות הפעוטה בפ"ת: הגננת שכבה על התינוקת וצפתה בסרטונים בטלפון

לכתבה המלאה

משרדי האוצר והמשפטים מתנגדים, האם ההורים יישאו בעלויות?

בצל מחאת ההורים, במשרדי המשפטים והאוצר מתנגדים להצעות החוק להצבת מצלמות במענות שתחת פיקוח משרד העבודה והרווחה. בעקבות מעצר הסייעת החשודה, שתי הצעות חוק פרטית וממשלתית צפויות להגיע ביום ראשון הקרוב לוועדת שרים לחקיקה שאמורה להסדיר את סוגיית הצבת מצלמות ובכלל הגברת הפיקוח על מעונות היום בישראל.

בשל הפרסום בוואלה! NEWS על התנגדות משרד האוצר שרוצה לגלגל את עלות מימון המצלמות על ההורים, החליטו הורים רבים, בהובלת אסנת וטורי, על הפגנה שתתקיים ביום ראשון מול קריית הממשלה בתל אביב.

שר הרווחה ביטל מיקור החוץ במעונות נוער "תקווה לצעירים". צילום: גדעון צנטנר, גדעון צנטנר
בוחן הצבת מצלמות במעונות שבפיקוח משרד הרווחה. השר חיים כץ/גדעון צנטנר, צילום: גדעון צנטנר

משרד המשפטים הביע את התנגדותו להצעות מטעמי צנעת הפרט, משום שעל פי החוק הקיים - צילום ילדים הינו אסור. גם רשות הסייבר במשרד ראש הממשלה הביעה את התנגדותה מחשש להשתלטות עיונת. ההתנגדות המשמעותית ביותר הינה של משרד האוצר שכן מדובר בעלות תקציבית המוערכת ב-700 מיליון שקלים להסדרה רוחבית או לעלות תקציבית של עשרות מיליוני שקלים רק להצבת המצלמות עצמן במעונות המפוקחים. החשש של ההורים הוא שבסופו הם יצטרכו לספוג את העלויות במידה והאוצר יתעקש על התנגדותו.

הצעת החוק הממשלתית מבקשת להסדיר לראשונה את נושא הגברת הפיקוח על מעונות היום לפעוטות בגילאי 0-3 , וכן מעונות יום לקשישים, לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ועוד. מטרת החוק היא להגן על שלומם, בטיחותם והתפתחותם התקינה של הפעוטות לצד הבטחת מתן תנאים נאותים וסביבה טיפולים חינוכית. לצד המטלות הפדגוגיות, מבקש החוק להציב מצלמות אבטחה על מנת למנוע אסונות והתעללות בחסרי ישע, קטינים וקשישים.

במסגרת חוק זה יצוידו פקחי משרד העבודה והרווחה בכלי אכיפה מנהליים לשם הבטחת בטחיות ושלומם של הפעוטות ככמו הטלת עיוצים כספיים בסכומים של אלף עד 25 אלף שקלים. בשל הפרות שיבוצעו בקשר להפעלת מוענות יום ללא רישיון או הפרת תנאי תנאי הרישיון.

הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
הגננת החשודה בהארכת מעצרה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

הצעת חוק נוספת פרטית שתעלה ביום ראשון הינה של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו) שזוכה לתמיכת שר העבודה והרווחה חיים כץ. הצעת החוק מבקשת להציב מצלמות בכל גני הילדים - הן פרטיים והן מפוקחים - וגם במוסדות הקשישים. ח"כ שאשא-ביטון מבקשת שהצעת החוק תרוכך ותחול בשלב ראשון על גילאי לידה עד 3, שכן לדבריה במשרד האוצר מוכנים לבדוק תמחור של הצבת המצלמות רק מגילאים אלו, או לחלופין שתיבדק אפשרות בה ההורים יצטרכו לקחת חלק בעלויות הצבת המצלמות, לטענתה המחסום העיקרי הוא אצל משרד המשפטים.

במקביל, השר כץ הודיע כי הוא בוחן הצבת מצלמות אבטחה במעונות היום שנמצאות תחת פיקוח של משרד הרווחה. לדבריו, מצלמות האבטחה יוצבו בכל המסגרות הטיפוליות לגיל הרך כאמצעי להרתעה ולהבטחת שלומם של הילדים. על פי הנחיית השר, התקנת מצלמות תחול בכל המסגרות הטיפוליות לגיל הרך (גילאי 3-0).

במסגרת השלב הראשון, המשרד פנה במכתב לכלל הארגונים המפעילים לקבלת עמדתם בנושא הצבת המצלמות, וזאת כדי לבצע את הצעד בשיתוף פעולה יחד עם הארגונים וההורים. התייחסות כלל הגורמים צריכה להגיע לשולחנו של השר בשבוע הבא. כץ גם הביעה התנגדות חריפה להשתת עלות הצבת המצלמות על ההורים. לדבריו, מעונות היום נועדו להקל על העומס הכלכלי עמו הם נאלצים להתמודד, להוציא אימהות לעבודה ולכן לדבריו אין היגיון בכך שיצטרכו לשאת בנטל.

בשנים האחרונות נפתחו כמאות תיקים בגין אלימות מצד אנשי צוות כלפי קטינים בגני ילדים ובמעונות יום, וב-90% מהמקרים נסגרו התיקים שנפתחו במשטרה בגלל חוסר ראיות. "אנחנו מוכרחים להיות העיניים והפה של אלו שלא יכולים להגן על עצמם ולספר על הפגיעה", אמר השר כץ. "לצד עדכון חוק הפיקוח על מסגרות לגיל הרך, הנחתי את גורמי המקצוע לבחון אפשרות להצבת מצלמות במעונות יום במטרה ליצור הרתעה שתרסן התנהגות פוגענית כלפי פעוטות".

(עדכון ראשון: 13:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully