וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הפעוטה בפ"ת: הגננת שכבה על התינוקת וצפתה בסרטונים בטלפון

הגננת החשודה בהריגתה של יסמין וינטה בת השנה וחצי תועדה במצלמות האבטחה כשהיא נשכבת עליה ומוחצת אותה עד שהיא מפסיקה לנוע. שעות לאחר מכן העמידה פנים כי היא מופתעת ממותה. אמה של הפעוטה: "רוצה להסתכל לה בתוך העיניים"

(בווידאו: דיווח על הארכת מעצרה של הגננת, בשבוע שעבר)

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי הסתיימה חקירתה של הגננת שנחשדה בהריגת פעוטה בת שנה וחצי בגן ילדים בפתח תקווה לפני כשבועיים. מממצאי החקירה עולה כי החשודה, בת 23, הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר שלה עד שהפעוטה מתה.

על גופה של הפעוטה, יסמין וינטה, לא התגלו סימני אלימות, וההתרשמות הראשונית של גורמי הרפואה הייתה כי אין חשד לעבירה. במהלך בדיקת נסיבות האירוע החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה ומהורה הפעוטה, אזרחי מולדובה. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, שם נמצא מכשיר הקלטת וידאו שאליו מחוברת מצלמת אבטחה, שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.


עוד בוואלה! NEWS:
ראש מועצת הר אדר חן פיליפוביץ' חשוד שהטריד מינית עובדת לשעבר
צלם חרדי תועד מותקף על ידי שוטרים - אך מח"ש סגרה את התיק
בתו של נבחר ציבור נאשמת במכירת סמים לבני נוער בעיר

הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
אמרה כי היא מעריכה שמדובר במוות בעריסה. הגננת החשודה בהארכת מעצרה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

החוקרים צפו בסרטוני האבטחה וראו את הגננת כשהיא סוחבת את הפעוטה בידה האחת והולכת עמה כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה, ומשליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן. היא סחבה פעוט נוסף, השכיבה אותו לצד הקורבן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופם ואז נשכבה עליהם עם פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

עוד באותו נושא

חקירת מות הפעוטה בגן הילדים בפתח תקווה: "מתה בצורה אכזרית וקשה"

לכתבה המלאה
פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
הפעוטה יסמין וינטה/אתר רשמי

הגננת סיפרה בחקירתה כי היא לא יודעת כיצד מתה הפעוטה, והעריכה כי מדובר במוות בעריסה. גם בדיקות בבית החולים ונתיחה שלאחר המוות לא הצליחו לקבוע בתחילה מה גרם למותה של התינוקת, והאפשרות כי מדובר במוות טבעי לא נשללה. ואולם, התעקשותה של האם הביאה לתפנית בחקירה כאשר יצרה קשר עם הגננת החשודה, תשאלה אותה בטלפון ואף הקליטה אותה. במהלך השיחה בין השתיים התגלו סתירות רבות באשר לגרסתה. חוקרי משטרת פתח תקווה צפו בסרטוני מצלמות האבטחה והבחינו בתיעוד. "אפילו ותיקי החוקרים במרחב שרון שצפו בסרט התקשו לעמוד בכך. הילדה הקטנה והיפה הומתה בצורה כל כך אכזרית, שזה היה פשוט קשה לכולנו לראות את הסרטון", אמר גורם בכיר במשטרה מרחב השרון.

"אני רוצה להגיע לבית המשפט כדי להסתכל לגננת לתוך העיניים ולשמוע ממנה מה עשתה לבת שלי", אמרה דורינה, אמה של הפעוטה, לוואלה! NEWS. "שמעתי מחוקרי המשטרה מה הם ראו בסרטון, אני עדיין מחכה לראות אותו". הוריה של יסמין נסעו למולדובה כדי לקבור את בתם וחזרו הלילה לישראל כדי להשתתף במשפט ולצפות בסרטוני האבטחה. לדבריהם, אין להם כוונה להישאר בארץ אחרי הטרגדיה הקשה.

מחומר החקירה התבסס החשד כי בפעולתה של הסייעת היא למעשה המיתה, לכאורה, את הפעוטה בחנק. מצפייה ממושכת בסרטוני האבטחה עלו עוד למעלה מעשרה מקרים בהם נראתה הסייעת החשודה בהמתה וכן הסייעת הנוספת מפעילות כוח על הפעוטות במקום. הסייעת הנוספת ומנהלת הגן שוחררו בתנאים מגבילים, ומעצרה של הסייעת החשודה בהמתה הוארך מעת לעת.

היום עם גיבוש התשתית הראייתית נגדה, הובאה החשודה לדיון נוסף בהארכת מעצרה, במהלכו הוגשה בעניינה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מעצרה של החשודה הוארך בחמישה ימים וצו איסור הפרסום הותר, למעט איסור פרסום פרטים מזהים של החשודה.

ההורים בגן: "דורשים לראות את צילומי האבטחה"

"העובדה שהגננת עצורה לכל כך הרבה זמן גרמה לכולנו לשאול שאלות", אמרה הבוקר לוואלה! NEWS אמה של אחת הילדות בגן. "נדרוש גם אנחנו לראות את צילומי האבטחה שמהם הזדעזעו כל כך השוטרים. כשקיבלנו את ההודעה להגיע ולאסוף את הבת אמרו לנו שאחד הגננות חשודה בהריגה של הפעוטה. כבר שבועיים שאנחנו צריכים למצוא מי שישמור על הילדים שלנו. היום סוף סוף קיבלנו חלק מהתשובות", הוסיפה. "זה אמנם נשמע מוות אכזרי, אבל אני לא מאמין שהגננת הרגה את התינוקת. נדרוש לראות את הסרטון", אמר הורה אחר.

כבר לפני כשבוע, בסמוך לגן הסגור, הביעו הורי הפעוטות את רצונם לראות את קלטת האבטחה מיום המקרה. "מי מבטיח לי שלא ניסו לפגוע גם בילדים שלנו?", שאלו. "הגננת לא נראית כמו מי שתנסה לפגוע במישהו, אבל בשביל השקט שלנו גם לנו יש את הזכות לצפות בצילומים". לדברי ההורים בפעוטון, הוריה של הפעוטה שנהרגה הגיעו לישראל ממולדובה כדי להשתלב בשוק העבודה. לאחר מותה של בתם, הם חזרו לארצם כדי להביאה לקבורה.

יסמין וינטה, בת שנה וחצי שהגננת שלה תועדה מוחצת אותה למוות במצלמות האבטחה. 6 ביוני 2018. באדיבות המשפחה
יסמין וינטה/באדיבות המשפחה
יסמין וינטה, בת שנה וחצי שהגננת שלה תועדה מוחצת אותה למוות במצלמות האבטחה. 6 ביוני 2018. באדיבות המשפחה
יסמין וינטה והוריה/באדיבות המשפחה
הפעוטה שנהרגה על ידי הגננת בגן הילדים בפתח תקווה, יסמין וינטה. -, מערכת וואלה! NEWS
יסמין וינטה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully